Förkylt...

 
Vill börja med att säga F´låt till alla som kommenterat hos mig och som jag ännu inte har varit in till o "hälsat på"....
Jag är sjuk...förkyld igen...känns nästan som om jag inte varit annat sen första advent!
Måste vara nåt/nån som smittar mig lätt, fniss!
 
Bassilusken Max kanske...
 
Han blev lite snorig o hostig när han var här senast...trettonhelgen...och två/tre dagar senare var det min tur...
Den här gången var/är det annorlunda än till advent...man kan ju undra hur många olika sorters förkylningar det finns egentligen?!
I fyra dygn har jag hostat..och hostat...och hostat....tvi vale!
I lördags fick jag råd o hjälp på apoteket...har faktiskt hjälpt lite mot hostan men magen gillade det inte!
I natt inträdde en ny fas i förkylningen....efter tre dygns total avsaknad av smak o lukt kom dom åter...gjorde skallebanken också...och nu formligen forsar det ur näsan...och ögonen....snart rinner det väl ur öronen också!
Såå trött o slut...orkar inte ta mig till jobbet idag heller...sömnen har varit minimal den senaste veckan...
Maken är också sjuk...ni vet den där reklamen om pappersnäsdukar...stämmer på pricken in på honom, fniss! Än så länge har han klarat sig från hostan...
 
Hoppas Ni har överseende med mina sällanbesök hos Er!
Kramen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hebbe

Sonen kallar barnens dagis för "Ebolafabriken",verkar som barn smittar värre än värst..
Klart bloggen får vila om man inte är pigg,,hoppas du blir helt kurant nu..Haé Kram.

2013-01-14 @ 06:57:35
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Mia

Det är tydligen inte bara hans leende som smittar, lille rackaren! Krya på dig nu, vännen.
Jo, pappa är född i Kilaforstrakten, så du har rätt...
Bamsekram till dig!

2013-01-14 @ 08:24:47
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: annette

Ja, det är ju så att barns bakterier är så mycket kraftfullare än våra egna, så tyvärr har vi inte så mycket att sätta emot hur glatt dom är ler;)
Jag fick väl själv troligtvis alldeles för mycket av den varan då strax innan jul och som senare då blev lunginflammation, jobbat första dagen idag, gick bättre än väntat, skönt!
Ta det nu lungt och lyssna på kroppen!

Kramen

2013-01-14 @ 18:53:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Anna ...kikar in..

Meeen så trist..hosta o snuba..inget kul alls..jag hoppas ni hittar ut ur bassiluskerna..Bassilusken Max..ja du är så galet underhållande du..glimten i ögat trots infektion..härligt Rankan..krya på sig nu. Här är det full fart...mot våren..:)

2013-01-14 @ 19:52:56
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Ich o fy, baselusker är inte kul. De små brukar vara fulla av dom men de finns ju också överralt, var vi går och vad vi står.
Krya på dig vännen ❤

2013-01-14 @ 19:57:11
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: soffie

men va trist att du är förkyld,krya på dej snabbt nu, men din lilla bassiluskmax han är ju för goo den lille killen, Å Ditte verkar gilla han med, tack för dina ord ang.blodtrycket jag hoppas nu att det hjälper med medicin, kram

2013-01-14 @ 20:10:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Britt Inger

Så klart vi förstår att du inte orkar…. Ta nu hand om dig riktigt ordentligt så du blir frisk snart :)
Kramen

2013-01-14 @ 20:32:30
Postat av: Inger Maryissa

Så trist att du blivit förkyld igen
och ja, antagligen är det nån som smittar lätt....barnbaciller är extra starka, sägs det..;-)
och ja, man kan undra hur många olika förkylningar det finns...men har hört och läst att det finns flera typer av dem.
Jo, det är jätte-jobbigt med hosta som ofta följer med en förkylning
Hoppas du kryar på dig snart
stor kram till dig

2013-01-14 @ 22:31:15
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Inger

Härliga bilder...det låter jobbigt med din förkylning..Ja du borde nog göra ett besök hos doktorn och få lite bot..Jobbigt när man blir så dålig. Inte behöver du be om ursäkt för du inte varit på besök...vad ska då jag säga...jag är så lat här på bloggen...Men ibland får jag små ryck...
Krya på dig vännen. kram och nospussen...

2013-01-14 @ 23:00:46
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

ojoj, hur mycket man än älskar de små liven så är det minst sagt ganska jobbigt när man drabbas av ständiga förkylningar. Ungarna klarar dem galant, men vi som nått en viss mogen ålder har betydligt jobbigare. Ingen spruta som kunde hjälpa dig? Jag vet så dåligt om influensasprutorna, har bara hört att många vägrar ta dem pga narkolepsi-fallen som blev förut. Jag har själv aldrig tagit någon influensavaccination, men så utsätter jag mig inte särskilt mycket heller, ensam som jag sitter här i pörtet, haha
Hoppas nu att du snart är tillbaka i gott skick, det är ett elände att alla mediciner måste ta vägen genom magen! Tänk om man kunde absorbera medicinen genom huden istället!
Kram från pörtet

2013-01-15 @ 20:15:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !
Det är det som jag alltid har sagt, att passa barnbarn när de är sjuka ska inte far och morföräldrarna göra.Blir gärna så.Då gäller det att inte vara mottaglig för dessa småbarnsbaciller.Jag hade svårt att åka pendeltåg med alla dessa människor och milliontals baciller.Klarar av min vanliga buss.Men så har jag fått bacillskräck på äldre dar.Fast jag spritar mig ständigt.Har antiseptiska servetter, varje gång jag varit i kattlådan, affären eller bussen.Ska skaffa i fickformat.

Du får krya på Dig så gott det går.Hädanefter får Du helst bara träffa Max när han är frisk.
Kram Mi

Postat av: Ingrid

Peppar peppar förkylningarna har legat lågt här. I och för sig utsätts jag ju dagligen så finns väl lite motståndskraft. Krya på dig

2013-01-18 @ 17:43:18
URL: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0