Lördag morgon...


Morning!
Njuuuter av doften!


Måste inhandla fler!
Under många år kunde jag inte ha hyacinter inne för sonen är allergisk...

Vi hade finbesök i veckan....av SotarMurre....
inte vilken Murre som helst heller....Han är bror med Carina-GoldiesMatte!


Ska strax kika in till henne o påminna om att hon har en blogg!!

Hm...kikade nyss ut....stängde kvickt igen!
Så med snö....och plogbilen har nyss lämnat stort efter sig!
Min rygg har inte tagit igen sig efter förra helgen...
Jag tänker inte flytta på snön idag!
Jag har annat att göra...roligare!


Fniss...kolla i den rosa kulan!

När jag kom hem från jobbet i torsdags hade maken varit ute i förrådet...
Blev lite ommöblering...igen!
Men bara lite!
Maken ville ha granen framför fönstret så lilla slagbordet fick flyttas...


Sen fick han äran att trä på de tre ljuspunkterna...


Och jag började klä den...jopp! Vet att det kanske är i tidigaste laget men si det skiner vi i!
"Ska väl hinna njuta av den" sa maken...mina ord, fniss!

Kattan...hon gillar granen! Hm...



Man hör ibland när pyntet rullar över golvet!



Är väl bara en tidsfråga innan kattan sitter i själva granen...!

Kramen!

 


Kommentarer
Postat av: Anette

Ser mysigt ut med granen! Vi väntar ett tag till. Vi har ju riktig gran så det är ju kul om det är några barr kvar till jul:-) Vita hyacinter har jag köpt. De ska tydligen inte dofta lika starkt som de andra. Lagom är bäst när det gäller doft:-)

Ha en fin dag. Här blir det julklappsshopping som gäller....Kram Anette

2010-12-04 @ 07:48:32
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Morning raring!



Riktigt känner julens dofter, och att vita hyacinter doftar något mindre, som mammanette ovan säger, hade jag ingen aning om.

För även jag har allergier i familjen

(en av mågarna), så ska testa med vita!

(får väl bära ut dom i värsta fall,

- hyacinterna alltså, mågen får stanna inne...)



Ljuset av kattens lek med kulorna kan jag också höra..

Rätt vad det är kommer det ett klot rullande över golvet..

Nu har jag inte längre någon kisse, och inte heller någon vovve..

Saknar!



Såg en liten skymt av Rankan i en rosa kula!

Så trevligt med självportträtt ;-)

Kan det ha varit tagit i arla stund och med morgonrocken på?!

(för all del, jag går gärna med rocken på dygnet runt, så det säger ju inget om tidpunkten..)



Ni gör helt rätt i att njuta av granen redan nu,

det är ju nu vi vill ha ljus och mys!

Redan vid 14-tiden måste man tända belysningen nu,

det är väldans vad korta dagarna är...



Här är 10 gr kallt, och så snöar det,

hoppas det inte blir rikligt snöfall,

för sonen och hans flickvän ska ta bilen

till Hudik ikväll (till hennes föräldrar),

jag gillar inte att ha familjen drällande

efter vägarna...



Själv ska jag vara barnvakt åt systrarna Bus

medan deras mamma och pappa äter julbord och ser

på show...

Enligt flickornas önskemål blir det tacos för oss.

Och grönsaksdipp som lördagsgodis...

Fnys! Ska det vara godis det!?

Jag hade gärna slagit till på choklad och småkarra..



Ha en underbar lördag vännen,

hoppas snödrivan försvinner av sig själv på något mystiskt sätt ;-)



Kram

2010-12-04 @ 09:10:05
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Hmmm...

Kattens LJUD var det jag hörde,

och HÖRDE gjorde jag bara i fantasin,

(när jag läste ditt inspirerande inlägg),

för jag kan ju INTE höra kattens lek

när jag INTE har någon katt...



Det här blir bara mer och mer konstig kommentar,

jag skyller på värktabletterna och drar täcket

över huvudet igen..

2010-12-04 @ 09:14:42
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: åsa

Ja, här har vi inte mycket snö inte och det kan jag tycka är lite tråkigt faktiskt..

Ska bli intressant att se, hur dotterns Elvis kommer att reagera på vår adventsgran då han ska bo här i en vecka, förmodligen så kommer han att tycka att den är jätterolig!

Hoppas du/ni får en skön lördag!

