Rankan här!


Godmorgon alla Söthöner!
Ja....Tuppen hälsas också!


Tack för alla snälla härliga hälsningar till mig!
Ni är för goa!!

Jag mår som jag mår, inte mycket att göra åt...jag tar en dag i sänder.
Men mina besvär ska förhoppningsvis avta...nån gång!
Men jag kan inte skynda på "läkningsprocessen"...strålningen har påverkat kroppen mycket...

Jag har ändå klarat mig bra...om jag jämför med vissa andra, det finns alltid dom som har det värre!
En vän jag träffade i Örebro blev så pass dålig efter avslutad behandling så att hon blev inlagd på sjukan, behövde dropp o näring...! Medan andra nästan klarade sig helt från biverkningar....
Förra veckan höll jag på att bli rejält dålig....blev uttorkad o allmänt hängig...fy fasiken så dåligt jag mådde!
Nu dricker jag mycket vätskeersättning o näringsdrycker mellan toabesöken....urk!


SommarLenas äppelblom....

Nu har jag varit hemma i snart två veckor....och knappt tagit mig utanför tomtgränsen!
En gång har jag varit till en mataffär!
Är totalt ointresserad av mat.....är bara ett måste nu för tiden!
Idag ska jag försöka ta mig till apoteket, det har beställts mer magmedicin åt mig...tack o lov!
Kanske, kanske klarar jag ett besök på jobbet!



Inte har jag mycket att berätta o skriva om i bloggen...blir nog lite tråkigt att läsa den!
Förstår om ni tröttnar.......

Hunden har lika tråkigt hon som jag...

Varm har det varit åt en liten tjockis..."slipsen" hänger ute för det mesta...
Sen tycker hon att matte o husse gräver o stökar till lite för mycket...och då måste hon gräva hon också!
Blir så där härligt jordig o dammig.....hm!
När hon blir tillräckligt uttråkad försöker hon i vanlig ordning spöa katten....lyckas sällan!




Katten ja....i lördags så ringde det på dörren. Utanför stod ett ledset upprört par...dom hade kört på Fia med bilen!
Är faktiskt väntat....
Alla letade vi o letade... ingen Fia syntes till...
Men efter ett par timmar så hittade vi henne........
Helt OK!! Inte en skråma!
Pust!

Undrar om hon har 8 liv kvar nu...?!
Hon var en mobbad innekatt tidigare...och vi resonerar som så att händer olyckan så dör hon lycklig....


SommarLenas hjärta.......

Nu skiner morgonsolen ute...men ser att mörka orosmoln rullar in...gäller att raska på!
Bråttom - det fick vi igår!
På kvällskvisten åkte vi ut i skogen en stund med hunden...jisses vad med mygg!!!
Fyyyyyyyyyyyy!
Fotade nästan springandes en för mig årets första murkla....

Den fick stå kvar!

Nu är det bråttom på ett annat vis...som vanligt!
Hoppas jag inte tråkat ut er med mitt lååånga inlägg! Hi, hi!
Kramen!



PS!
Ån en onsdag...lite fusk; fotot är från igår tisdag....



Kommentarer
Postat av: Gitsie

Som vanligt så bjuds man på härliga bilder här inne. Vad skönt att läsa att allt gick bra med Fia, fast nu har hon nog bara åtta liv till sitt förfogande. ;)



Du vännen, du ska inte oroa dig för att vi tröttnar för det gör vi inte. Du går igenom en enorm kamp nu och det är klart att du ska kunna skriva av dig i bloggen och vi vill kunna följa din kamp och försöka ge några stärkande ord på vägen!



Du är så stark gumman och snart vänder det säkert och du börjar må bättre.



KRAM

2009-05-27 @ 07:45:19
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Annica

Så härligt att få läsa att du lever. Mail kommer senare.

KRAM!!!!!!

2009-05-27 @ 08:30:09
Postat av: åsa

Skönt att höra ifrån dig!

