Första semesterveckan...


Blommade så in i vassen...fniss!



Morning!
En stund sen jag var här nu...
Får bli en liten uppdatering...och det blir nog ett LÅNGT ett, fniss!

Första semesterveckan försvann snabbt...är redan inne på andra!

En tripp genom skogen in till Dalarna blev det första semesterdagen...sen var jag färdig för slakt!
Hett som attans var det! Och jag tvärdålig i magen...
Det mesta jag såg av Dalarna var olika toaletter...kunde varken äta eller dricka på hela dagen...blä!


Vackert vid Åmot...


Hunden gick ur bilden...fniss! Var jobbigt åt henne också!
Maken o junior vid Isala Lada...där Gustav Vasa gömde sig...


Sundborn....Carl Larsson-gården...
Dit vill jag tillbaka!
Blev en snabbis denna gången...



Det var min semestertripp...kors o tvärs genom Dalarna på en dag, fniss!
Nej, maken hade ärende till nån affär med bildelar därför for vi dit!

Hett som attan var det ja...första dagarna på semestern...jag badade flera gånger!


Kvällsdopp vid Noran i Tönnebro...ljuvligt!
Då kom semesterkänslan i allafall!

Badade i havet vid Långvind...där flöt det nästan isbitar i vattnet, fniss!





Maken är en Badkruka!
Han har inte doppat sig än!



Ditte har badat hon också...och ätit glass, fniss!



Och ätit yoghurt...

Besökte bästa väninnans Paradis i Hertsjö...




Prinsessorna i Hertsjö...barnbarn till Eva o Kurt



Där är gudagott att få vara ibland!
Kom ett foto på mejlen...fniss!


Självklart badade jag där också!

Eva o Kurt har även varit hundvakt åt oss...
Vi var på en sorgsen men vacker begravning för min moster som somnade in i maj månad


Dom var 12 syskon från början...nu återstår endast en, den yngste...


Handbuketten...

Sen blev det lördag...och liten Max kom till oss!
Vi barnvaktade honom ända tills måndagen...så härligt!
Fast...som jag skrev på FB...det känns att man inte är 25 längre, fniss!


Vi hade lånat en resesäng av Eva o Kurt...i den låg han inte.
Första natten sov han tillsammans med maken...och andra natten i barnvagnen..och som han sov!
Men vi gjorde vad vi kunde för att trötta ut honom också, fniss!
Foton kommer sen!

Vi körde hem honom till Gävle igår...hämtade samtidigt hit min kusin Kicki...och idag kommer lilla Faster Jenny från Uppsala...nu blir det till att knöa ihop sig!
Kramen!









Kommentarer
Postat av: Carina

Oj,oj...du har semestrat så jag blir avis....badat, farit och flängt och tagit hand om prinsen.

Nu måste jag se till att få bada jag med ;)

2011-07-05 @ 07:28:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hej på dej!



Jo, minsann. Nån gång igår passerade vi Söderhamn och jag såg en hel del vägskyltar med namn som jag kände igen från din blogg. :-) Hade gärna velat stanna till för det var så fint kring Söderhamn jämfört med vad det varit under en lång bit innan utmed E4:an. Men vårt mål låg ju en bit till iväg, så vi bara "blåste förbi"... <:-)



Till Dalarna ska vi på hemvägen.



Ha en fortsatt fin semester - helst med färre toabesök, så klart!



Kramar!!

2011-07-05 @ 08:10:53
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: åsa

Ja, det var en ganska knökfull första vecka tycker jag!

Synd att du inte mådde bättre i magen då ni var till Dalarna, men det kanske blir fler gånger...då kanske vi får ett besök också..

Visst är det roligt att vara barnvakt till de små liven, men nog känns det att man inte är någon ungdom längre..

Max han växer så det knakar och vilken liten charmbubbla han verkar vara..

Ha dé!/Kram

2011-07-05 @ 08:26:58
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Du har inte tagit semester från bloggandet.Det är många som gjort det.I och med att deras semester börjar.Blir det blogguppehåll.



Jag har i och för sig nästan semester jämt,ja Du vet ju vad jag hållit på med.Coachen har semseter, jagh fick läxa med olika rörelser att göra under tiden, tror Du jag har gjort någon. NIX.

Gör så mycket annat.går i trappor, gör ont i v.knäet

idag blir det att ranta upp och ner i källartrappen till tvätteriet.Får räcka.



Vad jag skulle vilja ha en baby att gosa med.

Men några nya barnbarn blir det inte om inte en olycka sker.Kanske en liten spermie kan simma förbi guldspiralen.

Om ett tag, tror M skulle behöva vara lite ledig.



Fick ju själv bara M och en glurp.Inte alla förunnat att få många barn.

Men så sitter jag här ensam med min dator och mina mobiler och trivs visst det gör jag.Och mår bra dessutom, så varför gnäller jag då?



Kram Mi

2011-07-05 @ 09:29:14
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Mia

Oj, här är'e semester!! Egentligen kan man ju säga, att du kan rekommendera vilka toaletter som är bra i Dalarna...annars är det ju verkligen fint där och Sundborn har jag också varit till, jättefint!

Hoppas din mage har lugnat ner sig så du får fortsätta njuta av dina lediga veckor med alla godingar du har runt dig...

Kram på dig vännen..

PS Jo det var en Bollnäsbo på bilden, man tar det man har i albumen ibland ;-))

2011-07-05 @ 09:52:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hoppas magen är bättre nu då..stackare!



