Tidig morgon...

Tidig morgon o hjärnkontoret har inte vaknat riktigt...
Fia Katt här ovan skrämde både mig o hunden också...vid fyratiden skulle hon ut altanvägen...vi har ibland hyresgäster där så jag öppnade försiktigt och sträckte ut handen o tände lyset...DÅ var det nåt som skrämde kattan så hon gjorde en burnout o nästan välte en köksstol! Hon är inte överens med hyresgästen kan jag säga...Självklart vaknade hunden då så då kom hon yrvaken o skulle ut strax efter fyra...! Tror hon pinkade i sömnen...nu ligger hon i Max säng o snarkar högljutt...Kattan sover hon också...och maken...endast Rankan är vaken....precis som det brukar vara alltså!
 
Hyresgästen
 
Nu är klockan 5 och jag ska snart njuta av min frukost!
Det fick jag inte göra igår för då var jag iväg till grannstaden och gjorde en gastroskopi...men denna gången fick jag sova lite lätt och så himla skönt det var! Mindre skönt blir att vänta på resultatet...det togs två biopsier på olika grejer i min magsäck...uppfattade dock att magdoktorn inte trodde att det var nåt farligt men för säkerhetsskull...och inte fick jag nån förklaring till mina otroliga rapningar o kräkningar....kanske svaret som skickas till min husdoktor ger mer? Hur som haver; sen jag fick byta magmedicin före jul är jag mycket bättre i den delen av magen, peppar, peppar!
 
I helgen som var bjöds vi på go-fika!
Dottern hade födelsedag i fredags...30! blev hon...fattar inte....och Maxen hade namnsdag samma dag, Vi åkte o hämtade gossen hos sin pappa i söndags och for vidare hem till mamman i Gävle...
Hon hade kalas i fredags men några eftersläntare o vi trängde ihop oss i köket....
Snart är det gossens tur att fylla år!
 
Avslutar för nu med nåt foto från en demonstration...ute på isen förra veckan!
Fick nästan hjärtat i halsgropen!
 
 
Kramen!
 
PS. Klart Ditte ska vara med på ett hörn också...
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Ich de där undersökningarna är inte kul - men ack så nödvändiga när man har problem med magen. Hoppas allt var bra där nere hos magfolket:) Du har haft så mycket bekymmer sista åren så jag må säga du är tuff och stark - ich.
Ja barnen de växer o åldras, man fattar knappast hur stora de blivit. Oh barnbarnen de växer ändå fortare ju:) jag väntar snart mitt 4:e så spännande så:)
Läcker bild de där på alla älgar. Vi såg ett gäng rådjur närmare 15 st i lördags men min kamera, ja den låg nerpackad :( är inte alls flitig med den längre.

Kramiz

2013-02-05 @ 06:51:09
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Hebbe

Mors..Oj Älgarna demonstrerar,maffigt..Jag hälsade på en polare förra veckan,han matade rådjuren,han lade ut ensilage på sin tomt,sen ropade han rakt ut mot skogen,"Nu är det mat" trot eller ej,,det kom 20 st rådjur på direkten..
Ja det är en höjdare med köttfärsrulle med bacon och ost (Västerbotten)..Haé Kram.

2013-02-05 @ 07:30:46
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: TT

Magiskt att få se så många älgar!!
Skönt att få sova när slangar ska hit och dit, hoppas det kommer något gott ur det. Kram!

2013-02-05 @ 12:25:31
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Mia

Jisses vad din hyresgäst är lik min gamle Sixten, som jag hade på Västra Tullgatan!
Nog hade du bra tur som fick se så pass många älgar! Det måste ju vara rätt ovanligt.... Förra omgången jag bodde här uppe, så brukade vi åka på älgsafari när vi fick gäster, man kunde lätt se upp mot 30 älgar en kväll! I år har jag sett EN!!!
Go'Maxen, jag förstår att han är din ögonsten, så himla mysig *L*
Hoppar hit o dit i kommentaren, känner jag :-) Hoppas nu att du får positiva besked från läkaren..och hoppas innerligt att dina eländiga magbesvär går att göra nåt åt! Jättekram till dig!

2013-02-05 @ 14:07:28
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Mysiga bilder av kissarna !
Skönt att gastroskopin gick bra och att du fick sova lite lätt under undersökningen
men kan tänka mig det är jobbigt att vänta på resultatet
och hoppas från mitt hjärta det blir bättre med magen snart
Mysiga fotom av lille Max
och kul bild av "älgarna som demonstrerar " :-)
och vovven Ditte är ju så mysig
kramar

2013-02-05 @ 16:06:01
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Anna

Underbara Rankan..du skriver så det träffar mig så gott som om jag satt i ditt kök o du berättar för mig. Himmel älgarna demonstrerar o har fått nog :) Max ja du så stor han börjar bli. Så söt o full av bus. Jag mötte en liten Ditte idag på min promenad..då tänkte jag på dig på er...och log!

2013-02-05 @ 18:30:06
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Inger

men så tidiga mornar du har...då sover jag som bäst..härliga bilder på alla dina djur...så många älgar har jag aldrig sett på en gång..
Ja snart blir din max 2 år.. vår Melvin blir det den 16/2 och mamman fyller den 7/2.Så det blir kalas där på torsdag..
Hoppas att din nya medicin fortsätter att vara bra för dig...Ha det så gott i ditt fina naturlandskap med Maxen och alla djuren,,kram och nospussen.

