Halvfart....


Morning!
Nu går bloggandet på halvfart....om ens det?!
Fotandet likaså....trodde jag väl aldrig!
Därför tjööötar jag med äldre bilder...fniss!



Fotona ovan är nu två månader gamla....
Och gråa...

Grått har det varit länge här nu känns det som...nånstans saknar jag det vita på backen!
Men samtidigt är det skönt att det dröjer....för då kan vi fortsätta vara ute i skogen med hunden!
Tids nog lär vi väl hinna med det där att gå i koppel ute på landsvägen...ogillas av hunden!



Jodå...jag hittade Bocken i förrådet...så nu tronar den på köksbordet och allt övrigt julpynt är uppsatt!
Bara granen kvar! Jag gillar att vara ute i god tid...!

Hm....så synd att inte Bocken i Gävle fick vara kvar över jul....


Lånat foto...

Ute på bron har maken julpyntat...med gran o tomtar...vilket blåste ikull härom kvällen! Nu har han skruvat fast granen i golvet...






I år har Ditte tydligen en förkärlek för tomtar...hon har redan slaktat två!
En av dom hade jag dubletter av...tur det för den ena ska väl Maxen leka med är det tänkt...fast han är inte speciellt intresserad just nu....men han kan väl bli?!



Ditte är skendräktig...och lite jobbig!
Sällan kattan får vara ifred just nu....men kattan trivs ändå...och hon gillar att reta hunden!
Lägger sig i bakhåll allt som oftast....och lägger sig på allting annat också förresten!


Nån som inte längre gillar att lägga sig är Maxen!
Sicket humör!
Grälade högljutt sist han var här...en lååång stund innan han slog ihop dom blå!
Slut på tiderna när man bara typ lade ner honom för att sova...
Samma sak i vagnen...skulle somna sittandes! Fick putta till honom när han somnat, fniss!
Nu slutar jag svamla....
Kramen!







Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

Jag bara älskar ditt småprat..du är mästare på att skriva så naturligt att man hör dig..hi hi..han har alltså skruvat fast granen..kul tycker jag..ja snön både saknas o inte..jag vet heller inte vilket jag vill..men det är så mycket enklare att cykla til jobbet när gatan är fri..



Ditte o tomtar..alltså den hunden är verkligen rolig..:)



Carlsson han har väl aldrig sett en tomte..jag kanske borde sätta in en till honom..



Maxen har humör..mmmm det brukar bli så när dom växer till sig..ha det gott Rankan..kram kram på dig från en nyvaken Anna

2011-12-03 @ 08:17:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilka härliga bilder..ja nog är det grått alltid=(

Men samtidigt vill jag inte ha snö, även om det är vackert.



Va bra att han skruvade fast granen så ni får han ha den kvar=)



Ha en goooo lördag..kram kram

2011-12-03 @ 09:09:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !



Håller med Anna i det. Nu har jag aldrig pratat med Dig i telefon, Britt-Inger har jag ringt några gånger.Och Margit Holm har ringt mig.Och vem vet letar jag bara upp tel.nr, så kanske jag slår en pling rätt vad det är.



Allt rullar på i sin vanliga trall, säkert hos Dig också. Tror jag vet vad min mage inte tål. Det är det slemlösande Acetylcetein m. sorbitol i.3ggr om dagen undra på.Jag var utan ett tag, men började nu igen.Och då blir jag så där.

Nu när jag inte röker,kanske det inte behövs.



Hoppas Du får en fin andra Advent med de Dina.



Kram Mi

2011-12-03 @ 09:39:42
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Eva

Vad fint din man har pyntat! Själv har jag inte kommit igång än, det har varit så mycket annat. Men lite hyancinter och en amaryllis har jag köpt iallafall :-)

2011-12-03 @ 13:16:55
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Det gör inget om bilderna inte är helt färska :) Går lika bra ändå....

Jojo, Maxen blir större o visar att man inte gör som man tycker med honom längre, hehe....

Vilket gråväder vi har hörru ! Å blåsigt med, ja du såg ju hur det blev med er gran ;)

Nu ska jag gå ut till förrådet innan det blir helmörkt.

Kram på dej o trevlig andra advent !

2011-12-03 @ 14:40:32
Postat av: åsa

Det var väldigt fint "julat" hemma hos er, jag har dragit ner lite på pyntandet och gett bort en massa julsaker till de små kungligheterna.

Grått är det här också, just nu spöregnar det, men det har varit "natta" hela dagen och visst vill man ha liiiite snö nu...

Log för mig själv då jag läste om Maxen och sovandet, men han ändrar sig snart ska du se..

Ha dé!/Kram

2011-12-03 @ 14:50:55
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: britten

spelar ingen roll att bilderna inte är nya dom är lika br aför det....ja ha Ditte skendräktig..vi har en bernersennen hund i huset som är det och Molly är jättearg på henne av någon outgrundlig anledning....

2011-12-03 @ 16:48:27
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: soffie

fina bilder du visar ,tycker det är så larvigt att inte bocken kan få stå kvar ,men de får väl sluta ha den framme då,men det blir ju trist det med!Hihi buiga Max klart man inte ska ligga ner å sova det finns ju så mycket man kan missa då;) kramen å ha en fin 2a advent.

2011-12-03 @ 17:02:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Jaså, unge herrn börjar få en egen vilja???? Jojo, det ska börjas i tid L

Å Ditte då..jag trodde jag var ensam om att vilja ha Tomten naken, men där ser man! Vi är tydligen två!!

Det här med fotandet, ta det bara lugnt, du visar ju fina foton ändå...det där kommer tillbaka sen...Jättefina bilder på altanen också, så mysigt! Hoppas granen får stå kvar nu då när den är fastspikad!

Kram på dig, goa...