Förstår, att det känns jobbigt för dig och du ska veta, att jag tänker på dig, ofta!

Hoppas, hoppas, att du kommer att bli bättre i magen snart och att du piggnar på dig.

Ditte, hon är som alltid lika go och du...tjock...hon har bara "trivselvikt"!

Ha dé!/Kram

2009-05-27 @ 09:13:08
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: synne

Hej Rangvi.

Förstår att det inte är så lätt just nu. Men att vi skulle tröttna????? Du är inte klok....

Att vara "nära" någon som går igenom den här kampen är viktigt. För det kan faktiskt drabba oss alla. Så vi är här, och här kommer vi stanna.

Så nu vet du det.



Förstår att Ditte har tråkigt. Det gäller här med. Erri är döless... Hon vill bara ligga här. Måste nog försöka komma ut lite igen.

Men valpen är lite jobbig tror jag.



Sån tur att Fia klarade sig. De är överlevnadsmästare katter.

Att vara mobbad innekatt är inte kul, nu lever hon ett kalasliv. Så jag säger som du och sambon. Dör hon har hon iallafall haft ett lyckligt liv nu.



Nu ska jag ordna frukost. Sen ska vi till Kongsvinger. Maken ska till tandläkarn. Jag tar med kameran för att se om jag finner några fina motiv.

Ha det gott nu min vän.

Kramen Synne.

2009-05-27 @ 09:33:47
URL: http://nabolandet.blogpsot.com
Postat av: anki

inte är din blogg tråkig inte, skriv det du känner, när man mår risit kan det vara bra skriva att skriva, antingen om det eller något annat. Fina bilder, här är det också mer eller mindre storm idag, björkarna står som pilbågar så idag blir det inne dag, kanske, tänkte måla altanräcket men i denna blåst så hamnar nog färgen någon annanstans misstänker jag. :-)



Våra hundar har haft slipsen framme också, kastade lite boll i går kväll men fortfarande för varmt så det blev en kort stund bara. :-)



Tur att katten klarade sej, inte kul att mista dom men samtidigt vill man dom ska ha ett bra liv. :_)

grannen höll på ta en av våra med slåtter maskinen, katten som var 16 år och döv hörde liksom inte att den var på väg, så fort har jag nog aldrig sprungit ner för slänterna vilt fäktandes och skrikandes med armarna. :-) men katten klarade sej. :-)



ha en skön dag, ja så gott det går med din struliga mage.. vore skönt om vi kunde trolla bort besvären..

2009-05-27 @ 09:53:08
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: britten

härlig ahärliga bilder..och aldrig aldrig blir din blogg tråkig...jag tar det lite lungt med bloggandet nu ---återkommer med ett inlägg från mallorca och senare is ommar från gården....önskar att dina krafter ska återvända mycket snart och jag tror det gör dom också...kram till vi hörs igen...

2009-05-27 @ 09:59:20
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: anne

Du. Jag tycker visst att du ska skriva om hur du har det. Varför skulle du inte göra det? Vi är väl hur många som helst som går omkring och tror oss om att "förstå" och "veta" om hur det är att gå igenom cancerterapi, med ALLT vad det innebär.



Nää du. Gör som Lotta "Vimmelmamman" Grey, skriv som det är. Folket behöver höra det.



Sv. Ja, att bli uppkastad i dörrposten som bäbis kan ju förklara ett och annat...;)

2009-05-27 @ 10:22:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anette

Oj, vilket långt inlägg fast du inte har nåt att skriva om! Bra att du får vätskeersättning i alla fall och snart måste det väl vända........

Blåser gör det visst i hela landet idag, men det är ju i alla fall sydliga vindar. Man får vara glad åt det lilla. Får bara hoppas det mojnar snart, innan allt blåser sönder. Går ju inte att skydda allt precis.

