Kontroll...

Morning!
Idag har jag ledig dag från jobbet...men ska ut o åka...får hoppas att LövÄngeln här ovan är med oss på vägen!
Jag ska på återbesök till Gyn i Hudiksvall...besöken sker var 4:e-5:e månad nu...skönt! Att allt har varit OK menar jag...
Efteråt ska vi åka inåt landet till Ljusdal och besöka Ljustorget....dit har jag velat länge men det har inte blivit av....men nu ska jag även hämta ett litet skåp där som jag köpt via facebook och säljaren har lämnat in det där så att jag kan hämta det idag, snällt av henne!
Hm...gruvar mig lite för resan för det har kommit rejält med snö i dom trakterna! Här har det bara regnat...
 
 
Två veckor sedan vi träffade Maxen...tur facebook finns! Där kan vi både se o höra honom!
Varannan vecka är han hos mamman o varannan hos pappan...lite svårt ibland att få till det att träffa honom.
Men nu börjar abstinensen sätta in igen efter honom så vi måste försöka ordna detta!
 
 
"Upp med hakan mormor"...
 
Regnat o blåst här har det gjort...även inomhus...inte regnat in, fniss, men en förändringens vind..
Helt plötsligt hade vi två unga vuxna som inneboende...som verkade tro att dom bodde på hotell...!
Hela/halva sommaren o hösten har det varit så...förra veckan fick vi nog!
Efter ett allvarligt samtal där jag verkligen sa mitt hjärtas mening så fick den ena unga vuxna grabben åka hem till sitt...Junior i huset är kvar men han får lov att lägga manken till med vissa saker! Är man 19 på det 20:e så är det inte nyttigt att vara på kammar´n o leka 15 timmar om dygnet! Inte i mitt hus i alla fall...
Jag vet o förstår att jag nu inte är särskilt populär...men eftersom maken bad mig säga ifrån så blev det som vanligt den elaka styvmoderns fel...själv är han urusel på konflikthantering...
Hur som haver; Grabben som fick åka hem är välkommen tillbaka under andra former...inte som inneboende och Junior i huset måste ändra inställning!
Basta o Kramen!
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Gött att se dig här vännen:) de ju som med Maxen vi ses på facebook:) vad dom växer du. Jag hade ju min lilltjej här förra veckan o nästa är de faktiskt lillkillens tur, de blir premiär de. Härligt.

Tur du kan säga i från. Har hört flera som har haft/har de så där, inte rättvist mot någon fram för allt inte mot ungdommarna för de får nog svårt sedan när de ställs på egna ben, utanför föräldrarnas trygghet. Bra Rankan!!!! oh de lär junior också inse en dag.

Kramiz

2012-10-17 @ 07:41:46
URL: http://anki-nilsson.blogport.se
Postat av: Ingrid

Bra att du sa ifrån.. att tiga still och må dåligt mår ingen bra av. Man gör inte heller ungarna någon tjänst genom att ha serviceinrättning!! Kram

2012-10-17 @ 08:03:55
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Britt Inger

Hejja, hejja Ragnvi, det var nog på tiden !! Du är sååå himla bra som kan säga till när det behövs…. Å det gjorde det ju.
Hoppas både resan o gyn undersökningen går som på räls o det gör det också ska du se !!
Ljustorget, mmmm helt ljuvligt ställe :)
Ha det så bra o visa dig här snart igen vi saknar dig förstår du !!
Kram på re´

2012-10-17 @ 08:24:52
Postat av: kerstin

Du är strong! Helt rätt, det hjälper i.s.f. stjälper!
Har Du sett "Ung och bortskämd"? Verkligen bra att göra någonting åt dem, inte helt ungarnas fel kan jag tycka1
ja, det känns bra att fåglarna fick det hem jag önskade för dem, skall hälsa på och se om de känner igen mig?
Maxen växer ju så man nästan inte känner igen honom!
Ha en fin dag!
Kramen*

2012-10-17 @ 08:26:27
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att allt har visat sig vara ok vid besöken på Gyn
och hoppas besöket idag går bra också
Hoppas inte snö ger problem under resan
Här har det också regnat en hel del, och idag växlar vädret mellan regn och sol.
Fina bilder och vattendropparna på lövet är jätte-fint
Och så mysiga bilder på lille Max, och oj...vad han har vuxit
stor kram

2012-10-17 @ 14:41:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Heja Rankan!!!!! Bra att du sa ifrån, nån jäkla måtta får det väl vara!!! Och även om den blir sura nu, så kommer det en dag när dom kommer att uppskatta dig för det du gjorde! Hur ska dom annars lära sig nåt????
Stor kram till dig!

2012-10-17 @ 15:50:33
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Jisses, jag klickade för snabbt i min upprördhet! ;-))
Skulle ju säga, att jag hoppas allt gick bra i Hudik, även efter vägen till o från Ljusdal...puh ;-))
Kram igen!

2012-10-17 @ 15:53:10
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: soffie

vackra bilder å bra jobbat av dej inte ska ungdomarna tro det är ett hotell om de är kloka kommer de fatta tillslut varför du gjorde så ,kramen till dej å hihi härliga bilder på Max å Ditte:)

2012-10-17 @ 20:16:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: TT

Nej fy sjutton för lata ungdomar/vuxna! Men man gör dem en tjänst att ryta i men det fattar dom ju inte förrän 10 år senare tyvärr.

2012-10-17 @ 21:37:13
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Anna ..smyger in..

Jepp jag håller med om precis allt..så är det bara..ingen kan åka snålskjuts på bekostnad av oss kvinns..vi vet o kan minsann..det är verkligen dax att vi säger ifrån..vår tid är precis lika viktig som andra..så det så..

Klart att lille Max är den du alltid längtar efter..så liten o liksom oförarglig som man bara kan vara när man är en liten prins.

2012-10-17 @ 21:51:13
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

BRA ! Äntligen sa Du ifrån. Det var ju ganska längesedan jag skrev att Du måste ge dem sysselsättning. Bättre sent än aldrig. Det har de nytta av senare i livet.

Gulle-Maxen får Du nog träffa innan Jultomten tror jag.

Kram Mi

Postat av: paula i pörtet

Bra där Rankan, heja dig! För några år sedan då Hasses "barn" var i tjugoårsåldern upplevde jag deras besök hos oss som mycket jobbiga istället för skojiga. Trots att de bara stannade några dygn så kände jag att vi inte orkade serva dem 24 timmar om dygnet. Mat, disk, mat, disk, köra iväg med dem, visa dem ställen, bädda, nej huvaligen. Men, vi pratade tillsammans med dem och sa att här hjälps vi åt med alla sysslor. Basta.
Det blev inget mer knorr och vi upplevde en klar förbättring. Nu är dom ju småbarnsföräldrar så nu vill man gärna avlasta lite när de kommer, och jag står mer än gärna o lagar mat eftersom jag inte är så bra på att leka! Jag visar min kärlek och omtanke i grytorna istället, fniss
Kram från pörtet, dottern ska faktiskt ta o åka tåg till Bollnäs imorgon och gå på fest där, det gladde mitt modershjärta. Hon har ju exet alldeles för tätt inpå då hans "nya", dvs Saijas bästis, bor i huset bredvid! Vilken smocka han skulle få om jag fick syn på honom. Har avslutat all kontakt med den otrogna jäveln.

2012-10-18 @ 17:52:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Förstår att du längtar efter den godingen=)

OJ är det makens barn??? Bra att du sa ifrån nån jävla ordning får det ju vara.

Ha det gott, kram kram

2012-10-20 @ 11:47:33
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0