2011-12-03 @ 17:30:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, här går det också på "halvfart" med bloggandet...om ens det! ;-) Linus tar ju i stort sett all tid - och det med stor glädje! =D - däremellan jobbas det, o allt annat vardagligt som skall till... Men, men vi FINNS ju här för varandra ändå, och du verkar ha fullt upp med Maxen, Vovvan o Missan!!! =D För att inte tala om allt julpyntande! =D Ha en fortsatt fin helg!



Trold - kramar =D

2011-12-03 @ 20:15:35
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



I nätbutiken missalicia.se hittar du accessoarer för dig och ditt hem. Perfekt för julklappsshoppingen!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia



PS. Just nu pågår en ADVENTSKALENDER med fina priser på vår Facebooksida!

Gilla sidan för att kunna delta: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

2011-12-03 @ 21:55:01
URL: http://missalicia.se
Postat av: Inger Maryissa

Oj, vilken fin bild av havet...

och roligt med getterna och av goa vovven



Nej bocken i Gävle fick inte vara kvar länge, det verkar finnas de som har dille på att tända på bockar.. :-D



Så fint ni har pyntat...det ser så mysigt ut



Lustigt det där att vovvar och även kissar kan bli skendräktiga

och det är så kul det du berättar om hur Ditte och kattan busar och retas.. :-)

helt ljuvliga bilder !



och så sött foto på lille Max

Kram och ha en fin 2 Advent

2011-12-03 @ 21:56:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag är glad som en lärka över att snön håller sig borta. Har fyllt min livskvot för länge, längesedan efter att ha bott 23 år i Västerbotten istället för de 5 jag hade tänkt mig. Livet styr sig själv många gånger.

Jag älskar det mörka utanför, desto mer ljus får jag tända och njuta av och visst har du rätt att man ska fram med pyntet ganska fort, för efter jul vill jag ha bort det så fort det varit nyår.

Min salige Kosmos, ängel sedan 5 år tillbaka, älskade linneskåpet, han kunde riva ut en stor hög för att sedan klämma sig in i allt det rena, välluktande och bara sova. Jag ser ju att kattan ligger på finfint underlag och sover. KRAM och ha en skön, snöfri andra advent!

2011-12-03 @ 23:43:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tomtarna här ligger också risigt till, du minns väl hur illa det höll på att gå för "Tomten" förra året... Numera är alla GÖGT uppsatta.

2011-12-04 @ 12:48:19
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: annette

Inte trodde jag det om Ditte inte;)

Men att Max skulle bli lite mer bestämd och säga ifrån när han vill annat det trodde jag allt;)

Så fint Ni har gjort ute på "bron", sådant gillar jag för det lyser verkligen upp speciellt i år när det inte finns någon snö;(

I år blir det mindre än valigt juligt här, känns som det inte är någon helg när det bara är tre lediga dagr, och sedan "jobba ihjäl" sig före och efter, med 3500 patienter på Waran så går det ju inte att dra och en stängd dag räcker att ta igen!

Det är väl enda fördelen med få röda dagar, minns med fasa när vi för ett par år sedan hade stängt 2 ggr fem dagar, undrar om i kan göra det någon mer gång;)

Ha nu en bra vecka!



Kramen!



annette

2011-12-04 @ 19:22:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Carina

Stackars Ditte då...sken dräktig och med en sådan katt i huset :))

Maxen växer och får vilja ser jag, en av fördelarna att bara låna guldklippen ibland ;)

KRAMEN !!!

2011-12-05 @ 07:51:30
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: I stora drag

Hej Rankan!

Det är samma här, inte fotas det så mycket nu inte!

Söta små tomtegubbar, både klädda och "oklädda"! :)

Nej, det är klart att man inte kan sova bort livet, när man är så där liten och nyfiken som Max.

Mysigt på förstubron nu! Ja, vi måste lysa upp vår tillvaro själva, tills snön kommer.



Svar: Jag har också sett blå orkidéer, men kruxet är att de finns egentligen inte! fniss Jo, de finns när du köper dem, men det är bara "fusk". De har fått suga upp blå färg och återgår senare till att bli vita igen!

Kram Pia

2011-12-05 @ 12:47:06
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: Kerstin

hej o hå, nu kommer snön då blir det ljusare men också jobbigare...

ha dé!

2011-12-05 @ 16:53:03
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej, tänk, det fanns plats för ännu en liten hälsning här längst ner, en alldeles tom ruta hittade jag åt mig att kludda på! Halvfart är nog mycket sant just nu, hela livet går på styrfart tror jag. I väntan på? Ja vadå? Kan man verkligen undra. Inte på fredagen i alla fall, då ska käringen till tandis o dra ut en tand! Sedering får jag ju, blir så glad o lullig så, men det är ingen billig fylla, kostar flera hundra.

Lite vitt puder på backen, bara sådär förrädiskt lite så jag inte ser isfläckarna under. Broddarna har åkt på och Blinka är väluppfostrade och drar inte i kopplet, det tackar vi speciellt för!

Ha nu en fin start på veckan och kramen från pörtet

2011-12-05 @ 18:45:02
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gitsie

Här används också fotoarkivet flitigt, motivationen till fotografering har inte riktigt funnits på sista tiden.

Saknar faktiskt också snön lite. Hade inte insett det, men igår när några flingor kom så kände jag vad mysigt det var. Tyvärr stannade de inte länge. :(

Kram

2011-12-06 @ 07:57:02
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Suss

Hej du lilla Rankan, hur är det? Längesen jag såg något från dig, hoppas allt är bra. Det är mycket nu, det känner jag också! KRAM!

2011-12-10 @ 15:39:44
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

kikar in å ger dej en adventskram:)

2011-12-10 @ 16:37:23
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0