Fredag morgon...

Och regnet har kommit lagom till helgen...börjar bli en dålig vana det här tycker jag!
Man får väl hoppas att det gamla talesättet gäller för Brudparet i helgen...regn i kronan betyder lycka...


Hjärtat fick följa med mig hem från affären igår...det bor nu ute i Kuvösen! Trivs bra!

Den här veckan har jag ränt ganska mycket...i affärer! Som jag starkt ogillar!
Men vi är bjuden på två dop och ett bröllop i sommar och då får man offra sig!
Presenter går väl an att ränna efter, det är värre med att köpa nya kläder!
Sällan nåt som passar den här kroppen!
Sen krånglade magen också så jag fick vid ett tillfälle släppa allt jag hade i händerna o "rusa" ut från affären...där fanns inget hemlighus...snabbt in i bilen o styrde till jobbarhuset...sicken lättnad, jag hann!
Sen åter till klädaffären, högen med kläder låg där jag släppt dom...fniss!
Så där höll det på den dagen...nästa dag var magen lite lugnare tack o bock!



5.22 visar tiden...nu har jag "rusat" två gånger...
Knepigt det här med min vikt...i höstas gick jag ner rätt många kilon på kort tid...18 sammanlagt...men så var jag rejält sjuk också! Nästan bodde på toa...
Nu har det lugnat sig betydligt, men bra är jag inte...ändå har jag gått upp nästan allt!
Trots alla mina promenader...kroppen har nog varit inställd på svält...och nu tar den upp allt! På gott o ont!
Bara att gilla läget...

Förra söndagen gick jag o hunden på en walkabout...2,5 timmar tog den! Magen trilskades inte en enda gång!
Men jisses vad det kändes i höfter o knän...fniss!
Hunden var skitsur på mig efteråt...gömde sig under sängen hela eftermiddagen!
Nu följer många foton från den promenaden...!


Vilda o vackra växte dom i ett dike...

Lite lekfulla o kanske lite "vilda" var även dom här...



Som vanligt var jag på behörigt avstånd...fniss!

Betydligt lugnare var dom här!

Rörde sig inte ur fläcken!

Men Ditte var ganska snabb ibland!

Var mycket vatten efter helgens regnande...och hon passade på att svalka sig!
För vädret var underbart i söndags!



Nu måste jag "rusa" igen...

Ursäkta dröjsmålet...5.50 ...men ju är jag åter igen!


Tåget söderut rusade förbi oss...skönt jag slipper följa med! Fick nog förra året...
Buss o tåg...never, never om jag kan slippa! Inte med den här magen...!
Semesterresor är inte att tänka på...
Nej, jag får gå här hemma bland myggeländet o göra det bästa av situationen...ibland blir det nån kortare tripp med bilen...då kan man ju stanna så jag får "rusa" in i skogen...och på promenaderna får man steppa åt sidan ibland...jag lovar, ni vill inte byta med mig....





Stoor Kastanj...

Är ni trötta i benen nu!?
Då går vi hem...
Hem till Mygg-gatan!



MyggJakt!





Kramen!





Kommentarer
Postat av: Mia

Sommarbilder...det är bara att njuta av dom känner jag, för här är det bara 13 grader idag, ruggigt o kallt! Hugaligen!

Usch Rankan lilla, vilken krånglig mage du har! Nu får den ge sig och bli helt bra, det räcker inte med lite L

Stor kram på dig!!!

2010-06-18 @ 07:27:03
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du är underbar och så är Din blogg!