Ha dé!/Kram

2010-12-04 @ 09:32:26
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: anki

snygg spegling i rosa kulan :-) så mysigt med gran. Vi har en liten ca 1,30-1,40 hög, plastgran som har ljus i sej som vi brukar ta fram till jul, har även en stor en men det blir så trångt med den. :-)



ja jisses vilken vinter vi har i år igen, känns som om den förra vintern inte har slutat alls. :)



ha en skön dag

2010-12-04 @ 10:12:58
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: UllaMona

Jag ser en väldigt trevlig bloggerska i den rosa julkulan...kul bild!



Vi hade en gång en kattunge som tillbringa mesta tiden i julgranen...det var så roligt så tyckte den lilla kattungen...bollarna rullade runt på golvet och barren rasade.



Kramen

2010-12-04 @ 11:19:52
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Vilken underbar JULBLOGG!

Har inte tänkt så långt ens!

Hoppas att vi hittar en gran som passar!

Ha en fin helg!

2010-12-04 @ 11:43:34
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm det doftar ända hit mmmm,

å va vacker gran ni har å där gilla visst Ditte att vila sig:)kram

2010-12-04 @ 13:14:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss va tvungen att kolla påd et fotot igen hmm hur kunde jag se fel på Ditte å katta;)

knäppt.

ha en goo kväll nu

kram

2010-12-04 @ 16:15:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: eva

Men det är ju sant! man ska hinna njuta :)



( jag har ingen blogg kvar men kommer in hit i alla fall så klart ;) )

Kram!

2010-12-04 @ 16:34:07
Postat av: Mia

Mmmm, här doftar det hyacint, ljuvligt!!!

Klart man ska njuta av granen lite längre än en vecka! Har njutit av min i flera veckor redan, jag! ;-) Å Fia...hon påminner verkligen om Siri, det var preciiis samma sak med henne, jag ler stort!

Kram på dig!!

2010-12-04 @ 16:47:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..smiter in

Oj vad det glittrar o glimmar här..jag stannar en stund..ska inte störa alls ..jag lovar..:)

2010-12-04 @ 17:57:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Suss

TACK och BRA Ragnvi, jag ska också försöka få hit min jultall snart. Jag vill njuta före jul, för när helgdagarna är över vill jag börja förbereda för våren.... tulpaner...... sol....... värme.....!

Förra året tog jag in och fram allting för sent, så i år har jag börjat redan till 1 advent. Nu ska jag bara fylla på tills jag är nöjd. Ska genast börja tjatet på kärestan! KRAM och skön andra advent!

2010-12-04 @ 18:59:01
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annette

Ha, ha nu blir ju t.om jag sugen på att ha en gran, jag som aldrig haft det;)



Ser ju så mysigt och vackert ut, och Du gör helt rätt att redan nu klä den fin, för skall det julas så skall det ju!



Ha det så bra i Ert mysiga liv!



Kramar!



annette

2010-12-04 @ 20:25:30
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ragnvi !

Tack för Dina rader till mig, så som alla skriver, skriver jag med.

Minns när Dottern var liten och Missan hon slängde sig i granen gång efter gång, så vi fick surra fast den mellan pianot och matsalsbordet.Tills slut sa Madeleine,jag är stor nu och vi har en gran på tomten sätt ljusslingor i den så behöver vi inte oroa oss att Missan välter den.Förståndig flicka.

Men visst är det mysigt att år efter år dammsuga barr och bli påmind om vad som en gång har varit.



Så Du menar att man kan ha vita hyacinter utan att få nysattacker.

Ska kanske köpa ett par, närmare Jul.



Har Du sett Maukie, den svarta söta katten på bloggen,kliar man den på huvudet jamar den och på bröstet spinner den.Lite barnslig får jag vara.

Fick Du sotat av Murren ? Kan han knoparmoj-språket?

2:a Advent och jag har inte, skam till sägandes tagit fram den mossbeklädda staken för levande ljus än.Får jag bara bort tvättkassen, sådan man kan köpa på IKEA för 5:- så jag kan ställa dit pallen och kliva upp efter lådan med Julsakerna i,Måndag, då har fastighetsskötarna haft en hel vecka på sig att åtgärda trappen, men ingen har brytt sig.De har provgått, de som har bra balans och stadiga ben.Vilket jag inte har.Tålamodet tryter.Grrr.

Ska lägga lapp i deras brevlåda.Ett sista rop på hjälp.

Det blev ett litet inlägg. hihihi.

Kram Mi



2010-12-04 @ 20:51:17
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh, min gubbe tål inte hyacinter tyvärr. Häftigt med julkulan :-)

Ja husbygget gick rätt ok, blev inte det vackraste men vi fick ihop det

Ha en fortsatt fin kväll!!

