Tidigare...


Kattan vill för det mesta in nu för tiden...
och jag har foton som vill ut, fniss!


Ibland gäller det att se det lilla i tillvaron...


Samma stubbe...


När man inte har större krav på tillvaron så var det riktigt kul att följa stubben under ett par veckor, fniss!

Igår var jag till kirurgdoktorn....gick bara bra med mina mått mätt!

Nu får jag vänta på en kallelse till sjukvården...magen/tarmen ska undersökas...i narkos, tack o bock!
"Du skulle inte klara av undersökningen annars" sa doktorn...jag håller med!

Skriver det igen: min mage är för alltid skadad...strålskadad..."tarmarna ser hemska ut" sa han också...hm!
Risk för fler operationer....
Men det är nåt jag väljer att inte grubbla över! Blir det så så blir det...ett bekymmer i taget tack!
Nog om magen för nu....!


Lavendel Grå...

Jag har inte gröna fingrar!
Men...se o häpna!
Min lilla Ludisia blommar nu!
Fattigmansorkide....



Så söt så!
Och liten!



Jag gillar ju det lilla....fniss!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Nu hoppas jag dom kan lösa eller åtminstone förbättra magproblemen för dig...Tänk vad skönt det vore!

Även om det innebär ytterligare operation, men allt är ju värt att testa...Som det är nu, så är det ju hemskt!

Kram på dig, go'a..

2011-10-26 @ 14:56:39
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: I stora drag

Strålskadad? Lät ju hemskt! Hoppas att allt löser sig på bästa sätt för dig.



Kul med svamparna! :) Ibland behövs det inte så mycket för att roa!



Men du har också en Ludisia! Det har ju jag med!

Har du tänkt på att de små blommorna liknar små fåglar?

Kram Pia

2011-10-26 @ 15:45:22
URL: http://istoradrag.blogspot.com/
Postat av: paula i pörtet

Gud va skönt att få narkos! Jag har ju gjort vissa obehagliga undersökningar av magen o jag kan säga att retroskopi gör jag inte om utan narkos, never!

Jag ringde vårdcentralen idag, tydligen har jag en tid hos doktorn i slutet av november, har bara inte hunnit få kallelsen ännu, så jag var inte bortglömd! Alla provsvar var normala, så det var ju skönt. Fortsätter min vanliga medicinering så länge..

Glasögonen är nu beställda, 8700,- men, då fick vi tre par till priset av ett! Förhoppningsvis kan vi ha dem i fem år, som de förra. Har haft brytningsfel ända sedan tonåren så den kostnaden är man van vid, men nog kunde man göra något roligare för penningarna..

Kramen

2011-10-26 @ 16:44:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger Maryissa

Kul foton på kissen som vill in :-)

och de fina bilderna på¨svamparna



Skönt att det gick bra hos kirurgdoktorn,

och hoppas undersökningen av magen / tarmen går bra

och ja, det är säkert skönt att bli sövd då

men ledsen över att du fortfarande ska behöva ha det så jobbigt med tarmarna

hoppas operationerna kommer att fixa det, men säkert det blir jobbigt

håller tummarna för dig.



så mysigt att din Ludisia blommar...orkideér är ju så fina och speciella

stor kram

2011-10-26 @ 23:09:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki

Så skönt du får sova när de gör de där läskiga. Jag minns när de skulle gå ner o kolla min gallgång, jag sa, de kommer aldrig gå om jag ska vara vaken. Jo sa läkaren, inga problem. Så vaknade jag på avdelningen o tänkte, va, vad har hänt. Så kom läkare o sa. De gick inte, vi får ta det under narkos..jaha, vad de inte de jag sa?? Men trots att jag var vaken minns jag ingenting alls av de där, knepigt. De lugnade slog ut mig helt.

Hopps allt går bra för dig nu, läsigt de där att strålningen gått så illa åt din inredning. Men kanske ändå bättre än alternativet som varit annars.

Go helg på sig. o underbara bilder du visar..lite mystiska o trollbindande en del av dem

Kramiz Anki

2011-10-28 @ 10:47:00
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !



Börjar underifrån med att visst har jag sett den där snäckan tidigare.

Glömde jag bort att skriva.

Hoppas det går bra med undersökningen.



Ludisian ser ut som hanens könsdelar.

Har jag snuskig fantasi då.



Börjar bli kallt ute, då vill Fia in.

Men de stackars utekatterna får dock vänta tills vi har jourhem som kan ta emot dem.

Måtte de komma in något.



Kram Mi

2011-10-28 @ 22:41:25
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Suss

Jag har full förståelse för att kattan vill in. Ja, jag går ut, men jag går hellre in! Jag hatar att frysa och har ett mentalt motstånd mot vintern.

Stubben var ett roligt fotoexperiment. Så olika svamparna var på bara några veckor.

Stackars dig som har en sån trasig mage, men det är som det är och du är en riktig kämpe tycker jag mig ha förstått. Kram och trevlig lördag - imorgon är det vintertid!

2011-10-29 @ 15:32:25
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0