Näpp....



Näpp...ingen bebis än!
Kanske dröjer den till söndagen den 20:e mars...det var det datumet dottern fick först för beräknad födsel.
Bloggvännen Anki Herr Nilssons Fru, skriver till mig om Söndagsbarn...och hon ser ju lite mer ibland än vad vi andra gör!
Hm...hon ifrågasätter könet på den lille också....spännande det här, fniss!
Men jag tror faktiskt det blir en kille! Som ultraljudet "visade"...
Idag ska jag i allafall åka till grannstaden igen o följa dottern till barnmorskan...
Höra hjärtljuden igen!


Naturens Hjärta....

I måndags var jag till gyn i Hudiksvall...låg där i stolen och grunnade....nog skulle jag önska att jag kunde föda åt dottern! Men om så vore missar ju hon det underbara....! För efter smärtan som man snabbt glömmer kommer ju belöningen! Ni förstår hur jag menar va´?

Själv ska jag nu våndas o vänta i 4-6 veckor innan svaret anländer om cellprovet som togs...men resten såg bra ut vid undersökningen i allafall!
Blev också bestämt att jag i fortsättningen ska undersökas var 4:e månad istället för var 3:e...en annan femma är ju att det för det mesta har dragit ut på tiden mellan återbesöken så det har redan blivit var 4:e månad en tid nu...

Våren börjar göra sig påmind här!
Härligt!


Fast det kan man ju inte tro när man ser fotot, fniss!
Vid Pilen bor vi....


Har man sett va` Krokus- o tulpanblad!

Djuren har fått vårkänslor! Allra helst kattan...och hon får nå `spel ibland!
Utomhus som inomhus...











Hon är grym på hunden ibland!
Och väldans nöjd med sig själv efteråt...


Kramen!



Kommentarer
Postat av: Hebbe

Mors,,Headerbilden har jag tagir från min balkong..Ja det ska nog bli bra,men det är mycket som är nytt här på WordPress,,Haé Kram.

2011-03-09 @ 08:32:07
URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Postat av: tanteva

God morgon!

Tänkte just om lillknyttet tittat ut till världen men h*n vill kanske ligga och glöta ett tag till ;)



Jag har släckt min blogg men vill gärna hälsa på hos dig ändå så klart:)

Kramen!

2011-03-09 @ 08:41:48
Postat av: Kerstin

Tack kära Du!

Så underbart spännande med dotterns lilla väntade "klimp"! Första barnet?

Jag fick två, en pojke och en flicka, ingen visste om att det skulle bli tvillingar, på den tiden 1957 hade barnmorskan bara "trätratten" att undersöka med!

Vi blev lika överraskade alla!

men två underbara barn som är min glädje i dag!

Samt världens underbaraste dotterdotter!

Jag följer ER med spänning!

Ja, djuren märker nog av våren snabbare än vi som bara ser de djupa snödrivorna!

Så underbara bilder!

Kramar Dig!

2011-03-09 @ 08:45:46
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: anki

underbart att krokus etc har börjat titta upp, här lär det inte hända än på ett tag (har ingen krokus heller) för här ligger snön tjockt mot alla väggar.:-)



blåser lite här idag samt att jag börjar få världens huvudvärk känns det som, ingen bra start på dagen alls :-)



bebisen kommer när den är redo, jag hade den fördelen att jag visste att jag skulle få två veckor tidigare än beräknat, åt bricanyl och så fort jag slutade med dom så satte det igång efter ett par dagar :-) jo det var jobbiga månader men det gick...



ha en härlig dag

2011-03-09 @ 09:54:44
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Ninni

Skulle mycket väl kunna tänka mig att föda igen, bara för att se om man reagerar annorlunda än när man var ung=)

Hade en segdragen historia när jag födde, men ut kom han till slut bara en halv dag försent=)



Härliga bilder..ja kattan känner väl att det är Mars.



Snart kommer nog barnbarnet ska du se..såå spännande. Jaha så dom har tagit reda på könet eller var det bara en slump?



Ha en goo dag, kramen

2011-03-09 @ 10:50:23
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Har tittat lite på de här förlossningsprogrammmen ihop med dottern (som inte gillar det alls) kommer aldrig våga mig på det där säger hon -men förhoppningsvis hinner hon ändra sig ;)

Ja, de små kommer när de kommer, oftast tar ju ettan lite mer tid på sig.. Här har jag gått över alla gånger -liksom svärdöttrarna.

2011-03-09 @ 12:29:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Mia

Näää, jag tror att bebisen kommer tidigare än den 20:e, den 18:e kommer det en kille till världen, mmmm... ;-)) Han väger runt 3800 gram och är 51 cm lång, så nu vet du!

Jaha, så nu går du också i väntans tider, lönndrygt det...men jag hoppas svaret är positivt för din del..skönt också då att de andra proverna var bra!

