Kräksnön...


Morning!
Mitt i Kräksnön har jag nästan lite bloggtorka...
All energi har ju nästan gått åt till att ta sig från ena punkten till den andra...
Tungan har man fått haft rätt i mun i några dagar nu!
Avskyr bilar o snö!
Funderade ett tag på att promenera de 6 km till jobbet...men så är det det här med magen...



Känner mig nästan som en Hacke!
Irriterad till max!
Vet inte riktigt varför?!
Eller...jo det vet jag nog men...

Undrar om jag överhuvudtaget skulle blogga just nu?!

Skönt är det i allafall att det är helg!
Mildare ute och slutat kräksnöa har det gjort! Nu snöar det bara...

Hunden...


Uttråkad!





Kattan flyger mellan golv o tak...och hunden hakar på!
Julgranen lever farligt kan jag säga!





Jag o Gammtomten tror oss veta nån som blir utan julklapp i år!



Den fräcka bilisten som parkerade in mig på jobbet!
Finns att läsa mer om det i min andra blogg
Ibland funkar länken ibland inte...

Nu måste jag pallra mig ut till bilen...glömde tetermosen kvar där igår...frukost nästa!
Blev bara svammel i allafall...
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Godmorgon vännen!

Det är väl inte underligt om även du någon gång har "downdagar", inte minst med tanke på din eländiga mage!

Kanske klokt ändå att ta bilen den dryga ½ milen,

inte skitroligt precis med krånglig mage på lååångpromenad!



Du har ju redan jul hemma!

Så fint och stämningsfullt!



Ler vid tanke på katten som mer eller mindre flyger mellan golv och tak...

Inte konstigt med alla dessa trevliga saker som matte (och husse) drar fram och pyntar med ;-)



Att blogga får, tycker jag, inte bli ett måste och kännas som ett tvång, ibland vill/orkar man ju inte, och då måste det få vara så...

(fast ett visst ansvar har du allt mot oss, dina läsare/följare och vänner...) ;-)



Ha en skön lördag gumman, dras inte med i någon stress inför julen, om en vecka är den över ;-)



Kramar!

2010-12-18 @ 07:51:00
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Nu såg jag den fina vita byrån sen såg jag en byrå till den Fia satt på.Jag hade precis likadana, den lilla vita med knopparna fick Madeleine=Dottern.Den andra gick hyllorna, som bara var en masonitskiva, sönder.Kanske kastad,



Ja, Du har verkligen pyntat.Det är bara i köket som jag har det lite överflödigt, man vet ju inte om de små trollungarna kommer.Är de snoriga är de inte välkomna, jag med min bacillskräck som jag fått på gamla dar.

Så Din mage har inte bättrat sig.Yougurt är ju väldigt bra för alla magar naturell.Min har blivit väldigt snäll nu eftersom jag varje dag kl.10.30 äter en tallrik med det+müssli + bär om jag har hemma.Finns inte en mage som är den andra lik.Så är det med det.

Har nyss löst Ingrid på Stenstugus Julkalender, så hjärnan får jobba lite, idag är det också Melodikrysset.Synd bara att det sänds dum tid, Kl.9-10 hade varit bättre än som nu Kl.10.03-11.00.Man får inte allt man vill här i livet.



Här är +grader men vi fick 2 decimeter i förrgår.Det räcker nu,skulle bli upp till 19 minus på Onsdag när jag ska iväg till Globen, för att kolla trycket på vänsterögat.



Jo apropå granen, Du får väl surra fast den mellan något så inte Fia drar kull den.

Ha en bra helg,ska till Xet idag, men först ska jag handla på Maxi en stock snus, lösa ut hans lottvinster,m.m.Igår var han faktiskt vänlig i rösten.Skulle bju´på kycklingfile´som Denize tyckte var mums.

Kram och må så gott./Mi

2010-12-18 @ 09:34:56
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: åsa

Kan förstå att du är trött på kräksnön, här har vi inte lika mycket snö som ni, men det kommer lite då och då.

Granar som lever farligt, det vet jag vad det är nu när vi har Elvis här, tur att jag knöt fast adventsgranen i elementet...

(Den granen kommer aldrig att bli sig lik igen..)



Ha dé!/Kram

2010-12-18 @ 10:20:30
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Mija

Hej! Vilken grann gran du har i stugan!

2010-12-18 @ 10:49:07
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: paula

vilken härlig julgran ni har...

Oj vad snö ni har här har det mesta regnat bort men idag snöar det igen..

Har fått lite egen tid och både hunnit blogga och gå på promenader, det händer ju inte för ofta just nu.. Men all ork och tid går åt till familjen, arbetet.. och hemmet..

