Vajsing?!


I ett fönster nära mig...

Morning!
Antingen är det vår dator eller så är det "nätet"...men nåt vajsing är det!
Otroligt seeegt!
Påverkar mitt humör gör det i allafall!

Annars mår jag bättre än sist!
Någon till timmes sömn per natt gör underverk!

Fniss...här avbröt jag en stund...maken pratade i sömnen! Men jag hann inte höra om vad...

Nu tappade jag tråden...

Kan väl berätta att jag ändå jobbade o kom iväg till Majas Café i torsdags...yes!


Vinterfin!



Ute i kalla laduloftet var det uppdukat...
Tur vi fick sitta varmare o äta!
Himlans mysigt var det i allafall!


Tomtegröt, skinka, ostar o annat smått o gott!





En hel lada full med grejer!
Lätt att förköpa sig, fniss!



Vad jag köpte får ni inte se...för det blir julklappar!
Det fylls på under granen...trots att jag sagt ifrån! Som vanligt...fniss!
Men jag sa också att det är upp till var o en...
Huvudsaken att vi från o med i år följer Lotterisnurran!



I år köper jag till min son Magnus, nåt han önskat sig samt att jag hittar på en överraskning...
För en billig penning!
Sen att alla får lite till är en annan femma...fniss!



Helgen....den har gått i mat- o baktecken...
Men nån promenad med Ditte har det också blivit!
Även om hon tycker att vi kan hoppa över dom vintertid!
Korta taxben ni vet...


Hon har troget suttit nedanför spisen...fniss!


Sirapskakor...

Lussebullar med mandelmassa...mmm!


Och kladdiga biskvier...
Lilla julburken tar jag imorgon med till Strålarna på jobbet!



Kramen!



En av mina tre amaryllisar...de andra är i knopp!



Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

Oj...här var det jul och härliga stunder ska jag säga..du så roligt att du kom iväg till Majas..och en hel massa gott har du bakat ser jag..mmm jag ska göra ett ryck jag med idag..fina blommor..julen är verkligen härlig med alla sina blommor. Kram på dig Rankan från Anna vid tangentbordet..

2010-12-12 @ 08:59:29
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: britten

oj så härlig jul du har. Men den där lilla på korta ben jag är så kär i henne. Kram

2010-12-12 @ 09:04:37
Postat av: anki

skönt att du fått sova någon timme, och Majas café har jag aldrig varit till, kanske kan bli av någon gång, verkar ett mysigt ställe. :)



en vinter hittade vi en strävhårig tax som satt mitt i vägen, totalt slut, dom hade jagat med honom och det var mer snö än vad vi har nu, stackars hund, kallt var det dessutom och han hade varit ute i flera timmar, vi hittade honom på kvällen.. super mysig hund.. ägarn var hemma i värmen han,, ggrr



-16 här idag, blir nog sol och fint väder,,



ha en fin söndag

2010-12-12 @ 09:22:52
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

In till Dig skall man kika för att få den RÄTTA julstämningen!!!

Så mycket fina julpaket och så fint julbak!

Ditte är väl för söt ute i snön!!!

-12 ute och +11,5 inne, vid spisen ca +25 phu!

Kramar*

2010-12-12 @ 10:00:24
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: Jag hade ställt det tidsinställda inlägget på 23.55 men det blev postat två minuter tidigare. Fattar inget. Nog för att jag är den som är tekniskt lagd i denna familj men jag verkar ha kommit ifrån detta tror jag ;)

_________________



Fint det verkar vara på Majas Café, gillar då det är gammeldags inredning varvat med nytt :)



Ha en fin tredje advent (höll på att skriva andra, eller är det andra kanske....håller på att bli virrig tror jag....ha ha).

2010-12-12 @ 10:45:32
URL: http://medvetennarvaro.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Härlig tid nu innan jul, själv hade jag väl önskat att min rygg repade sig lite snabbare men jag är gammal och vis nog att veta att det blir jul ändå.

Vad är väl en ond rygg mot alla andra hemska sjukdommar. Ena kollegan miste sin mamma i cancer i veckan efter flera års sjukdom och dotterns "svärmor" kämpar mod dåliga odds...

2010-12-12 @ 12:05:20
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Åh, va mysigt det ser ut hos Majas nu :)

Du får till så mysiga bilder som vanligt :)

Jag saknar min bil nu, den står i ett garage och skulle behövas bli lite lagad :) Inga större reparationer men en kylare som läker.

Inget har hänt så det blir nog så att vi tar ut den och jag kan fara omkring lite som jag vill igen. Nu åker jag buss mellan Glösbo o Söderhamn då vill man inte ha så mycket att bära på. Och stannar jag o tar nästa buss så blir kvällarna otroligt korta ....

