Natur....

Morning!
Läste att det är Alla Krossade Hjärtans Dag idag...
Det finns snart dagar för allt...


Inget krossat hjärta....mer ett naturens hjärta!

Dagen på sjukan i onsdags gick bra! Blev lite väl lång bara....
Varken jag eller kirurgdoktorn visste vad som skulle göras...det fick undersökningen utvisa...sist jag gjorde den blev jag bådde klippt o skuren...o sydd....men så blev det inte nu....tyvärr måste jag ändå säga för det fanns saker som jag gärna hade blivit av med!
Huvudsaken är att doktorn inte hittade nåt cancermisstänkt!
Ni som följer min blogg vet vlka problem jag har haft med magen i några år nu...och det har satt sina spår...
Allt började ju med det där cellprovet som inte var OK...
Hur som haver; det värsta toaspringet verkar ge med sig nu...gjorde det förr en gång också och då blev det tarmvred...isch! Men så är det inte nu! Tack o bock!
Jag har fortfarande ont men mår ändå bättre!
Nog om skitpratet nu!


Dagen efter sjukan kom Maxen på litet besök!
Han har nästan slutat med att "titta under lugg" nu...
Det senaste är.....MÄ! Åt det mesta! Första ordet...det ni, fniss!


Lite hårdhänt kärlek kan det bli!

Liksom här....



Kanske var det här fotot en repris...?!

Foton...det har jag många! Men det vet ni ju vid det här laget....fniss!

För precis en månad sen var vi i Långvind en sväng...


Stilla o vackert var det...


Fina snäckan som maken hittade i sanden...den fick följa med hem!



Och den här hängde kvar i skogen vid Enånger!


Lite mer solblekt nu än sist vi såg den....ja jisses!


Vägen in till Långvinds Bruk....


På hemvägen blev det kisspaus...för hunden...fniss!
Jag fotade mera lööööv!


Och Pippis häst!





Kramen!


Kommentarer
Postat av: Vicke

det var bra att dom inte hittade något misstänkt och härliga bilder har du som vanlig, ha en trevlig helg nu

2011-11-12 @ 08:50:37
URL: http://vickes.bloggplatsen.se/
Postat av: Mia

MÄ!!! Nu blev det mycket "Lilla Gubben", först goaste Maxen i hela världen (måste ju erkänna att hans första ord är lite annorlunda... L) Sen hästen! Jag trodde inte det fanns såna på riktigt! Mä....där ser man vad lite jag vet.. ;-))

Långvind, Hälsingekusten...ja, behöver man säga mer??? Nä, jag trodde väl det...det bästa!!!!

Nä förresten, det bästa är ändå att det gick rätt så bra (kan jag säga så?) på sjukan! Stor, stor kram till dig!

2011-11-12 @ 10:06:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

otroligt va vackra ögon han har Max han är så goo:) Å busig verkar han va, snart sitter han nog inte still där ni sätter han;) Å va va härligt att det va bättre med magen å ingen ny skitcanser skönt nu kan du slippa oron för det,massor av kramar till dej

2011-11-12 @ 10:25:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

glömde säga du tar så fina foton och visar för oss :)

2011-11-12 @ 10:25:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Verkligen en härlig "foto promenad" Du bjuder på!

ha en fin helg!

Kramar*

2011-11-12 @ 12:10:15
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lisa

Blev nästan rädd härom dan? SISTA???.... Trodde det var sista bilderna på DITTE: Hemska tanke. Skönt att det inte var så. Hon ser så levande ut som det skall vara. Ha det gott. Kram Lisa.

2011-11-12 @ 21:44:00
Postat av: Ninni

Skönt att det gick bra för dig=)



Underbara härliga kort på barnbarn och djur..Pippis häst var väldigt fin.



Ha en fin fars dag..firar ni??



Kram

2011-11-13 @ 13:51:04
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Jasså säger du det? Krossade hjärtans dag? Ja jag säger då det...imorgon är det i alla fall ostkakans dag läste jag, fast jag är ingen diggare av ostkaka. Tror man behöver ha växt upp med den för att gilla den...

Det var ju himla skönt att inget misstänkt hittades i magen på dej, även om du har besvär kan du ju då andas ut!

