Bloggeriet o Namn...


Morning alla!
Jag är ledig idag...sköööönt!
Funderar på om vi ska åka en sväng till Långvind senare idag...då blir det täckkappan på!
Vädret är underbart just nu tycker jag, även om det blåst lite i mesta laget....
Älgjakten har startat...och inte vet jag men igår var där fullt med folk i min lilla skog utmed sjön!
Blev till att koppla hunden o gå hem igen!
Långvind är ett naturreservat så där får väl ingen älgjakt bedrivas...men kanske är där fullt med älgar istället, fniss!?



Som ni kanske märkt så kör jag fortfarande med Engström...kvarnarna mal sakta i namnfrågan.
Men igår kom brev från Transportstyrelsen...nu ska jag i den närmsta framtiden åka in till staden o fota mig...hua!
När det nya körkortet anländer är det dags att börja ändra till Mattsson har jag tänkt...

Min egen Kvarn, nästan antikvärde på den, fniss!



Bloggeriet....började mitt bloggande i den lilla lokala Bollnäsbloggen.
Där blev inläggen många o lååånga...ända tills kameran kom i min hand, fniss!
Men där kostar det slantar att lägga ut foton...jag har under åren betalat ganska mycket för mina foton....men sen fick jag i present av de ansvariga för bloggen jättemycket plats i fotoarkivet! Tack igen!
I Bollnäsbloggen blir det lite mer personliga foton, på nära o kära o andra...Inte donar jag med bilderna alla gånger heller...vet att jag har många läsare där, men att kommentera hör inte till deras vana, synd...
Vi är där en liten klick medlemmar som kikar in hos varandra....men jag tror mig veta att bl.a. personalen på sjukhusen i båda städerna Bollnäs o Söderhamn har noga koll på min blogg, fniss!
Vi får väl se hur länge jag har båda bloggarna kvar...

Här hos Rankans kan jag också bli långrandig, fniss!
Men här blir det mer foton på blommor o blader och framför allt djuren...!


Ditte är ju en favorit!!
Försöker ibland att få med Kattan Fia också....för husfridens skull!




Maken ställer upp han också ibland!
Här står han o funderar över vad han grävt fram!



Stenbeläggning! Hallelujamoment!
Kramen!



 


Kommentarer
Postat av: Anki N

Morning...hubevemej vad kallt de var idag. -3,5 g. Rena vintern..ler. Ja det här med namnbyte kan ha sina sidor, mig tog de 1,5 år innan jag sa fel. Konstigt men sant. Man nästan bet sig i tungan.

Fina bilder du visar. Blogga på två ställen är tufft, jag hinner knappt med en jag. De har sina dalar o uppgångar de här med bloggen. Skönt med skog där de inte får jaga du, här är de hopplöst nu, så trist att gå på vägar.

Nu kommer solen, hoppas den värmer upp snabbt.

Kramiz Anki N

2010-10-13 @ 07:54:20
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Du understår Dig inte att sluta med denna blogg!!!!

Hör till mina favoriter på morgonvandringen!

Nu måste jag skynda till gymmet!

Kram vi ses!

2010-10-13 @ 08:18:38
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: anki

härliga bilder :-) ja kan inte vara lätt att byta efternamn, tar nog ett tag innan det nya fallit på plats.



soligt här och ingen frost var det i natt, skönt men luften är lite kall ändå. :-)



börjar sakta återvända till normalt efter en två veckors långdragen halvt förkylning, ingen snuva men däremot i luftrören och brösten har spökat, samt halsont. :)



ha en skön dag

2010-10-13 @ 09:33:22
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Rangvi ! tack för Din kommentar,eller rader egentligen. Nu står det den nya mobilbloggs adressen där på URL.Jag kan inte ändra, hur jag än försöker,alla andra kan ju lämna en kommentar,fst den kommer via gmailet mestadels också.

Jag lär nog aldrig få in några foton på min blogg, inte denna i vaje fall, blir nog nödgad ta en annan domän, det har jag blivit rådd till.

Du har så fin blogg, var hittar jag Din andra blogg?



Kram och hej från mej ! /Mi

2010-10-13 @ 09:58:12
URL: http://dipfin167.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Hejsan Rankan....

Om du måste välja blogg, så SNÄLLA SNÄLLA ha kvar denna..... Den hör till min morgonritual oxå..

De är sån härlig start på dagen, Ditte och katta och alla andra djur. För att inte tala om alla blommor som du fotar....BEHÅLL DEN HÄR!!!!! snälla hihi

2010-10-13 @ 10:31:21
Postat av: tess

Ja du brukade nog läsa hos mig ibland innan i alla fall. jag brukar kika in då och då här... å jo de går bättre å bättre även om de är lite konstigt ibland som just nu igen.



Kram

2010-10-13 @ 10:44:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Ninni

Har du två bloggar..oj va jobbigt=)



Räcker gott och väl med en! Du har alltid så vackra bilder.

Vet du en sån kvarn har jag med..den är efter mormor..den är bra.



Ha en go kväll..kramen

2010-10-13 @ 17:23:56
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej du Hälges kompis! Ja nog är väl älgarna smarta nog att tillbringa tiden i skogen där jakt är förbjuden! Dummare är dom nog inte, står bakom träden o räcker ut tungan, haha

Det är ju skillnad på områden o vad dom kallas, jag bor i ett naturvårdsområde men naturskyddsområde, där är väl det mesta förbjudet? I vårt område är skoteråkning förbjuden, vet inte riktigt vad jag tycker om det, för det är väldigt händigt att på vintern gå promenader på skoterlederna...men man kan ju inte få allt, istället har vi det mycket tyst o lugnt.

Nu ska jag ladda inför tevekvällen o framför allt bönderna!