2010-12-04 @ 21:45:00
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilka härliga bilder! En liten skymt av dig i en rosa kula, det var inte illa :) Undrar hur våran kisse reagerar på årets julgran. Tidigare har bollarna varit rätt så kul, med många stråk runt granen och lite pill. Jag hade tänkt sätta upp granen under denna helg men kände att det fick vänta tills nästa vecka.



Sen känner jag doften av hyasint ända hit, väntar på att mina ska slå ut snart. Längtar! Hyasint för mig är verkligen jul....



Ang. knäcken så blev det först en sats lite brända och knallhårda ena. Det gillade inte dottern, hon vill ha dom mer sega - som kola. Så jag gjorde en sats till, mera mjuka. Fast dom är jag tvungen ha i kylskåpet, för annars fastnar papperet. Knäcken lär räcka ett tag :)



Ha en fortsatt fin helg.

2010-12-04 @ 22:18:16
URL: http://medvetennarvaro.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, Julhyacinterna doftar verkligen gott...luktar jul...

Mysiga bilder av er julgran och pynt

Här hos mig blir det inte något speciellt julpynt, men det är roligt att titta hur mina bloggvänner pyntar och fixar till jul.

Och ja, kissar älskar nog denna tid....det finns ju så mycket spännande att leka med ;-)

Ha en fin andra Advent

kram

2010-12-04 @ 23:47:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Britten sa

Men oj ! är det underbar jul inne hos Rankan...tur att jag kan hämta jul insperation nu från min bloggvänner...för jag håller fort på att smälta andra slags blommor från en annan kontinent...kram till er

2010-12-05 @ 07:41:41
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Vicke

du får låta gubben ta hand om snön och vara rädd om ryggen din, jag hoppas att du får en trevlig 2:a advent nu

2010-12-05 @ 09:43:46
URL: http://animeraigimp.bloggplatsen.se/
Postat av: Ninni

Här var det JUL=) Kommer ihåg första julen när vår katt var kattunge..hon låg i granen helt tossig..haha.



Mysigt det ser ut med allt julpynt..själv är jag inte mycket för sånt men jag tycker det är fint hemma hos andra.



Ha en skön andra advent..stor kram

2010-12-05 @ 14:10:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ohhh...vad jag blir sugen på gran !!!! Fast jag får väl vänta lite eftersom jag vill ha en levande gran...

Jag vill också ha en sån där fin rosa kula med en vacker kvinna i nattsärk o morgonrock....hihi.

Mys på nu då...

Kram på dig vännen

Margaretha

2010-12-05 @ 14:57:13
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Trolda

Så mysigt med gran redan!!! =D Vi har ju en äkta så det får vänta till lucia ungefär, annars är den väl barrlös om aftonen...;-) Gillar den rosa julkulan...har ett speciellt motiv den...;-) Sambon undrade om det var HAN som var guldklimpen...;-) (hans håriga arm o del av ben syns ju lite...)!?! ;-) Ha en fin 2:dra adventskväll o mys inomhus!!! =D



Trolda - kramar =D

2010-12-05 @ 16:09:17
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja det var en rejäl tjuvstart aja, baja ;)

Men blir väl lätt så om man har plastgran kan tänka.

Här kläs det inte förrän kvällen innan, vi hoppas bara att vi hittar en under all snön, fniss.

Har nu avklarat födelsedag nr 2 har bara en till innan jul (farsgubben)

2010-12-05 @ 16:38:34
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

en 2a adventskram till dej

2010-12-05 @ 19:03:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Love

Hej vännen!

Det finns inga givna regler utan vill man ha gran nu eller i maj så är det ok bara man själv vill.

Tycker den är fin och speciellt med en rosa kula.

Jag får fixa granen ute för med katter och en hundvalp törs jag inte tänka på vad som kan hända.

Har aldrig gillat hyacinter men vet inte varför.

Tur att smaken är som baken delad.

Nu är jag entledigad från snöskottning för i dag går inte benet som det ska. Skröpliga tanten ramlade i skogen och något hände.

Det är som vanligt mysigt att vara här hos dig och jag önskar dig och mannen en riktigt bra vecka.

Kram

Love.

2010-12-05 @ 20:55:16
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Postat av: Britt Inger

men kära nån va med kommentarer :)

Så fin granen blev. Och rosa kulan den skvallrar den :)

Ha en bra vecka o vi hörs. Kram kram

2010-12-05 @ 21:34:09
Postat av: Carina

Meen...det är väl bedrövligt att jag ska behöva se bror min på Ragnvis bloggen :))

Inte ser jag av han här hos mig inte ;)

Så juligt och fint ni fått det i Borg redan och baket är i full gång....jag blundar och tänker att än är det långt till jul eller ????????

2010-12-06 @ 07:50:54
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0