Sämst...


Sämst kondition av oss har Kattan! Totalt slut efter varje promenad hon följer med på!
Därför är det ju bra att hon numer ofta vill följa!


Knut...

Morning förresten!
Sämst vet jag inte än men nog tycker jag det är bra dåligt av gyndoktorn att i förra veckan ha ringt till mitt jobb och sökt mig...där fick han veta att jag är hemma o är sjukskriven....men han har inte ringt hem till mig!! Jag har ju en skvallerbytta så jag ser när nån ringer...
Gissa vem som ska ringa till Hudiksvall idag?! Igen....


Lite otrevligt är det...natten till igår tisdag vaknade jag klockan två av att jag låg o grinade i sömnen...
Drömde att han ringde o talade om att jag genast måste åka till Gävle och få cellgift...
Sen sov inte jag nåt mer den natten....


Gråare än gråast...

Igår tisdag var det dags för en B12-spruta igen...samt ny provtagning..."Oh, är det du"...sa syrran hos doktorn och blev än mer svettig än vad hon redan var när hon såg mig...knöfullt med patienter i väntrummet och personalen stressade runt runt....hon mindes när dom fick sticka mig 11 gånger...fniss! Men igår gick det bra...förutom att jag tror hon tog i utav bara den när hon skulle ge mig sprutan i skånken!
Hur som haver; efteråt for jag till jobbet en sväng och där fick jag alltså veta att gyndoktorn ringt i förra veckan...
Kan säga som så att jag var inte glad när jag åkte hem!
Tur att en svägerska satt hemma o väntade på mig....fikade lite o lugnade ner mig!
Nu ska jag gå o ringa telefonsvararen på gynmottagningen.....

Söta termometern fick följa med mig hem samtidigt som griffeltavlan...

Nu har jag ringt...omkring klockan halv nio ringer en sköterska mig...
Nu gäller det att hålla både humör o temp i schack!


Igår handlade vi på annons...
Vi har rivit ur en garderob/skrubb i hallen...ska köpa panel o vitmåla....(nästan snyft! Jag som älskar pruppskrubbar!)
Köpte en billig begagnad inredning


Kommer att bli så fint så!

Fniss...förra veckan köpte vi "nya" köksstolar också...37.50 styck!
Kramen!




Kommentarer
Postat av: Carina

Men vännen....inte ska du ta ut det onda i förväg.

Doktorn får bara säga posteiva saker....det bestämmer jag nu.

Stolar för 37.50 st, jag säger då det...vilket fynd och ojämnt pris :))

2010-04-28 @ 07:54:55
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Eva

Man kan ju undra varför i hela fridens namn han inte ringde dig hem när man sa att du inte var på jobbet! kom säkert något emellan, en vecka eller så...

37.50! vilka fynd! jag älskar fynd :D

Jag köpte en jättefin jacka till ett av barnbarnen på loppis häromsistens, 20kr, heeelt perfekt ;D

2010-04-28 @ 08:16:49
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: ingrid

Håller mina tummar för att allt ska vara bra! Det är hemskt gå och vänta..

Priset på de fynden kan man då inte klaga på.. Kram

2010-04-28 @ 08:27:10
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Trolda

Håller alla tummar för att allt skall vara bra!!! Och visst är det väl kul att FYNDA!!! Den lilla griffeltavlan o termometern är ursöta! Och hallmöblerna ser riktigt fina ut =D TACK för dina góa o värmande rader hos mig, och visst har jag fyllt år...i oktober...;-) så detta var present ÄNDÅ =D =D =D



Trolda - kramar och tum-hållningar! =D

2010-04-28 @ 08:36:42
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hoppas att Du fick ett bra besked när han äntligen hörde av sig!!!

Du är en duktig fixare på alla områden, bilderna är så ljuvliga, måste lära mig att göra bilder utan kanter!

Vårkram*

2010-04-28 @ 09:18:35
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Renee

Konstig läkare som ringer till jobbet och inte provar att ringa hem. Jättefin hallmöbel.

2010-04-28 @ 10:16:24
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Synnöve

37,50 styck för köksstolar är inte illa.



Så Fia Katt har taskig kondis alltså. Trodde inte katter hade det, de som är ute och inne alltså.

Hon spelar nog bara för att du ska gosa med henne...

Katter är ena luringar vet du...



Jag tror jag blir galen på de där i Hudiksvall...

Vad sjutton er det dem driver med egentlige?

Har läkaren som utbildat sig under många år, verkligen inte förstått att man kan använda en telefon fler gånger än en???!!!



Nu tar dom rejält. Så där får det sjutton inte gå till.

Önskar dig lycka till. Nu ska jag snart ut och klippa buskar.

Kramen Synnöve.

2010-04-28 @ 10:41:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger

Åhh vilka fina bilder. vååårliga.



Men Guud vad jag blir ledsen på din gyn.dr.

Det är verkligen dålig stil att inte ringa när de lovat det. Du är beundransvärd som orkar..Men förstår att det är skitjobbigt med allt du genomgår.



