I veckan...

 
I mitt senaste blogginlägg skrev jag att inget sorgligt hänt..
Tyvärr så hände det så ändå
Bästaste väninnans pappa avled hastigt...
Mina tankar är ständigt hos dom

***************

Igår var jag då iväg o försökte leta fram dom där små magmusklerna...blev tyvärr tvärdålig o fick avbryta efter en stund men jag hittade dom ändå! Nu har jag fått tips om hur jag ska använda dom lite mer...
Idag är det äntligen fredag...har varit en lååååång vecka....ska försöka ta mig till jobbet idag också...
Får väl be en bön att jag fixar även denna dagen


Fniss!


Jag har många foton kvar av Maxen sen förra helgen!
Bara så att ni vet!


Här fick han smaka smörgåsrån för första gången...det gillades kan jag tala om!


Jag hade hjärtat i halsgropen...

Nåt som maken gillade härom dagen var mitt hopkok...


Tänk vad rester kan vara gott ibland!

Nåt som jag inte gillade var när jag blev kvar på parkeringen på jobbet...
Maken hade pillat på bilen...flyttat nåt relä till en annan bil...han har nämligen fått överta en bil som han hellre vill köra än den vi har nu...jag lägger mig inte i....men den "nya" - Svarten, är inte framhjulsdriven den heller vilket jag vill ha...gruvar mig inför vintern kan jag tala om...har dom senaste i färskt minne!
Hur som haver fick maken komma i Svarten o se till att survolvon startade...tog bara två timmar, grrr!
Tur ändå maken är en fena på gamla bilar....!

 
För övrigt har vi en surhund här....hon löper!
Kramen!




 


Kommentarer
Postat av: Mia

Godmorron vännen..

Jodu, ibland händer det roliga saker på jobbet, tack o lov =))

Stackars lilla Ditte, jag känner igen det där symptomen...sur o grinig pms å allt. Det är inte så lätt.... :-))

Max blir banne mig bara sötare o sötare...hur ska det sluta?????????????

Kram på dig! :-)

2011-09-02 @ 07:54:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Rankans hopkok ser jättegott ut. Kan man få receptet?? Jag är en dålig matmamma, men man kan ju försöka. Stackar lilla Ditte. Hormoner. Kram Lisa.

2011-09-02 @ 08:32:43
Postat av: Suss

Visst är det skönt att ha en man som fixar med bilen när det krånglar? Jag är lika lyckligt lottad som du.

Maten såg URGOD ut, hade gärna delat den med er.

Stackars Ditte, det vet man väl hur det är att ha det så där. Trevlig helg! KRAM

2011-09-02 @ 09:10:15
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hopkok är gottigottgott! Problemet är bara att man aldrig kan upprepa bravaden för man minns inte vad man hade i...

Hoppas Rankan mår bättre idag, det är ju för trist att du inte får må bra!

Tur att Max kan förgylla dina dagar så du glömmer bort det onda..

Blir det besök av honom i helgen också kanske? Vi skulle haft hit dotra o käka surströmming men dom firar ettårig bröllopsdag så dom ska gå på festivalen där dom gifte sig ifjol, Granny goes Street i Falun. Ja det var ett minne för livet för alla som var där. Och viktigast, dom är fortfarande gifta, hihi och tog ett nytt efternamn också, nu heter dom Kryptonell!

Ha en skön helg med surkarten Ditte!

Kram

2011-09-02 @ 10:46:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Hebbe

Hej du..Nu är jag hemma igen,hade fina dagar uppe i norr,har stängt stugan för vintern nu..Hopkok kan bli förbaskat gott...fy för bilar som jävlas..Haé Kram.

2011-09-02 @ 19:12:18
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: Trolda

Jobbigt för nära och kära när någon går bort... FLER bilder på Max vill vi ju GÄRNA se! :) Linus gillar oxå smörgåsrån...mest för att det kliar lite gott när nya tänder är på väg tror jag :) Sur-Bältan är bara SÅÅÅÅÅ söt - även om hon är sur! ;-)



Trolda - önskar dig en fin helg! :)

2011-09-02 @ 19:16:22
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anna ....tassar in..

Ingen kan skriva som du gör rankan så direkt från hjärtat..det känner jag tydligt o tar till mig av ditt goa sätt...som du behåller trots motgångarna..maxat..och härligt..survolvo o surhund :)tokhärligt..

2011-09-02 @ 20:58:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: engelsson

Aha Ditte e på det humöret..nå det vet engelsson allt om..hälsa henne att hon har min fulla förståelse..kramen

2011-09-02 @ 21:16:54
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilken underbar mix! Allt händer och det mesta ordnar sig!

"Sorg och glädje vandrar tillsammans,

det är inte sant,

sorgen går först

och drar glädjen efter sig i ett snöre."

Skrev Bodil Malmsten i en dikt,

ibland tycker jag att det stämmer!?

Ha en fin helg!

2011-09-03 @ 09:19:46
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: soffie

usch så tragiskt med din vänninas far,så sorgligt!

men hihi vilken goding han är Max ser så nöjd å gla ut jämt härligt!!!kram

2011-09-03 @ 10:24:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Glädje&sorg...



Underbara bilder på söta Max..vilken kul gåstol han har..och smörgåsrån det är smaskens det..minns det som det vore igår när min son fick det första gången..han njöt:-)



Ha en fin lördag..kramen

2011-09-03 @ 12:04:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Visst kan man gruva sig så inninorden inför vinter o bilar !!

Jag verkligen älskar att titta på de små.... de är ju bara sååå söta ! Vill se mera "Max foton" !!

Rankans Hopkok... Vad innehåller det måntro ?? Vill veta :)

Ditte är ju så mysig, trots att hon intensivt nobbar mig.

"Ditte med de många ansiktsuttrycken"

Hoppas du får må bra nu, kram på dig !!

2011-09-03 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0