Kramen

2010-10-13 @ 18:55:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: Britt Inger

Hej å hå.... Jag var nyss in i din andra blogg OCH kommenterade :)Innan jag läste detta alltså ;) Bra va...

Du, jag tycker precis som du... va roligt det vore att folk som läser bloggen också ville kommentera.

Skulle kännas uppmuntrande !!

Jag har ju en trogen skara som gör det men jag vet också att andra inte göre sig besvär....

Ha det gott här kommer en massa kramar från mig :)

2010-10-13 @ 19:24:26
Postat av: annette

Ja, får Du ont om tid så får Du kopiera inlägget från Bollnäsbloggen och lägga in här, för Du understår Dej inte att lägga ner den här bloggen!!

Dålig stil att folk inte kommenterar i Bollnösbloggen förresten, så lägger Du ner en blogg så får det ju bli den kom jag på;)



Ha det bra på jobbet inte så många dagar kvar till helg!!



Kramar!



annette

2010-10-13 @ 20:02:06
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Ja vad gör man inte för husfriden?Nästan vad som helst skulle jag säga.

Mattsson,det passar dig ypperligt!



Kramen till dig från mig

2010-10-13 @ 20:30:55
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: soffie

va skönt med en ledig dag för dej,

så fina bilder.

svar:nä nu är jag frisk från förkylningen och jag har fått överta min bloggkompis kamera som bara låg å skräpa hos henne:)

kram

2010-10-13 @ 21:46:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack kära du. Jag känner dom hela vägen hit. Tack!

Önskar bara att jag kunde göra något tillbaka. Du kanske inte vet det. Men du har stöttat mig genom den tuffaste tiden i mitt liv. Även fast jag inte blev lika illa drabbad som du var jag så fruktansvärt rädd. Men jag läste din blogg varje dag. Och jag kände: Kan du överleva ditt så kan jag överleva mitt.

Men inte trodde jag då att det skulle läggas till en skilsmässa, utförsäkrad från försäkringskassan och vara tvungen att söka socialbidrag ovanpå det andra med kroppen. Och jag undrar hur mycket ska man måste tåla? När är det nog?

Men. Jag har det bra. Jag har en son som är underbar, vänner som ställer upp så gott de kan. Så jag ska inte klaga. Men det är tufft ibland.

Nu känner jag att jag blir lite virrig. Ska nog gå och sova nu. ;-)

Tack för att du finns. Och om du nån gång skulle behöva ett kort till nån som fyller år, har fått barn, tagit studenten eller något annat roligt så ska du få det av mig. För på något sätt vill jag visa hur mycket jag uppskattar ditt stöd.

KRAM!!!

2010-10-13 @ 22:21:58
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det tar lite tid att vänja dig vid ditt nya efternamn.

Och säkert också när du sedan ska skriva under saker och ting med namnteckning.

Mysiga och roliga foton igen på vovven och kissen.

Kramar

2010-10-13 @ 23:13:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

INte lätt byta efternamn är man haft ett långe... Men lite spännande är det allt och lite högtidligt. Mitt nuvarande har jag ju haft i 30 år alltså 19 år mer än namnet jag var född med.

2010-10-14 @ 08:46:41
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Nilla

Det går nog bra med Mattsson också, även om du kanske faller tillbaka till Engström en eller annan gång :) Du...en sån kvarn har jag också, den är efter min mamma. Härliga bilder du har...som vanligt :)

Kram

2010-10-14 @ 10:06:56
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: eva stureson

Ja Ragnvi du undrade vad jag gjort, men har inte gjort något men har problem från vekryggen och ner ni hela benet och skinkan. Enligt min husdoktor Mats Hamberg kommer det från nedersta diskarna och så har muskler försvunnit på höger sida. så nu får jag gå på sjukgumnastiken en gång i veckan och det ska komma att ta lång tid. Men det är inte så farligt finns värktab. som jag fått.Hur känns det annars att snart få bli mormor då? Härlig känsla och med första. kram

2010-10-14 @ 11:48:46
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, hoppas alla älgar gömmer sig i långvind...=D och det måste väl vara konstigt såklart att helt plötsligt efter så många år byta namn...men ACK SÅ ROMANTISKT!!! ;-) och dina djurbilder är som alltid oerhört glädjande - Ditte är ju en UNDERBAR liten Vän =D



Trolda - kramar =D

2010-10-14 @ 11:54:20
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: eva

Visste inte att du har två bloggar. Nu blev jag nyfiken :) ska allt försöka hitta på den andra ;)

Om du nu kommer på att du inte vill ha två så släck för jesse namn inte ner denna!

Jag har en likadan kvarn, jättefina tycker jag. Min är efter min mormor.

Kram!

2010-10-14 @ 12:53:47
URL: http://evastantvarning.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Ja du det "kostar att ligga på topp"! Jag hoppas du orkar fortsätta blogga både här och där. Själv drog jag igång en egen blogg - men har inte kommit igång där än..och då lutar det åt att Bollnäsbloggen får stryka på foten.

Namnbyte vid giftermål är väl överskattat...men lycka till!

Kramen

2010-10-14 @ 21:19:59
Postat av: åsa

Hoppas för allt i världen att du inte slutar med den här bloggen!

Det där med efternamnet, jag kan fortfarande "tänka fel" ibland och då har jag varit gift i 12 år och haft makens efternamn hela tiden...

Ha dé!/Kram

2010-10-14 @ 22:25:13
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag gillar din blogg här, med alla fina foton. Den andra har jag aldrig kollat in.

Mandelkvarnen har jag systern till i min kökslåda och den är yppeligt funktionell! Ha en skön helg. KRAM!

2010-10-16 @ 17:24:37
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0