2013-02-05 @ 19:22:50
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Vad snyggt led dessa går

2013-02-05 @ 20:37:48
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: soffie

oj vad älgar det kom där..å va fina bilder du visar,nu har vi med fått massor av snö under 2 dagar mer än vi haft på hela vintern..hoppas nu biopsin inte visade på något allvarligt kan det bero på strålningen ? men så bra att medicinen verkade funka bättre,kramen

2013-02-05 @ 21:45:10
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Meh, vem är hyresgästen? Det var ingen jag känner igen! Astrid är i höglöp och går ut och skriker på gården...lär väl bli kattungar vad det lider. Att man ska ha så dåligt med slantar att man inte kommit sig iväg och prioriterat hennes kastrering...men men, en kull kan hon ju få, sen måste vi åtgärda detta. Fast det är väl konstigt, hon är 2½ och har inte blivit på smällen än! Hon kanske är infertil? Kan man ha sån tur tro...hehe
Hoppas nu att allt är i sin ordning med magen, det är ju så himla komplexa grejer, jag tycker oftast att inte läkarna kan förklara varför man har de besvär man har. Jag har mest besvär nu med matsmältningen, sallad jag äter liksom andra grönsaker kommer ut i samma form som jag åt dem, och dricker jag ett stort glas vatten så får jag diarré!
Kram på er

2013-02-06 @ 15:40:13
URL: http://paulaz.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Skönt att det gick bra med kameraundersökningen oralt.
Jag har "kvälj-reflexer," så mig fick de söva helt.

Vems katt är det där då,tufft att passa andras katter när man har en egen.

Om jag bodde lite mera skyddat.Kunde jag nog ta ut Prinsen.Men med de lea skolungarna är det ju otänkbart.Tre generationer har jga genomlidigt sedan 1995. Det är så kort tid de håller på med sina hyss.
En granne påstår att de kastar på hennes också, men de går ju inte åt det hållet.
Sa till ungarna jag har snöbollar att sälja för fem kr styck om ni vill kasta. Annars låter ni bli.Det ska var mina bollar, så snöar det igen.Står väl inte på att de kommer farande snart igen.

Gillar inte att de skrämmer Prinsen.

kram Mi

Postat av: "LillaSyster"

Men hyresgästen är väl för söt. Men inte uppskattat av alla.... jag vet!!! Det är maffigt att se så många älgar. Min bästa kompis och jag stötte på 5st på samma ställe då vi promenerade i skogen, det förklarade varför hunden vi hade med var alldeles tossig. Vi var två till att hålla i kopplet och streta och dra på andra hållet.... kan känna pulsen jag hade då nu igen...och det är väl si så där 15 årsedan minst. Men det gick bra hunden kom med hem och älgarna lunkade säkert vidare på ett annat håll - de kände inte av oss, vinden var på vår sida!

2013-02-06 @ 21:41:59
URL: http://mittskogsliden.blogg.se
Postat av: Ninni

Har ni fått hyresgäst var bor den stackaren då??

OJ va älgar =) Hoppas du får ordning på magen och va skönt att undersökningen är avklarad.

Ha en fin dag, kram

2013-02-07 @ 06:55:17
Postat av: Carro

Fin blogg! Haft en bra dag? :)

2013-02-07 @ 14:18:53
URL: http://elitee.blogg.se
Postat av: lisa

Hoppas att provsvaret kommer att bli positivt! Har du 2 katthyresgäster? Söta är dom i allafal. Tänk så stor Max har blivit. Har du älgarna så nära inpå husknuten? Stiliga är dom. Ha en god helg! Kramen på dig. Lisa.

2013-02-08 @ 10:04:41
Postat av: annette

Skönt att gastron är över, vi får ju tro att biopsierna är klanderfria, men det är ju sjutton att Du inte får riktgt klart och ordning på magen, hoppas nya medicinen verkligen fortsätter att hjälpa Dej!
Ett besök hos dottern och Max för att fira deras dagar måste ha varit upplyftande för Dej, vi kanske får hitta på lite nya dagar att fira under den här årstiden, känns så jäkla långt till våren, snön bara vräker ner hela tiden;(
Ha en fin helg nospuss till Ditte!
Kramen

2013-02-08 @ 18:43:27
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: annette

Glömde ju älgarna, helt otroligt att få uppleva, troligtvis inte så många fler än Du som fått se detta skådespel i verkliga livet!

Kramen

2013-02-08 @ 18:45:00
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: camilla

Hej :) allt bra med er? hoppas att ni får en fin lördag kram Camilla

2013-02-09 @ 08:24:17
URL: http://milla.bloggspace.se/
Postat av: Anonym

Tänk att ingen är som DU med kameran!!! :) Måste varit häftigt att få se så många av dessa ståtliga djur samtidigt! Och så "Bältan" då förstås... ;-) charmig som alltid! :) Maxen växer så det knakar... :) Hoppas magen blir bättre och att det inte är något "allvarligt" - håller tummarna!

Trolda - kramar :)

2013-02-10 @ 18:45:03
Postat av: Suss

Fina älgbilder, men ingenting slår godingen Max. Så stor han blivit och jättefin. Förstår att ni "måste" ha honom då och då. KRAM!

2013-02-12 @ 19:59:03
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Inger Rodriguez

Jag sökte på fångsmyra och fick upp din blogg. Min farmor var Julia Larsson Fångsmyra. Är vi kusiner kanske? Din blogg är otroligt fin.

2013-03-01 @ 19:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0