Hoppas du får en bra lördag och söndag med mycket vila.. kram kram

2010-12-18 @ 11:43:33
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Du har det så julfint !! Och Ditte med alla uttryck i ansiktet :)

Kan riktigt se dig när du sopar över snön på grannbilen, hehe....

Kram på dig :)

2010-12-18 @ 13:33:11
Postat av: TT

Vad fint och juligt du har det hemma redan!

Här finns bara stakar och stjärnor i fönstren och jag tror mina små porslinstomtar får ligga kvar i lådan denna jul med tanke på kattungar...

2010-12-18 @ 15:51:06
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: soffie

vilka otroligt vackra bilder,

hihi Ditte hon är verkligen rolig,

vilken vacker gran du har!!!

kram

2010-12-18 @ 16:38:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Vilken fin julstämmning du har fått redan...

Ja ta det vackert i vinterhalkan..Men fy vad jobbigt med kräksjukan...Vi såg oxå Hacke i går ute...när han såg oss så stack han. De är så fina..

Fin Ditte och kissemiss oxå..

Ha en fin 4:e advent,...kramen och nospussen,.

2010-12-18 @ 18:17:22
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det är nog jobbigt med bilar och snö

här har det också varit mildare ett par dagar men nu har det blivit lite mera minusgrader

och det är skönare och bättre tycker jag



Fina bilder du har här som vanligt och så mysiga på vovven Ditte och kissen

ha en fin fortsatt helg och fjärde Advent

kram

2010-12-18 @ 18:26:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dig om snön...nu får det räcka! din julgran är som en härlig smällkaramell - jättefin! Ha en fortsatt fin helg och pussa på djuren från mig!;-)



Trolda - kramar =D

2010-12-18 @ 18:40:30
Postat av: Suss

Härligt med lite svammel och ordet "kräksnö" är fortfarande ett bland de bästa jag hört. Jag tackar än en gång för det.



Din gran var jättefin, nu ska jag inte sitta här längre, nu ska jag klä på tallen lite mer. Den ser lite mager ut när man jämför. KRAM och skön fjärde advent!

2010-12-18 @ 19:06:37
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anna ..smyger in

Jag skrattar högt Rankan Ditte uttråkad..jag smälter..



Ja du snö har vi med så vi kan sälja..behöver du några kubik? Ren fin..utan kräk..:)

2010-12-18 @ 20:51:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Tack för inviten...men denna jul är ju såå kort :/

Inte är man ledig något extra heller, så är det att vara vanlig dödlig och inte ha en massa semester att ta till....eller beror det på att man varit till Grekland i höst, jag får väl bita i det sura äpplet då ;)

Trevlig fjärde advent <3

2010-12-19 @ 09:01:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Här snöar det ännu. Det började natten till igår. Vi har inte haft så här mycket snö under så lång period på flera hundra år i Göteborg tror jag. Läste att det inte varit så kallt under en sammanhängande tid sen mitten av 1800-talet.

Jag gillar med bling-bling ;-)

Blogga när du orkar, ingen press..vi finns kvar!!

TTrevlig fjärde advent!

2010-12-19 @ 09:44:04
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anki

Pust..snö ja, vi har fått 2 decimeter i natt, kom knappt ut på morgonen. Man skottar sig ut och skottar sig in i stallet och så ut på andra sidan av det....hua. Här vräker snön ner fortfarande - de e bara att gilla läget.

Trevlig 4:e advent på dig.

Kramiz

2010-12-19 @ 11:01:30
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annette

Ja, nu rääääääääääääääääääcker det med snö, här vräker det ner igen, har säkert kommit ett par dm nysnö sedan gårdagen, och det fortsätter;(

Sitter och spanar på när tidigaste bussen till Linköping går imorgon, tågen går väl som vanligt INTE!

Går en buss 05.30 så vid femtiden får jag gå hemifrån och sedan hoppas jag är framme till 07.00.

Visst är väl livet underbart!!



Min headerbild är fotad vid hamnen i Trosa!



Hoppas humöret är bättre idag;)



Kramar!



annette

2010-12-19 @ 11:39:20
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Ohh va julfint du har det...här snöar det också, det virvlar för fullt.



Hoppas dagen idag blir riktigt bra för dig..stor kram

2010-12-19 @ 11:57:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga Larsson

Hej!

Halkade in hos dig från Vitsippan...ja det är lätt att halka nu...fy 17 så mycket snö vi har i Uddevalla..det räcker nu!..så är det is under..tur att jag har en snäll hund som inte drar .

Ha det gott // Inga

2010-12-19 @ 17:23:17
URL: http://Gittanspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0