Svalare...


Äntligen...lite svalare ute!
Den senaste veckan har värmen ...och myggjäklarna tagit hårt på Rankan!
Synd att klaga kanske men ibland kan det bli för mycket av både det ena o det andra...!

Men Max kan jag inte få för mycket av!
Blir nån bild igen från när han var här i förra veckan...


Mormors gokillen!


Lilltuffingen!



Hoppsan!

Ni ska bara veta vad med foton jag har på honom...fniss!
Fler kommer en annan gång...tvärsäkert!

Har en massa andra foton också...kanske inte undra på att min kamera blir trött ibland...fniss!?

Hann med att fota lilla Dillen med sina två! blommor innan dom blåste bort...



Orkade med en het promenad utmed gamla bygatan i Trönö också en dag...med en motsträvig hund!
Maken o junior röjde på gården vid lilla Skrutthuset som fortfarande är osålt...suck!

Bygatan var sig lik...






Nytt i fårhagen fanns också!
Dom var fullt upptagna med att beta...besvärade mig nästan inte med en blick, fniss!



Vi gick till Nathan....


Det här var den 6:e juni...såå seg jag varit på bloggen!



Måste nog dit till Söderblomsgården snart igen...måste kolla när Gullregnet börjar blomma!
Men risken finns att jag missar det....

Tänk va`!
I år fanns där hönor igen! Förra året stod hönsburen tom....
Men sicken höna....den enda som vågade visa sig...tror jag förstår varför, fniss!


Vad har hänt med den ändalykten?!

Sen var jag in i Gamla kyrkan i Trönö...men dom fotona får bli en annan gång...kanske...
Äh..jag tar dom nu så är det gjort!
Svalt o skönt var det där inne i bland de gamla stenarna!




Hade kunnat stanna länge där inne men...hunden var ju med!


Hon upptäckte brummanden ute på stora vägen...

Många var dom!


Väl vid Skrutthuset var jag jäkligt sugen på ett bad i ån!
Men vårfloden tog lilla trappan med sig...och maken har inte hunnit med att fixa tillbaka den...än...
(Vi har inte ens fått båten i sjön här hemma heller...måleri av huset tar sin tid...)


Saknar ån...


Doftande buketten tog vi med till Minneslunden i Norrala...
Var ju Svärfars minnesdag...6:e juni...dagen han somnade in...


Syrenerna är ett minne blott dom också...den finaste tiden ute är snart över tycker jag...

Himmel sicken ork vi ändå hade den Nationaldagen...ser i mitt bildarkiv att vi sen åkte till Liten Max i Bollnäs...dom bilderna har jag visat...dom med Kramtröjan på...
På hemvägen den kvällen stannade vi till i Växbo...en by strax utanför Bollnäs...


Men det får bli en annan gång!
Nu väntar jobbet...och mitt besök hos er alla!
Ni som orkade ända hit...TACK!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: kats

Åh vilken vacker kyrka :)

Kram tebaks :)

2011-06-13 @ 06:42:44
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det är bara så underbart med Din blogg!

"Gomaxen", tag så mycket bilder av honom Du bara kan, tiden går fort snart kommer han på motorcykel :))

Ha det fint!

2011-06-13 @ 08:58:38
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej Rankan!

Ja du, det är mycket nu, om man säger.

Så mycket fint här hos dig och sommaren i ett nötskal har du fått med!

Grattis till de 12 åren! :)

Vad såg Max i TV-tidningen? Vilken rolig bild! fniss

Ha det gott!

Kram Pia

2011-06-13 @ 10:35:29
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: Vicke

fina bilder på lill killen igen och alla dom andra med, ha en fin kväll nu

2011-06-13 @ 18:32:44
URL: http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se/
Postat av: Mia

Nog tycker jag också att det blivit mer humant ute nu, eller kanske mer normalsommar??? Fytti attan vad varmt det var att jobba i lilla köket i Mårdsele i lördags!

Liten Max-knodd, han är så bedårande söt så man vill bara äta upp honom! Har du funderat på en fotobok med Max-bilder??? Jag vet många som har gjort och beställt på nätet, riktigt fina...vilket minne för honom sen!

Å helt osökt kommer jag att tänka på den här, när jag ser hönan:

"Men - lilla söta hönan Agda

hon blev blåst på ovansagda

Tuppen skulle just hoppa på na'

Agda titta i ögonvråna

Men det blev ej som Agda trodde

tuppen bara stod och glodde

tills han plötsligt med en snärt

slet en fjäder ur henne stjärt

*******************************

"Nu vill jag ha ett ärligt svar

varför du mina fjädrar tar

Varför nobbar du mig i ett kör

det du med de andra hönsen gör?"

Tuppen svarade smått generat;

"Du, jag älskar dig passionerat,

allt du ber om det ska du få

- Men jag vill ha dig naken då"



Stackars lilla Agda, för det där måste ju vara hon????