Du ska veta att du är med i mina tankar i vardagen, Ragnvi. Men jag tror du kan vara glad, att du har sån härlig humor.



Stå På Dig - Annars Gör Någon Annan Det!!



Stor kram till dig och Nospussen till Gulle-Ditte..

2010-04-28 @ 12:31:59
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anne

Hoppas nu att syrran ringer dig och att du får besked/information som du behöver.



Konstig katta att vara så slut efter litet promenerande! :)

2010-04-28 @ 14:35:23
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Paula

Men Rankan, du måtte ha världens största otur när det gäller kontakterna med läkare! Det är ju inte klokt, hoppas du kommit fram, fått besked, och att det är ett BRA besked! Allt annat vore totalt omöjligt, förstår att detta ligger över dig som en tung filt, och därför får du också mardrömmar, vem skulle inte få det! Nog är det väl dags att läkaren förstår hur du känner och ser till att få ändan ur vagnen o ringer dig, omedelbums när han har något besked att ge dig!

Fynda är däremot något man blir desto gladare av, vi ska nog på loppis på fredag har jag tänkt, måste ersätta råttornas vinterfoder (våra täcken i husvagnen) o loppis är ett bra alternativ. Kanske hittar man något annat spännande också, en tevebänk skulle behövas. Det ser onekligen lite löjligt ut med en 50-tummare på väggen o under den en liten tevebänk för tjockteve....haha, men nånstans måste ju diverse DVD-spelare o annat ta vägen.

Kram på dej!

2010-04-28 @ 15:45:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Men vilken jävla skit till doktor!!!

Om han då fick veta att du var hemma, visst hade han kunnat ringa upp!



Hu, vilken otäck dröm!



Hihihi, Kisse kanske känner att hon behöver motion?



// KRAM

2010-04-28 @ 15:45:39
Postat av: Anna.. tassar in..

Hmmmmm du det är verkligen tufft att bara få vänta o vänta..men nu hoppas jag du får snacka med proffs som vet hur man gör..jag tänker på dig Rankan och önskar av hela mitt hjärta att det ska ordna sig..kram på dig från Anna

2010-04-28 @ 17:17:06
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Hej vännen

Efter ett litet uppehåll är jag nu tillbaka i bloggvärlden igen. Du fortsätter som alltid att leverera en massa underbara bilder. ♥

Hoppas att samtalet med läkaren gick bra, uselt att han inte ringde dig hem.

Kram

2010-04-28 @ 17:46:38
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: åsa

Håller alla tummar jag kan!

Inte sjutton kan väl en läkare få bete sig som "den där" i Hudik, självklart ska han ringa hem till dig om han inte får tag i dig på jobbet!

Ha dé!/Kram

2010-04-28 @ 20:07:48
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu jädrar kan jag inte skriva...tummarna hålls, vet du!!! Vilken förbaskat klantig läkare, då!! Säger då det... :-(

Stolar!! Jag behöver nya, och krävs det att jag måste åka "hemåt" för att hitta dom, så får jag väl göra det ;-)) Kram till dig going!!!

2010-04-28 @ 20:23:35
Postat av: soffie

åå din katta är väl för härlig som ändå hänger med er på era promenader.även att hon är så trött,

Bra pris på stolar och du va snyggt det kommer bli i hallen ska du ha den färgen med,?

kram till dej å hoppas alla prover va bra,

2010-04-28 @ 21:12:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Hur gick det idag ? Fick du fatt på någon som hade nått vettigt att säga ?

Jag önska sååå att du ska få ett bra och trevligt besked snart !!

Kramar i massor....

2010-04-28 @ 21:32:27
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Heson

Men stackars! Vilken otur du har när det gäller att få kontakt med doktorer och annat. Hoppas att du lyckades bättre idag och att du dessutom fick ett trevligt besked. Vilken fin hallinredning! Håller själv som bäst på att försöka planera ihop vår hall som fullkomligt har drällt av vantar och mössor hela vintern. Ordning och reda vill jag ha, samt svarta och vita möbler :-)

Kramen!

2010-04-28 @ 22:01:29
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: britten sa....

grrrrrr arg blir jag på doktorn din....

2010-04-28 @ 22:17:20
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men att doktorn ringde till ditt jobb och inte hem....dåligt...

Ja, det är bra att ha en skvallerbytta så man ser när någon ringer eller ringt.

Hoppas du fick tag i doktorn idag.

Och vilken jobbig natt du hade...inte så konstigt efter all oro och väntan på svar osv.

Hoppas verkigen du får sova bättre inatt.

Skönt att det gick bra med B12 sprutan.

Inget roligt alls när de måste sticka flera gånger...det gör verkligen aj,aj...



Vilken så söt termometer du hittat !

Skickar dig en jätte-stor Kram

2010-04-28 @ 22:58:49
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anette

Man vet snart inte vad man ska skriva till dig.......vilka jäkla doktorer:-(

Fin hallmöbel och termometern är ju ljuvligt söt.



Uppmuntringskramar från Anette

2010-04-29 @ 07:42:19
URL: http://mammanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0