O så hoppas vi att trenden du nu hittat håller i sig!

Ha nu en fin början på nya veckan, barmark var man än ser...

Kramen

2011-11-13 @ 16:44:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: anne

Som alltid så vackra bilder men speciellt de med snäckan var specialfina!



Hoppas du får ordning på magen, aldrig kul att dras med magproblem och att göra det länge...torde vara bra mycket värre.

2011-11-13 @ 19:57:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Skönt att det stannade vid det "som blev gjort" då i onsdags - och att inget dumt hittades!! :-)



Ja, det där med dagar för allting... Fars dag idag, ju. Bortsett från det rent komersiella (presenterna alltså) så är det väl okej - trevligt med en anledning att träffas och så där. Men många andra dagar är bara trams, tycker jag. Fast tack och lov behöver man ju bara bry sej om dem man själv gillar - tex kanelbullens dag, är ju inte helt fel! ;-)



Ha det bra!!! :-)

2011-11-13 @ 20:43:11
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Inte visste jag att det fanns en dag som heter: Alla Krossade Hjärtans Dag

ja, tydligen finns det snart dagar för allt....kanske snart något för varje dag :-)



Så glad att ditt besök på sjukan gick bra och att de inte hittade något cancermisstänkt.

Och hoppas så att din mage blir snällare mot dig också



Söta bilder av lille Max, och oj vad han har vuxit och visst är det kul när de små börjar försöka prata

de allra första orden...



och så otroligt roliga foton på vovven och kissen också

och de övriga mysiga foton du visar oss

kramar

2011-11-13 @ 22:18:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: I stora drag

Hej Rankan och tack för dina gulliga kommentarer hos mig! Blev visst en liten paus från mig, men nu är jag här igen.



Så skönt att det inte hittades något mer misstänkt hos doktorn! Hoppas magen lugnar ner sig igen, så du får lite lugn och ro!



Ja du, såå många bilder det blir alltid! Vad ska vi göra med alla? Jo blogga en del går ju bra förstås, precis som du gjort här och nu med dina älsklingar!



Jag såg ju inte en enda snäcka i somras, eftersom jag aldrig kom så långt som till havet, så det var lite skoj att få se! :)



Tyckte den där granen med tomten såg så grön och fin ut, så det är väl bara till att ta hem till jul! "Färdigklädd" och allt!

Ha en fin vecka!

Kram Pia

2011-11-14 @ 19:09:37
URL: http://istoradrag.blogspot.com/
Postat av: Inger

Hej, var bara tvungen att ta en liten titt hos dig och se dina fina foton,,,både på fina Maxen och Ditte...söt tomte iskogen mm mm ....men tänk att pippis häst lever än..fniss..

Hoppas det är skapligt med din mage.

Ha det gott...kram och nospussen.

2011-11-15 @ 17:34:58
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Trolda

Åh vad glad jag blir över att det gick bra på sjukhuset!!! :) Du skall se att nu vänder det...allt går till det bättre!!! =D Max o Bältan är ju bara för söta...!!! =D



Trolda - bamse-kramar! =D

2011-11-15 @ 20:45:52
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Man blir bara så glad av de små.. Maxen så rund go och glad!! (man kan ju säga så när de är små.. )Och visst väntar man på första orden. Jag brukar tjuvträna lite på "farmor" fniss. Mamma och pappa säger Amenine och vovv, och något som ska vara ett maoo (mjao) Hon är väldigt lik sin bror i utvecklingen men än går hon inte (tack och lov) det gjorde han i den åldern..

2011-11-17 @ 18:23:04
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Ragnvi.... Jag blir lite fundersam när det är tyst så här länge från dig...

Vart har du tagit vägen ? Är allt som det ska ??

Kram,kram....

2011-11-17 @ 19:29:01
Postat av: Suss

Nu är jag snart ikapp med läsandet hos dig. Hjärtelövet var hur fint som helst och inte visste jag att det fanns en dag för krossade hjärtan.

Max växer så fort tycker jag, har är så härlig och det är roligt att följa hans utveckling.

Ditte får tåla ett och annat, men hon verkar jättesnäll, tur det! Nu ska jag läsa vidare, lite nyare inlägg. KRAM!

2011-11-19 @ 22:54:44
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0