Kram på dig goding!

2011-06-13 @ 18:50:37
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Hej du,,ja klart att det är Agda..jädrans massa fina bilder du har igen..jag hade regn till och ifrån hela vägen hem från stugan i dag på Fm,,nu blir det runt den 11 juli som jag far upp nästa gång.Haé Kram.

2011-06-13 @ 19:04:48
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Japp, vet precis hur det är bilderna på småknoddarna bara hoppar in i kameran HELA tiden!! Händer ju så mycket hela tiden nu.

2011-06-13 @ 19:08:53
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilken vacker kyrka.

Underbara bilder du visar och goa Max vilken söting han är,

hos mej har solen varit framme men jisses det blåser igen:(

kram

2011-06-13 @ 19:44:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna ..

Himmel han är så go den där Max..underbara bilder..



Du hönan ..hi hi ..Agda förstår jag..aj aj aj ..inte lätt..



Ditteporträttet på slutet..så fin o vacker så...

2011-06-13 @ 21:10:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Glasögonen under näsan ;) jo det går ju bra det också,hehe....

Jag har varit lite dålig med bloggandet nu igen. Ser inte ut att bli så mycket i kväll heller :)

Kram,kram !!

2011-06-13 @ 21:49:41
Postat av: Suss

Jag orkade ända ner, men det var ett långt och innehållsrikt inlägg. Det är klart du inte har lika mycket tid som förut, du har ju MAX att tänka på nu.

Kan det vara hönan Agda på bilden? Fanns det tupp? KRAM!

2011-06-13 @ 23:53:00
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh, lille Max är ett riktigt charmtroll :-) När jag ser honom så längtar jag tillbaka i tiden, tills då min dotter var liten. Jag hade ju så himla gärna velat ha fler barn... men nu är jag för gammal för sånt. Har ju inte ens en man! Men, man får se fram mot den dagen man blir mormor istället :-)

Jättefina bilder på lupinerna förresten. Jag tycker verkligen om dem. Plockade en stor bukett för ett par veckor sedan, men insåg tyvärr att de inte håller sig så länge. Ska se om jag kan ta lite frön på någon utflykt senare i sommar och så utanför mitt höghus. Lupiner brukar ju sprida sig rätt bra.

Nej, nu måste jag jobba lite. Ha en riktigt fin dag så hörs vi.

Kram,

Eva

2011-06-14 @ 08:26:44
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilka fina bilder du bjuder på :) Ha det gott. Kram

2011-06-14 @ 13:20:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Vad söt han är den lille! Vad somrigt det ser ut hos er, lite fler blomster än här tycker jag :-)

2011-06-14 @ 13:48:01
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Vad söt Max är! :)

Blir avundsjuk på värmen ni haft, här har det varit uselt väder i ett par veckor. Det har pendlat mellan åska, regn och blåst. :(

Kram

2011-06-14 @ 15:13:26
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Lite svalare på dessa breddgrader också nu, och det är väl rätt skönt faktiskt. Och för min del får det gärna regna lite också - men helst bara om nätterna. :-) Så jag slipper släpa så mycket vattenkanna mellan ån och rabatterna... <:-)



Mmm, den finaste tiden har på sätt och vis varit - den går ju så rackarns fort förbi, men jag tycker ändå att man hinner avnjuta den lite mer just för att man är så mån om att fånga så mycket som möjligt av den på bild!? Explosionen av grönska och blomning i natur så väl som trädgård tex, och alla fåglar som häckar och fågelungar som flyger ur bona osv.



Men nu kan man kanske lugna ner sej lite med kameran, och faktiskt bara sätta sej ner en stund då och då och njuta av att det faktiskt ÄR sommar!? Och även semester snart... :-D



Ha det fint!!!

2011-06-14 @ 19:35:28
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Härligt att kika in hos dig,

Trönö, Los, Växbo...

Låter som ljuv musik i mina öron!



Tänkte på Tyra Persén och hur hon lurades.

Vad kan det ha varit, 80-talet kanske?

Minns jag rätt så gifte hon sig med en man

som var 70 år yngre än henne,

och hennes förmögenhet bara försvann...



En av mina vänninor i Hudik kom också därifrån

förresten. Tönners i efternamn...



På måndag har jag en Hälsingdag inbokad tillsammans

med ejmis.blogg.se.

Läääängtar!!!



Önskar damen en skön avslutning på tisdagen!

Kram

2011-06-14 @ 19:52:17
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Här har det också blivit svalare och idag kom regnet.

Naturen behövde det verkligen...

men får hoppas solen kommer tillbaka snart igen...

fast det är klart...för mycket värme är inte skönt heller...

tänk om vädret kunde vara lite mera lagomt ;-)



Söta foton av lille Max och så mysig i solglasögenen :-)



Och så fina foton av de vackra sommarblommorna, fåren osv.

så fina sommarfoton !

kramar

2011-06-14 @ 21:24:08
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0