Vilka bilder:))

Kramiz*

2010-06-18 @ 08:29:55
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Trolda

Godmorgon raraste Ragnvi! =D och fyyyy vad jobbigt med din "lilla magge" där...finns ju inget värre än att behöva springa i tid o otid...! Men HOPPAS den rättar sig till snart iallafall! Och ljuvliga härliga bilder bjuder du på som alltid! =D Gillar sambons utstyrsel i mygg-luvan...;-) Ha nu en HÄRLIG helg o hoppas det kommer lite SOL som lyser på dig också!!! =D



Trolda - Bamse-kramar! =D

2010-06-18 @ 08:51:32
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hej på dej! :-)



Sitter här och väntar på att dottern ska vakna... Undrar just om hon fortfarande vill till Malmö när hon ser hur vädret är...? Det regnar lite lätt... Men det vill hon säkert! Själv kunde jag däremot ha tänkt mej att åka en annan dag. <:-)



Tågen har toaletter, men de är inte så jättefräscha så kan man så håller man ju sej tills man kommer hem! Och hitta en offentlig toa på en småort brukar inte vara helt lätt - det går vanligtvis bättre i de större städerna.



Tror ingen (som inte själv har haft samma problem) kan föreställa sej hur du har det med din mage och alla "rusningar", och jag tycker det är så hemskt att det tydligen inte går att göra nånting (??) för att minska dina problem. Känns ju nästan löjligt att se tex inkontinens som ett "socialt handikapp" i sammanhanget. :-(



Men jag hoppas du kan komma iväg på lite trevliga semesterutfärder ändå! Med omsorgsfullt utvalda resmål kommer det att funka. :-)



Trevlig helg på dej!!

2010-06-18 @ 09:01:20
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Vicke

ja, tyvärr så kommer regnet till helgen igen, men jag hoppas att du får en trevlig helg iaf

2010-06-18 @ 10:00:45
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Carina

Mmmm jag vet...är kass på att blogga nu :/

....men dina är så långa så jag kan väl få va med på ett hörn snälla ;)

.....idag brottas jag med Mr migrän...hoppas jag slipper han på semestern nu.

2010-06-18 @ 10:22:55
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tusen, tusen tack, för den härliga promenaden. Men ajsingen, bajsingen, hihi, för en sån mage. Har lite såna problem ibland jag också. Värst är när man är ute och handlar och det kostar pengar att gå på toa...och man inga pengar har. Då är det bara att hoppa in i bilen och åka hem. Men som sagt, jämfört med din mage så är min mage ganska frisk. Men du verkar ha humöret och humorn i behåll, i alla fall. Och det kommer man långt med.

Fredagskram

2010-06-18 @ 11:40:10
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh Ni ska på bröllop – kan de vara till Viktoria o Daniel kanske…?! Och dop där till. Ja sommaren de brukar bjuda på extra mycket festligheter o de är bara att ta för sig.

Regn har vi inget, men solen gömmer sig lite idag. Hon är rätt busig den där stora gula där uppe. Vilket fint hjärta Du köpt till ”kuvösen” är de uterummet det kan jag tro. Jag tillhör ju de där knasbollarna som inte gillar uterum, alltså jag vill inte ha sånt. Jag vill vara inne eller ute under bar himmel, inte inglasad så att säga. Men de är oftast en snygg dekoration på husen!! Men på mitt får inget komma!! Däremot ska jag ha pool när jag blir stor o rik och en plaskdamm till hundarna.

Fina bilder som alltid o de där hästarna gillar jag skarpt, de påminner lite om min lilla Pärla. Om man nu kan säga lilla om 400 kg ca. En fin hästras de där.

Önskar trevlig helg, hoppas både Du o jag slipper regn.

Kramiz Anki N

2010-06-18 @ 12:46:33
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Åh Ragnvi, vilka fina foton !! Helt ljuvliga....

Shit, va jobbigt när man blir så där panik nödig. Kaos i skallen... vart finns närmaste toa ??

Kul att få gå på bröllop, inte så ofta det händer det inte :) Men, imorron har vi iaf första parkett till ett stooort bröllop :)

Stor del av vår junta ska i morron träffas hos Sonja och titta på brud, brudgum o alla gästerna

Tänk alla vackra kläder :)

Ha det så bra åsså hoppas vi på lite finväder i helgen. Kramizar Britt Inger

2010-06-18 @ 14:10:25
Postat av: Inger

Har du varit stygg mot Ditte, ajabaja..hihi.

Ja det där med magen är skitjobbigt,det vet jag... min mage är inte heller alltid så bra..Men förstår att du har det mycket värre...pust...