Kram Anette

2009-05-27 @ 11:20:23
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag förstår att du måste vara helt slut efter allt,men det är så roligt att gå in och läsa ändå så bra på att blogga du mina är så tråkiga. Kämpa på och när ni har ork så kolla om vi är i Mohed vi kommer att vara där mycket tror jag i sommar. Kramar från oss här i vårt lilla zoo

2009-05-27 @ 12:35:15
Postat av: Anna

Mmmmmmmmmmmmmmm!



Goa, goa du!

Visst var det nedrigt att jag lät mig luras så där! Men vi fortsätter fortfarande att skratta åt det! Och skrattar gott!



Ta den tid du behöver! Du skriver när du orkar! Jag finns kvar!!!



// Många kramar

2009-05-27 @ 14:01:58
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Anna

oj men lilla Rankan..du har en hel del att berätta fast du säger motsatsen..du är för härlig du..mmm kan tro att det är en kamp att bara ta sig igenom dagen..men snart vänder det förstår du..och sommaren kommer bli så härlig så..det vet jag.



Men lilla Ditte..ser så uttråkad ut att man ler..ha ha..



Nu önskar jag att det kommer bättre tider i Trönö..jag önskar det så pass att det blir en sanning..sån..är jag..kramilikram från Anna Filipendula Rudbeckia...tänk att du döpt mig där på slutet så elegant..mmmm det är jag glad för.

2009-05-27 @ 14:16:23
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Sandra

tack så mycket :)

2009-05-27 @ 15:45:47
URL: http://sfblond.blogg.se/
Postat av: TT

Dina inlägg är aldrig tråkiga, man har ju rätt att må dåligt, speciellt efter det du gått igenom.

Dessutom är dina bilder så vackra!

Ha det bra, kramar!

2009-05-27 @ 16:00:19
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anki N

Hallå i stugan oh hallå till tuppen med!! Uch ja de här att återhämta sig från sjukdomar är inte alltid lätt, men de går med en dag i sänder...finns de som har de värre, ja så skrev du. De e ju sant, men de hjälper en ju föga när man mår tjuvtjockt som du. Varjefall skönt att de går åt rätt håll för dig.

Själv har jag just återhämtat mig till bloggen efter ett tags uppehåll - tiden, ja den tiden den räcker inte alltid till, hur gärna man än vill.

Tänker på Dig.

Hoppas du har trimmat turbofart på tillfrisknaden så du kan ut och njuta av sommaren.

Kramiz i massor från Anki N

2009-05-27 @ 16:51:26
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Carina

Tråkar ut en....aldrig, du är en pärla Ragnvi ;)

Fia skrämmde er rejält ser jag, hemska tanke att få sådana beskedd :/

2009-05-27 @ 17:00:52
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Thalina

helt otroliga bilder och du ska veta att jag aldrig tröttnar på dig och din blogg.För att vara så sjuk så tycker jag att du klarar dig bra.Kanske att du är för otålig men ta det i alla fall lugnt så blir du sökert som vanligt igen.En kanonfotograf är du.Tur att katten klarade sig och jag tycker som du att det är synd att ha katter inomhus och det är mycket därför som jag ingen har nu.Ta det nu lugnt Många varma kramar Thalina

2009-05-27 @ 18:01:32
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad mycket fina bilder :-)



Tack för din snälla kommentar :-)

Jag blev så glad när jag läste allt snällt du skrivet :-)

ha en fortsatt fin dag!!

2009-05-27 @ 18:04:19
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Bettan

snygg bakrund:)

Vad har du gjort idag då??

2009-05-27 @ 18:08:33
URL: http://busbettan.blogg.se/
Postat av: marie

vilka fina bilder du visar.

det tar nog ett tag för kroppen att repa sej...måste vara skönt att slippa örebroresorna nu, att det är över.

nu ska du bara vara hemma och bli frisk.

inget tråkigt inlägg här, jag lovar gäääääsp =)

2009-05-27 @ 19:45:46
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Snygga bilder.

Härliga bilder på hund och katt.

Skönt att du kan ta det i egen takt.

Tråkig du..... nej inte alls.. var har du fått det ifrån.

