Värmeslaget!



Igår var det nästan nära...att jag skulle få värmeslaget!
Gillar inte när det blir över 25 plus ute...och igår var det över 30!
Begick misstaget att öppna altandörren ut till Kuvösen...där var det 40 plus!
Vi fick in värmen...blev 29 inne o jag trodde jag skulle dåna!
Bordsfläktarna gick på högvarv! Och inatt har både altandörren o ytterdörren samt fönster stått på vid gavel, hela natten! Nu kan jag nästan andas igen..."bara" 26 inne o 23 ute, grått o mulet dessutom! Hade gärna fått vara en snäll, lite lagom varm sol idag för vi ska på dop ute i Skärgår´n...



Nu måste jag in med ett bildbevis...
Bloggväninnan Britt-Inger har länge påpekat att jag ännu inte varit hem till henne...hon har ju varit hit...så i fredagskväll när jag uträttat ärenden i grannstaden stannade jag till hos henne...men inte var hon hemma! Men jag lovar att göra ett nytt försök när ni kommit hem från semestertrippen!


Finns större bilder i min andra lilla lokala Bollnäsblogg...



Det är som det är att lämna dörrarna öppna när man har Kattan Fia boende hos sig, fniss!
Och sambon dinglade med musen framför Ditte...svocsh sa det så var musen i hennes mun!
Blev ett bestyr att få henne att släppa taget om den!
Hoppas sambon lärde sig nåt?!



Igår lördag var vi o badade två gånger!
Först i havet i Långvind och sen igår kväll i en liten skogsjö....
Jag hade kunnat sova i sjön i natt...såååå skööönt det var med ett svalkande kvällsdopp!
Ditte fick följa med hon också till skogssjön...inte till Långvind.


Tyvärr måste koppel vara på här för lilla, lilla badplatsen ligger så nära vägen...
Och när vi kom dit så var där redan ett par ungdomar...och då måste ju hunden hela tiden streta tillbaka mot vår bil...tryggheten.

Men dagen igår började tidigt i Långvind...Krille skulle hem till Ånge på eftermiddagen och vi ville låta honom få lite sol o bad innan han sattes på tåget norrut....han o sambon har slitit som djur i värmen med att hämta många kubikmeter ved inför vintern...kapad, kluven o torr...för nästan samma pris som längder! 
Sambon har styvt göra att stapla den sen...och tyvärr måste jag väl ändå säga, har ljushuvudena nästan slängt all ved på Fina vita rosenbusken!
Tur jag hann fota den lite innan veden anföll! Förresten är busken illa åtgången av all snö i vintras också...suck!


Doften är underbar!
Tycker Kusarna också!




Busken heter förresten Gösta...efter svärfar





Meeen...det var ju foton från badningen jag skulle visa...fniss!


Blev lite extra vågor när jag klev i!



Var stört omöjligt att få sambon att doppa sig där i Långvind...!
En stor Badkruka är vad han är!




Men han var nog nästan överhettad han också igår kväll...så då äntligen doppade han sig i det nästan ljumma vattnet i skogssjön! Jippi!




Sen tyckte han det räckte...lånade min kamera istället!


Fniss!

Men underbart skönt var det och bilderna bjuder jag på!




Kramen!








Kommentarer
Postat av: Mia

Morning!!! Gud vad skönt det ser ut med badet..Jag har fortfarande inte kommit till skott, men vänta bara.. L

Vågar man hoppas att "Gösta" piggar på sig så småningom??? Så synd på den vackra rosen....

Ett av grannhusen har brunnit här inatt...men nu är jag ju som jag är, har sovit som en stock och inte hört nånting! Noll koll...men otäckt är det ju...

Morronkram till dig!!

2010-07-04 @ 08:17:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: anki

härliga bilder ,, gillade förgätmigej bilden.. super snyggt fotat :-)



den vita rosbuken, undrar om det är samma som jag har, en finsk ros har jag för mej.. doftar ljuvligt :)



ja här var det lika varmt, vi ställde fläkten i sovrummet så man skulle få lite syre.. totalt vindstilla och hett!,, här skiner solen nu men det blir nog mulet, verkar som det kommer in moln..



ha en skön dag på dopet..

2010-07-04 @ 09:01:20
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Anna

Underbara vackra du!

Jag har inte badat i havet än.

Kanske det blir av i dag. Trots att det just nu är mulet, men det är varmt.



Underbara foton!



// Kram

2010-07-04 @ 10:20:19
Postat av: Mija

Igår hade vi oxå bad premiär, kallt i Ljusnan men ljuvligt!

2010-07-04 @ 10:36:15
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Carina

Mmmm så jag njuter av badbilderna....konstigt, min gubbe är lika mycke badkruka han som din och även raggsockan....när det är så sköönt att doppa sig ;))

Varmt var det även i Dalarna, men bussen var vår svalka, tack och lov för Ac sådana dagar....kommer på bloggen om vår dag som var riktigt härlig :)

2010-07-04 @ 10:47:40
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ja, underbara dagar nu!! Bara att njuta. Tog premiär doppet igår 25 grader i lilla insjön så ska inte klaga. Idag ska vi till vänner som har liten stuga precis vid sjön, får inte glömma kameran ;) -härligt!!

2010-07-04 @ 11:12:59
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Ungdomarna här har varit vid havet och badat, men jag har bara sett havet i Malmö ännu så länge och i det blir man väl faktiskt inte så-å-å sugen att ta sej ett dopp... <:-) Ganska skitigt!



