Äntligen...


Äntligen fredag! Var ett tag sedan jag uttryckte mig så....
Veckan har väl gått sisådär...magen har skött sig ganska bra på jobbet men betydligt sämre hemma...och så klart ska den bråka på kvällar o nätter som mest!
Igår blev jag tvingad att offra några surt sparade droppar av min magmedicin...och nån ny finns fortfarande inte på apoteket...suck!
I värsta fall har jag mina piller...men jag får ont i magen av dom....drar mig i det längsta.


Jazzäpplen...mm...goda!

Morning förresten, fniss!
Ska strax jazza iväg till jobbet...eller...jag jazzar inte men tycker att bilen gör det på hala vägar!

Nån som säkert jazzar idag är sambons ena bror med fru...Dom blev morföräldrar för första gången igår!
Ett litet flickebarn såg dagens ljus....några veckor för tidigt visserligen men rejält stor ändå! Knappt 3,5 kg o 49 cm kort....
Grattis till underverket!



Jag vill också ha barnbarn!!!!!

Nu önskar jag alla som kikar in här en härlig fredag!
Jag går nog en bloggpromenad i helgen....
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Go morron Ragnvi :)

Här sitter en till som ska till jobbet men drar sig vid datorn så länge som möjligt :)

Konstigt att det ska vara sååå svårt att få hem din magmedicin ? Varför är det så ? Är det någon specialsort ? Jag menar du har ju behövt den så länge nu att man tycker det inte skulle vara såå stora problem... Ja du, ibland blir man inte klok på saker o ting...

Hoppas dagen och helgen blir bra :)

Och du.... kan jag bara stanna till hos dig när jag är i krokarna eller vill du att jag ringer först ?

Kram på dig....

2010-03-05 @ 06:58:16
Postat av: anki

ja det är inte klokt vad veckorna går fort, swisch, så är det bara måndagar och fredagar :-)



tråkigt med magen,, hoppas du får dina droppar snart..hoppas magen sköter sej idag



härligt väder väntar här idag, hundarnas kompis Astrid kommer ner,, så då blir det fart :)



barnbarn,ja jisses vad kul det vore, men vi får nog vänta några år innan det blir såna här, kanske. vem vet,,



ha en skön dag...



2010-03-05 @ 08:13:01
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Gitsie

Ja ett barnbarn kan nog få vem som helst att dansa på små moln. :)

Jag blir så frustrerad när jag läser att medicinen inte finns, sådana saker måste helt enkelt bara finnas!!

Kram

2010-03-05 @ 08:23:15
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: TT

Jag vill också ha barnbarn men mina ungar verkar inte det minsta intresserade, hmpf!

2010-03-05 @ 09:14:57
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det härligt med solsken!

Fast å andra sidan, får jag ju se solen, varje gång jag tittar in här!



Världens bästa sol, får jag se!



Ska bli intressant och se hur blåsippan börjar bete sig, om den beter sig alls...



Du får väl säga till dottra att du vill ha barnbarn :D



// KRAM

2010-03-05 @ 09:38:53
Postat av: Kerstin

Ha det bra kära Du och njut av dagen!

Önska bara så kommer de nog!

har ett som är mitt GULD! (barnbarn alltså)!

Kram

2010-03-05 @ 09:40:49
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anki N

Morning i stugan!! Din mage, den bråkigaste mage jag hört talas om. ...uch o fy..stackas du, undrar just hur lång tid de ska ta innan de är helt ok igen. ???

Barnbarn - ja de kommer när de ska, inget vi kan göra mycket åt..ler. Jag har ju en, men vill gärna har många fler o tids nog kommer de säkert. Ungdomar väntar rätt länge idag med sånt o kanske är de smart.

Trevlig helg.

kramiz Anki N

2010-03-05 @ 09:44:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Jag vill också ha ett barnbarn,men den rätte har inte dykt upp än,o jag tror hon väntar tills skolan känns klar!...Smart!

Men en liten tröst är att vi ska få ett litet minishettisföl i april...får väl träna på det(att vara mormor menar jag)

Våran lilla uthyrning sköts härifrån,mailar dig gärna bilder o annat om du vill!Det skulle vara ett sant nöje!!