Härliga somriga bilder, här är det mulet och lite gråkallt faktiskt. Längtar efter govärme!

Men badat har jag inte gjort ännu, väntar tills jag kommer till Cypern=)



Va söt han är lille Max..kram kram

2011-07-05 @ 10:42:35
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Jasså du är redan inne på andra veckan.... Jo det går snabbt det man längtat efter :) Min semester börjar på måndag :) Sen rullar det på....

Så nu går jag o hoppas på vackert o riktigt "bra" väder :)

Fasiken va du får jobba med din mage.... Fattar att det är jobbigt men vad göra ? Jag menar annat än att uppsöka toa....

Blir det värre när det är varmt också ?

Lillkillen växer ser jag. Hur go som helst !!

Ha det så gott å så ses vi i stugan :) Kram på dig....

2011-07-05 @ 22:21:05
Postat av: Inger Maryissa

Fina foton från Dalarna

och härligt att kunna bada, även om det var kyligt

och kul foton av vovven...och ja, glass är gotti-gotti även för våra fyrbenta vänner

Min kisse älskade också glass..speciellt när det var varmt

och så söta bilder av lille Max

kram

2011-07-05 @ 22:42:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: soffie

å va härligt ni har det å den där bilden på max å morfar guuu va underbar,ja alla dina bilder är alltid så fina,men den där fick mej att må bra:)

ha en fortsatt underbar semester goa du!

2011-07-05 @ 23:32:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilken härlig vecka ni tycks haft. Åh den där gården vill jag också till :) såg mycket fint ut. Kram

2011-07-06 @ 08:02:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anki

Du den semesterveckan gick inte av för hackor!! Badar o busar, vet du jag har inte badat ännu...jag badar hundarna räcker inte de?!? Isbitar i vattnet trots värmen..hua..(:

Härliga bilder på allt o alla. Lycka till nu på semestervecka 2. Hoppas magen ger tusan i att bråka också.

Kramiz Anki

2011-07-06 @ 09:16:09
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Mija

Ser att du/ni har en trevlig semester, o som hos oss tillbringas dagarna gärna vid vatten :-)

2011-07-06 @ 23:32:34
URL: http://www.gusigans.se
Postat av: Kerstin

Underbar sommar vecka med fantastiska bilder, så svalkande badbilder, här är hett som i H-T i dag, blir nog åska!?

ha en fin fortsatt semester!

Kramar*

2011-07-07 @ 10:50:30
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inger

Vilka fina semesterbilder, härligt när man får med lite badbilder och blomster.

Sundborn var jag någon gång...intressant ställe.

Vad bra dessa resesängar är, och vad söt den lille gosingen är.

Typiskt att karlar är badkrukor..hihi,.ofta iaf..Ha en fortsatt fin semester. Ja jag har ju jämt semester..rätt skönt den här årstiden..

En solskenskram och nospuss till er.

2011-07-08 @ 09:52:02
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: TT

Jaaa, du måste tillbaks till Sundborn, det var en upplevelse att gå i Carl Larssons hus!

2011-07-08 @ 15:06:47
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Suss

Härligt långt, roligt och sorgligt inlägg. Jag är tillbaka efter semester och återhämtning. Nu gav du mig en idé, jag som tjatat om att jag måste till Sundborn vid tillfälle. Har inte varit där på många, många år och kan inte säga att jag minns så mycket. Undrar vad kärestan tycker om det? Dagsutflykt till veckan kanske?

Fin bild på herrarna, Max och maken och även söta Ditte när hon njuter av glassen. Ha det bra! Kram!

2011-07-08 @ 22:57:40
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Då har du minsann fått rå om klimpen på riktigt. Här ammas det fullt fortfarande så inga längre stunder utan "mamman" men det kommer tids nog. Träffas ju desto oftare istället. Här med semester v nr 2 snart inledd.

2011-07-09 @ 17:50:14
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: I stora drag

Hejsan Rankan!

Oj, vilken vecka du haft (ja, snart två) med en massa aktiviteter och folk och fä! Förstår att du blir lite trött! (Trist med magen din)

Nu fick du mig att minnas våra semesterresor till Dalarna förr om åren. Jo då, mina fötter har också trampat, inte i, men väl utanför Sundborn!



Du har ju också en massa härliga sommarfoton här hos dig! :) Jag blir alltid lika glad för ditt härliga beröm om mina bilder! fniss Sånt kan man aldrig få för mycket av!

Fortsätt nu och njut av allt som är dig kärt!

Kram Pia

2011-07-09 @ 18:07:25
URL: http://istoradrag.blogspot.com/
Postat av: Anna ..

Men vilken härlig tripp i vackra Dalarna..du har ju en förmåga att få mig att spinna med dina härliga ord o fniss då o så..underbara Rankan..jag kan tro att du njuter av Max och Ditte hon spelar i en hög division hon med..kram på sig i sommarvärmen.

2011-07-10 @ 14:08:24
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: annette

Full fart första veckan, och en massa härliga bilder, längtar efter semster nu, sista veckan för mej som kommer, sedan fyra veckors semester!

Bloggande går på halvfart, oxå strul med blogger nu igen så detta med att kommentera är ingen höjdare just nu!



Hoppas Du har det fortsatt bra!



Kramen!



annette

2011-07-10 @ 20:05:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ninni

HO HO har bloggen tagit semester=)



ha det så gott..vi hörs om ett par veckor..kram

2011-07-11 @ 10:20:08
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0