Bra att du kom på att du kunde ta jobbtoan.

Men visst är det dåligt med toaletter på stan. Bedrövligt..

Men vilka underbart fina foton du fångade på prommisen. De gillar jag...natur och djur...=livskvalité.

Kram och nospussen..

2010-06-18 @ 14:20:53
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

Glömde säga; vilket fint hjärta du köpt i present... och myggorna hör förstås inte till mina vänner..hihi.kram

2010-06-18 @ 14:22:16
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: UllaMona

Vilka fina bilder du bjuder på, Tack!



Jag ska också på brölopp i sommar, sonen gifter sig och äntligen har jag hittat en klänning som jag gillar...nu fattas bara skodonen.



Här regnar det...blir man förvånad!?

Kram

2010-06-18 @ 14:24:20
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: TT

Men visst är det väl typiskt att när helgen kommer blir det gråväder!!

Lagen om alltings jävlighet har tagit över.

Trist med magen, hoppas du blir bättre snart, kram!

2010-06-18 @ 15:17:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Men så gott att komma ut på en sådan lååååångpromenad..bland försommarens alla fröjder..hmmm trixigt med kroppen du..men härligt att du ändå är så pass skämtsam..jag hoppas o tro att det läker..att du blir hel igen..

2010-06-18 @ 18:04:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ingrid

Vilka fina naturbilder! Ja, vissa saker får man lära sig leva med.. Inga resor för vår del heller men av andra själ. Är helt slut efter ännu en besvärlig dag -tar det aldrig slut??? Kram

2010-06-18 @ 19:24:59
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

wow va vackra bilder,

Jag önskar dej en underbar helg å hoppas solen kan titta fram på oss!

2010-06-18 @ 19:52:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jobbigt med en mage som lever sitt eget liv...=(

2010-06-18 @ 21:53:49
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

jo, det är trist med regnet, och här har det regnat rejält på eftermiddagen och med ordentliga åskknallar.

men får hoppas att det blir fint väder nu.



men oj, vad jobbigt med din mage som fortfarande krånglar...

inte roligt när man är ute och måste snabbt till hemlighuset.



Och oj, vilket fantastiskt foto på Trollsländan !!!

och så mysiga foton från din promenad.

Kul bilder på myggjakten :-)

Och har hört att det tydligen kan bli extra jobbigt med myggen iår.



Ha en fin helg

Stora kramar

2010-06-18 @ 22:52:06
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Carina

Japp...semester i sikte.

Bästa helgen nu när allt är framför en ;)

Uppe tidigt med ett glas treo även idag, men inte på det värsta viset. Städa husvagn och titta på bröllop står på agendan i dag.

Ha det gått....och du, hoppas då kommer hit en sväng :)

2010-06-19 @ 07:32:46
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vad är mygg?

Här finns INGA alls ska du veta....(för nära havet antar jag,de blåser bort)

Härlig bild på den myggjagande herren....Allt gott till dig o du ta det lite lugnt!

Här håller vi på att göra iordning en liten sommarbutik så minuterna vid datorn blir inte så måmga!



Kramen o trevlig helg till er alla

2010-06-19 @ 07:40:41
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Nää jag vill INTE byta med dig, har själv IBS tarm så jag vet vad det vill säga när det är bråttom till toan. Men jag har det inte på långa vägar så jobbigt som du!



Myggor har vi några få...jag hatar mygg. Ha en skön lördag..kramen

2010-06-19 @ 08:35:05
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: eva

Nu har jag promenerat på din härliga sommarpromenad utan att få ett enda myggbett ;)värre är att promenera här hos mig, mygg så in i norden här också!

Det måste vara ett elände att ha det som du med din mage, du verkar ändå så positiv fast jag förstår att du måste bli trött och ledsen på detta!

Ha en riktigt skön helg!

Kram!

2010-06-19 @ 09:22:10
URL: http://tantsnack.blogg.se/
Postat av: soffie

ha en mysig lördag

2010-06-19 @ 13:21:44
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0