Bilden på fröken taxameter är ju ljuvlig.....tänk om man kunde få en eller flera blöta pussar från den lilla damen...mmmmmmmmmmmm så gött

2010-03-05 @ 11:05:18
Postat av: Inger

Ja veckorna springer fort nu...jobbigt med din mage..vad kul att bli mormor och morfar.. för dina släktningar, Är det första gången så är det något speciellt..Jag har ju vanan inne, sedan länge..



Och lilla Ditte så söt och go ute snöovädret...

Kramen och nospussen...

2010-03-05 @ 16:20:12
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Kan väl erkänna att den grytlappen inte varit den enda vi eldat upp genom åren... Eftersom den används så sällan har vi en skiva på och använder ugnsluckorna till bl.a hundmatslådan och diverse annat.. Tyckte jag rensat ur MEN (kan allt fnissa lite med i efterhand just för att det hände igen..att vi aldrig lär oss liksom)

2010-03-05 @ 16:41:06
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Thalina

Roligt att höra att det gått bra på jobbet.Så roligt med de små barnbarnen men mina har blivit stora och den minste är snart 9 år.

Hoppas att du får en bra helg. Kram Thalina

2010-03-05 @ 16:47:04
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag instämmer gärna i ÄNTLIGEN fredag! Jag är jättetrött, men imorgon blir det sovmorgon och det är så otroligt skönt.

Barnbarn verkar mysigt, själv är jag kattmormor till 3 små liv, förhoppninsvis kommer det även människoliv så småningom. KRAM och trevlig helg med en snäll mage får vi hoppas.

2010-03-05 @ 16:59:03
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Aha...ja men du vilken tur att du kunnat jobba då..hmmm din mage är inte o leka med..



Jaaaaa vilken underbar upplevelse det måste vara att bli mormor eller farmor..jag känner det rdan genom mina barns kusinbarn..som vi har ganska nära oss..det är så pass trevligt..och så har jag ju typ trettiotvå på jobbet..:)



Rankan våren är på väg..sååå härligt så...första drinken i uterummet just nu..typ underbart...

2010-03-05 @ 17:10:26
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jädrans mage till att krångla, hörru!

Jag vill också ha barnbarn...men får nöja mig med de 4-benta så länge L Dom kan va' go'a dom också =))

Det är bara bra med mig, har bloggtorka bara...funderar på att sluta med bloggen, det kommer såna hemska tankar lite då o då...

Annars är allt som vanligt, det rullar på, om man säger så..kanske inte så mycket på räls, men nån gång ibland går det som tåget...:-))

Men numera kan jag tänka mig att åka ner och möta våren i Danmark också...himmel, så det kan bli! Jo, så får jag väl Hälsingefrämmande framöver i april, då blir det skoteråkning med tillhörande grillning och pimpelfiske i vårsolens glans! Oj, vad kul det ska bli!!

Ha det gott nu i helgen, go'vännen, stor kram till dig!!

2010-03-05 @ 17:15:51
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Visst e det härligt med freeeeda !!!!

Njuter i hela kroppen....

Så underbart med en ny bebis....jag längtar efter barnbarn....

Stor fredagskram till dig

Margaretha

2010-03-05 @ 19:11:07
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Eva stureson

Herre gud har ju missat att du är tillbaka, har haft lite mycket för mig senaste tiden. Så roligt att ni flyttat klart och att det går åt rätt håll med dig kram

2010-03-05 @ 20:24:22
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: soffie

mmmm vilka bilder å grattis till den lilla bebin ,

massor av goa kramar till dej från mej

2010-03-05 @ 22:17:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: britten

ja vem önskar sig inte barnbarn men i mitt fall teoretiskt omöjligt..men dina kommer nog.--och ditte ..ljuvliga varelse på 4 ben-------kramar omdig

2010-03-05 @ 22:33:09
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Trist att din mage fortsätter att bråka med dig, och hoppas den snart kommer att lugna ner sig helt.

och så trist att dina magmedicin-droppar ska vara så svåra att få tag i på Apoteket.

Mysiga bilder som vanligt och hoppas dagen har gått bra

Kram



2010-03-05 @ 23:28:16
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0