Hon är tuff, Fiakissen, ska sätta Ditte på plats, jaja, sånt där brukar komma tillbaka så småningom! :-))

Kram på er så här i början på våren... L

2011-03-09 @ 14:55:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Nilla

De kommer när de kommer...helt enkelt. Det är ju varmt och gott där inne. Vad ska han/hon ute i kylan och göra :o) Söndagsbarn...det har jag två stycken, och är själv ett söndagsbarn. Liksom min syster, och även min man. Sen har jag ett tisdagsbarn, och båda mina föräldrar är tisdagsbarn. Spännande är det!

Ha det gott Kram

2011-03-09 @ 15:28:20
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Trolda

Hahaha...stackars lilla Bältan...;-) Och så spännande med att gå i väntans tider!!! =D Tror det blir den 21 - då är linus 5 (!) månader, så det passar fint tycker jag! ;-) Håller tummarna för dottern att allt skall gå bra! Och håller tummarna för DIG också med väntande provsvar såklart! =D



Trolda - kramar =D

2011-03-09 @ 15:29:50
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel så spännande det måste vara..att vänta på en liten bebis är ju så underbart..jaaaa hon måste genomlida smärtan..för att få det där lilla miraklet och då är det precis som du säger som om man glömmer bort det onda som alldeles nyss pinade så..



Dina djur verkar fostra på varandra likt syskon..:)

2011-03-09 @ 18:08:46
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Kram!!

(skrev en låång kommentar,

den försvann uti rymden,

orkar inte skriva om det,

så nu blir det bara "kram"...)

2011-03-09 @ 18:12:02
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anki

Vår?? De ser ut som full vinter hos dig ju...haha. Vi hade varmast i Sverige igår, de du. Ingen babis ännu. 20:onde?? oj de e ju långt...de tror inte jag.

OBS jag skrev så här: är du säker på att de är en pojke?? ((fast i sanningens namn....de tror inte jag, men ibland har jag fel...men bara ibland))

Den allra roligste gången när jag sagt kön, måste jag ju berätta för dig. Min väninna Tina sista födda. Barnmoskan sa kille hela tiden, jag sa tjej. Dagen innan hon fick sa barnmoskan att de var en kille strax under 4 kg o att jag hade fel...jag sa.

Jag har rätt, de e en tjej o hon är stor över 4 kg.

Vem hade rätt? Jag!! Hon vägde 4020.

Var de en må vara i din dotters mage så önskar jag att allt går bra och att hon slipper gå enda till den 20:onde...

Kramiz Anki

2011-03-09 @ 18:34:06
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Lika spännande varje gång du skriver :) Har Ragnvi fått sitt barnbarn nu eller har hon inte :)

Ja, det ska bli roligt att höra när o vad det blir....

Usch va jobbigt att gå o vänta på svar av så´na slag.

Hoppas du får svaret på 4 veckor o inte 6....

Jo, jag var ju upp till ditt jobb. Synd du inte var där :) Kvinnan som gjorde rtg pratade om att du sagt till om det där med svaret o jag berättade vem jag ville svaret skulle gå till förutom den unga doktorn då.

Det lät som det skulle gå bra :)

Ja, då vet jag vart du håller till om dagarna när du inte är hemma då....

Ha det så gott o kram på dig !!

2011-03-09 @ 18:43:47
URL: http://bittez.blogspot.com
Postat av: Belgo

Inte i morse i alla fall - men nu då?

Hoppas besöket idag gick bra - visst är det spännande att höra!

Snart är den lille här i alla fall även jag håller på att den kommer innan den 20e! Hoppas allt går bra nu!

Kram till dig och jaaaaaa snart är våren här!

2011-03-09 @ 21:11:04
Postat av: Madeleine

Denna väntan är både spännande och väldigt jobbig..



tycker att det är spännande att poppa in här och se om det har blivit någon vår bebis ännu..



Vilka härliga kort du har lagt upp på hunden och katten...:)

Ha en trevlig kväll..kram kram

2011-03-09 @ 21:32:43
URL: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
Postat av: Karin

Så härliga djurbilder! Underbart med hundar och katter tillsammans. Spännande värre med bebisen så nära...

2011-03-09 @ 21:59:45
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

kan tänka mig det väntas otåligt på bebisen.

Ja, det där att kunna gissa om det blir en kille eller tjej kan vara knepigt



Skönt att allt såg bra ut vid din senaste undersökning,

men kan tänka mig det känns jobbigt att vänta på svar på cellprovet



Jo, våren är nog så sakta på väg nu, även om vädret växlar en hel del.

Men det brukar ju vara så vid den här tiden på året.

Så mysigt att krokus och tulpanblad börjar kika upp,

och det bevisar att våren så sakta har börjat

och djuren märker det också och reagerar



Så kul bilder också på kissen och vovven !!

Kram

2011-03-09 @ 22:19:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0