Att jag inte skrivit i bloggen så ofta beror delvis på de korta kvällarna. Tänkte skriva i helgen och det kanske det blir också. Men igår ringde min syster och berättade att huset brunnit o är obeboeligt. Så vi har haft nattgäst och kommer nog att ha det i natt också. Tänk att bli av med allt utom det man har på sig o kunnat rafsa åt sig. Hemska tanke !! MEN ingen kom till skada eftersom de inte var hemma....

Kram på dig Ragnvi....

2010-12-12 @ 13:07:46
Postat av: Ann Catrine

Kom GENAST hit med en biskvi!!!!

Har nyss ätit middag och är sååååå sötsugen!

Och så har du mage (f´låt? att visa dessa läckerbitar?!



Kram!

(slå en signal när du närmar dig så sätter jag på pannan...)

2010-12-12 @ 15:54:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Pia

Hejsan! Här var det julstämning som heter duga!

Blir så frestad av alla dina härliga kakor!

Du har så mycket fina bilder och annat här, så jag får nog titta in en annan gång också!



Skulle också tacka för besök i min blogg och på hemsidan. Kul att du tittade in även där - och skrev i gb:n! :)

Ha en fortsatt fin 3:e advent!

Mvh Pia

2010-12-12 @ 16:04:41
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: annette

Du är otrolig, visste jag inte vad Du gått igenom och fortfarande har sviter av, så skulle jag tro att jag var inne på en blogg hos en person som alltid mår bra, sover bra och loppar sig i veckorna;)

Underbara bilder som tom får mej att känna julstämmning, det blir hårt jobb för tomten att dela ut alla julklappar, eller kör Ni snurran på alla paket!?



Sitt ner en stund och njut oxå, kan Du inte fixa en minisläde till Ditte;)



Kramar!



annette

2010-12-12 @ 18:15:33
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Önskan från mig, att besöka Majas och Mobackes...L

Men då lär ju amaryllisutställningen vara över för länge sen!

Du har verkligen fått det julmysigt där hemma...och jag bara älskar burkarna!! ;-))

Kram på dig, du goaste!!!

P.S Tack underbara du för kortet och erbjudandet, man vet aldrig när jag dyker upp....

2010-12-12 @ 18:30:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Suss

På Majas Café hade jag också velat vara med och sen fortsätta till Rankans hembageri och fika en gång till. Allt vill jag smaka, bara sådana kakor och bullar som jag verkligen gillar.

Det var mycket fint av olika slag i samma inlägg, men finast är Ditte!

Skönt att du verkar må bättre. Hoppas det fortsätter så. KRAM!

2010-12-12 @ 19:45:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

å va vacker din amaryllis är!

ååå Ditte va mysig bild på henne

jättefina bilde rhoppas nu du får sova inatt ,

kram

2010-12-12 @ 19:58:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej och tack för Ditt brev, jag lider med Dig.Jag som gnäller om mina småkrämpor, jag borde skämmas.Goda bullar och kakor, fixat saffran idag.Hitta en påse sedan 31.12.08.Tydligen inte bakat sedan dess.Måste skärpa mig, i morgon Lucia, och inga lussebullar, dem jag köp innan är uppätna.Hit lär nog ingen komma i alla fall.Skit samma jag överlever det med, tack vare mina underbara bloggvänner och några FB-vänner. Garderat mig med nyköpt bryggare.Folk dricker ogärna snabbkaffe.

Skriver som flera hoppas Du får lite lugn nattsömn, ta Fia på magen.Kattskinn ska ju hjälpa.

Blev hungrig av att se alla godsakerna.Måste ta något.Fast jag inte borde det.



kram Mi

2010-12-12 @ 22:15:50
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: eva

Vad roligt att du kom iväg och att du är lite bättre!

Du har lagt ut så mysiga bilder, man känner ju nästan doften ju :D

Kram!

2010-12-12 @ 23:23:29
URL: http://tanteva.bloggplatsen.se/
Postat av: Anki

Här lyser nöjes o flitens lampa. Så mycket gott. Förköpa sig? går de? ler.

Din kakburk där, den gamla - underbar!!! Jag är svag för just gamla burkar så ja, de finns en del här men ingen sån...minns farmor hade sånna.

Trevlig lucia på dig.

Kramiz

2010-12-13 @ 10:52:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Vicke

härliga bilder som vanligt jag hoppas att det inte är lika segt nu

2010-12-13 @ 17:13:00
URL: http://animeraigimp.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid ♥

Härligt med lilla Ditte fast hon har korta ben.

Ha en bra kväll

Kram Ingrid

2010-12-13 @ 21:01:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0