Jomenvisst...


Nog sjutton blev det svalare allt!
Nu får vi elda för värmens skull...snacka om kontraster i vädret!

Hm...fullmåne på himlen...Rankans kropp o knopp bråkar...
Blev tidig dager idag...före tre....och jag är ledig från jobbet!


Fniss...

Idag ska jag för första gången besöka fysioterapeuten...tänk om det kunde ske ett underverk?!
Nä...det enda som hjälper är nog hårdträning antar jag...


Maken ska till Bollnäs idag o hämta Krille som går ut andra året på gymnasiet...då hade jag tänkt besöka goungen Max....men av det blir det intet tyvärr...
Han o mamman finns för närvarande i Gävle igen...och det blir nog så att dom två flyttar dit....
Vi är glada att det ändå inte blir längre bort! En timmes bilresa så är vi där...fast inte idag.


Mormor Rankan med Trollungen!
På tal om troll...


Såna såg vi inte....bara en massa jäkla mygg...där också!
Tvi vale!

Trolldalen i Växbo...utanför Bollnäs...
Där VäxboLinet tillverkas...





Vår söta landskapsblomma...








Växbo...väl värt ett besök!


Lånad bild...

Kramen!








Kommentarer
Postat av: Hebbe

Mors,,Ja Rudolf var en nyfiken rackare..

Växbo mysigt jag har varit dit en gång för en massa år sen..läckra bilder har du som vanligt.Haé Kram.

2011-06-15 @ 07:21:55
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: anki

härliga bilder, max så söt och go :-)



ja det är kontraster i vädret, från hett till kyligt i ett kick, men vi får hoppas vi får fint i midsommar i stället :-)



ja kryp bloggen tar tid att dona med, artbestämning är inte lätt men det är roligt, särskilt när man hittar rätt. :)



ha en fin dag

2011-06-15 @ 10:28:10
URL: http://krypinaturen.se
Postat av: Pia

Hej och tack för din kommentar hos mig!

Ja du, det där vädret är väldigt skiftande nuförtiden! Just nu har vi lite sol och moln, men blåsigt!



Många härliga bilder här hos dig idag med! De påminner mig så mycket om när vi semestrat i Dalarna förr om åren.

Det är så mysigt och jordnära på något vis med gamla stugor.

Söt Max i solbrillor! :)

Hoppas det går bra hos fysioterapeuten idag!

Kram Pia

2011-06-15 @ 11:04:34
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: åsa

Tråkigt att lilltrollet ska flytta, men som du skrev, en timmes bilresa så är ni ju där!

Likadant för oss med Ture, det tar en timme till Gävle och då blir det liksom mer kvalitetstid (inbillar jag mig i alla fall)..

Visst är det svalt, vi har också eldat för det blev så otroligt rått och en eld i kakelugnen var perfekt!

Mysig bild på dig och "kändisen" Max, otroligt va han har vuxit, stora karl´n!

Ha dé!/Kram

2011-06-15 @ 12:42:05
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja, Milla och Max, vilka små stjärnor :-)

Fina bilder du bjuder på och kul att se lite av dig framför kameran :-)

2011-06-15 @ 13:25:36
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mia

Hä ä ingen ordning på nånting längre, vad gäller vädret...vart tog det gamla hederliga ordet "lagom" vägen???

Lagom mycket av Max, kan man ju inte få....gillar bilderna...Aha, så dom flyttar till Gävle, nåja, som du säger det är inte alltför långt, tur det!

Sen är det en sak till: Jag fattar inte varför du hela tiden ska få mig att känna hemlängtan, du förstår det räcker med en bild på linblomman så är det kört ;-)

Växbo kvarn är jättefint..På vår lilla blomsteraffär här i Vindeln, kan man faktiskt köpa en del grejer från Växbo, lite kul det L

Kram på dig!

2011-06-15 @ 15:28:35
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Skönt att de inte flyttar längre bort iaf !!

Ja, visst är Växbo fint.... Vi bodde faktiskt där under några år o var ofta till Trolldalen.

Ha det gott, kramen !!

2011-06-15 @ 19:11:48
Postat av: annette

Ja, svalare är det definitivt även här, kallt rentav och regn, tror Du skulle få ta på charmtrollet Max en tjock tröja om han inte skulle frysa.

Hoppas besöket hos fysioterapeuten gick bra, har en känsla av dt kanse inte är hård träning som gäller däremot vettig träning;)

Synd att Max kanske flyttar, men en timme det går ju snart, och vet vad snart kan han ta bussen själv;)

Växbo verkar vara en väldigt vacker plats som jag gärna skulle besöka!



Ha det så gott!



annette

2011-06-15 @ 19:35:06
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ann Catrine

Och på måndag blir det Hälsingland hela dagen för mig!

Härligt!



Kram

2011-06-15 @ 19:37:18
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anna ..

Himmel jag bara älskar Växbo..jag har en hel del här kan jag meddela..findukar minsann..och jag har presentat flera med dessa underverk till vävda skatter.Så härligt det skulle vara att besöka Växbo..men men jag är glad att du visar mig det :)



Hmmm och rynk i pannan ..jag hoppas du får hjälp Rankan..lille Max för trösta under tiden..

2011-06-15 @ 22:31:44
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

kramen till dej å vilka underbara bilder,fullmånen har hållit mej vaken nu så nu vill jag bara sova!gonatt

2011-06-15 @ 22:51:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Aha...det är därför jag haft problem med sömnen...fullmånens fel ;-)



Trist att din kropp bråkar så med dig, hoppas verkligen det blir bättre snart

och hoppas det gick bra hoa fysioterapeuten



Gulliga foton av lille Max och mormor Rankan..så mysigt



och så vackert foto av Lin-blomman och övriga så fina foton

Kramar tillbaks

2011-06-16 @ 17:02:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0