Men visst är det vackert i Malmö på den där slänten vid kanalen, mellan järnvägsstationen och en hårt trafikerad gata!? Med alla vallmor och vad det nu är för vit blomma. (Ser lite ut som prästkrage, men det är nåt annat. Kamomill??). Inget fejk alltså - det ser verkligen ut så! Och så hundratals med cyklar... :-)



Här är det också för varmt för min smak, så jag håller mej inne där det iallafall är nån grad svalare än utomhus...



Hoppas du får dej ett svalkande dopp idag också - eller flera!? :-)

2010-07-04 @ 12:31:34
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Underbara sommarbilder du visar :D Jag tycker som du, att det är liiiite för varmt nu och håller mig helst i skuggan eller fram för en fläkt. Vi har haft takfläkten på i sovrummet hela natten och då blev det drägligt.

Soliga kramar!

2010-07-04 @ 13:29:47
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Synnöve

God eftermiddag i stugan.

Ser alla dina bilder och bara njuter.



Jo en bloggpaus är det ännu. Men man har ju vissa man bara måste in och titta till i alla fall, fniss.



Vad är det för blå blomma du har bild på i ett av dina inlägg? Den är så söt.



Hur är det med tån?

Känner hur ont det gör när jag ser dina bilder på den blålillarosagula tån.

Det blir barfotavisan ett tag kan jag tro.



Igår var det hett som jag vet inte vad här. Över 30 grader. För hett för mig. Skulle gärna haft en kylbod att vara i då....

Men idag regnar det, 18-21 grader. Skönt.



Sliter med yrsel, obehagligt som bara det. Måste ringa till vår doktor i morgon och be om en koll tror jag, har lågt blodtryck då, så man vet inte.



Ha nu en helt fabelaktig söndags eftermiddag min vän.

Ge Fia Katt en stor klapp från mig. Hon är duktig på musjakt.

Ditte Hund kan du ge lite snadder från mig. En jordgubbe går nog bra. Erri har snaddrat upp ALLA bär i vårt land... tagen på bar gärning hihi.



Storkramen Synnöve.

2010-07-04 @ 14:27:57
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Men hallå där, du menar väl inte att dom kastade ven på "Gösta" ?? Voofor då ??

Åh, va jag tycker det är synd att vi inte var hemma när du äntligen kom hitåt... Men du/ni lovar ju att komma senare så då blir det ju bra ändå :)

Och, du har badat ser jag :) Jag har inte kommit så långt än. Det ser iaf väldigt skönt ut :)

Kram på dig Ragnvi....

2010-07-04 @ 19:06:31
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: soffie

å va vackra bilder å va mysigt att bada,

här har vi haft en mulen dag men det har varit bra för båda barnen fick magsjuka inatt å jag har gått å känt mej dålig hela dagen usch å blä,hoppas vi är friska imorrn,

kram

2010-07-04 @ 19:23:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Härliga bilder på er och hunden :)

Jag tycker Gösta är jättefin :)



Kram kram

2010-07-04 @ 23:51:38
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det har verkligen blivit varmt och jag är heller inte så förtjust i när det blir för mycket värme.

Men håller man sig i skuggan så är det skönt och kvällarna är ljuvliga.

ja, det gäller att inte släppa in värmen när solen ligger på.

Hos mig ligger solen på från att den går upp och till 10-tiden på förmiddagen

och under denna tid har jag persiennerna nedfällda och balkongdörr och fönster stängda.



söta foton du har här av smultronplantan och blomman Förgätmigej och fina övriga foton

Ja, det är skönast att vara vid vatten och även kunna bada i denna värme.

Önskar jag kunde det också....det ser så svalkande ut.

Kramar



2010-07-05 @ 00:51:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: kats

Underbara bilder, :D härligt.

jag blev kallad badkruka i helgen...hm så jag fick allt tvinga ..jo TVINGA mig i badet ett antal ggr för att bevisa att jag inte är en badkruka...hm, :S fniss

må så gott i värmen... :D

2010-07-05 @ 09:37:52
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Dina bilder kan jag inte slå!

Värmerekorden slår sig själva var dag, och slaget är nära här oxå!

Tänk vad skönt det var i vintras!?

Kram

2010-07-05 @ 10:59:12
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Diana

Vilka fantastiska bilder. Och badbilderna ser ju så ljuvliga ut. Kände på en gång att jag själv ville slänga mig i vattnet...

Här har vi också sååå varmt, men i morgon sägs det bli aningen svalare och till och med ett par droppar regn vilken naturen säker kommer att hurra av glädje för. Nu behövs vatten....

Kram Di

2010-07-05 @ 18:20:54
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Jag kan inte annat än instämma med föregående skrivare, underbara foton och upplevelser, den ena vackrare än den andra.Obeskrivligt tjusigt,är ny på bloggeriet, har bara haft en Mobilblogg innan.Tack för titten, jag kommer igen. Och NJUTER !

2010-07-05 @ 19:10:19
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Våra katter brukar bära in småmöss och ge till hunden. Levande eller döda. Det tycker hon är kul. Inte jag. =)

2010-07-05 @ 21:44:48
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: eva

Kanonbilder här hos dig som vanligt!

I vår familj är det jag som är krukan men i går höll jag på att bli skogstokig av värme så då hade jag nog hoppat i böljan om det hade funnits tillfälle!

Gösta är ju helt underbar, ge honom en djup doftning från mig ;)

Kram!

2010-07-06 @ 00:19:48
URL: http://tantsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0