Ta hand om dig.

Kram Ingrid

2009-05-27 @ 20:14:41
URL: http://ingidspotpurri.blogg.se/
Postat av: annette

Tråkar oss, nej det är det minsta Du gör, blir glad att Du orkar blogga ngt över huvud taget, kanske är det ett bra tecken med biverkningarna även om det är "skitjobbigt" för Dej, tror att det är då kroppen har svarat på behandlingen.

Tack för att bloggar och bjuder på underbara bilder när Du orkar.



KRAMAR!



annette

2009-05-27 @ 21:06:32
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

fy tusan vad du får stå ut med mycket,hur länge sitter biverkningarna kvar å är du färdigbehandlad nu?

Jag tänker på dej jättemycket å skickar dej massor av kramar,

ÅÅÅ va vackra bilder du visar du är verkligen duktig på att fota,Det blir tyst hos mej en vecka för vi sticker till Grekland på fredag,

så hörs vi ej innan jag kommer hem får du må så gott du bara kan,

Kram

2009-05-27 @ 21:58:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Åhh vilka fina hönor och tuppar,älskar dem... och dina andra djur oxå, både kissen och lilla fina Ditte...Jättefina foton du har taget...undrar om jag någon gång kan bli lika duktig på att ta bilder...Men jag får nöja mig med att titta på dina "fina".. Sköt om dig och krya på dig ¨sååå mycket...kramkramen till dig...

2009-05-27 @ 21:59:34
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Belgo

Fina bilder - jag fick i alla fall skåda en bukett liljekonvaljer i receptionen hos en potentiell kund...

Kram

2009-05-27 @ 22:38:33
Postat av: Inger Maryissa

Tack själv för din goa kommentar hos mig.



Mysiga bilder av hönorna och tuppen och det du skrivit :-)



Ja, det tar nog sin tid innan kroppen läker efter de jobbiga behandlingarna,

för strålning påverkar ju kroppen en hel del.

Men hoppas att du snart känner dig helt stark och kry igen, och att magen lugnar ner sig.



Ja, det är bra att du dricker vätskeersättning och näringsdrycker,

för man förlorar mycket vätska och näring när magen / tarmarna är så besvärliga.

Och det är inte bra om du blir uttorkad...

Kan tänka mig det tar mycket på krafterna också och du känner dig matt.

Hoppas att magmedicinen du hämtat på Apoteket kommer att hjälpa.



Så mysiga och roliga bilder på din vovve.

Och skulle vara kul att se när hon försöker spöa kissen :-D

Men i fantasin ser jag det framför mig ;-)



Och så skönt att kissen Fia klarade sig efter att blivit överkörd av bilen.

Ja, kissar har nog 9 liv och kanske mera....de klarar ofta de helt otroliga saker.



Mysiga foton du har här.

Jätte-stora kramar till dig

2009-05-27 @ 22:44:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki N

Go förmiddag..slinker in o önskar att du har en bra dag.

Kramiz Anki N

2009-05-28 @ 12:04:47
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh vilka underbara bilder.

Hoppas allt blir till det bättre nu.

Nu ska jag städa, grannen vill fika snart så jag kanske ska göra lite nytta innan.

Ha det bäst!

KRAMAR

2009-05-28 @ 13:33:39
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Mossfolk

Inte kan du tråka ut med alla fina bilder!

Vad skönt att katten inte var skadad, och vad bra att de kom och berättade att hon var påkörd...

Här finns en hund som faktiskt kan kallas tjockis med rätta. Han hade gått upp 2 kg! Motionen får dock vänta tills tassarna är hela :)

Hoppas att du känner dig bättre snart!

2009-05-28 @ 15:51:04
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Mia

Klart Ditte ska vara med och gräva, det måste ni väl förstå!!! Hon hjälper ju bara till L

Å Fia, då...himmel vilken tur hon hade, hugaligen...kanske hon blir lite försiktigare sen???

Hoppas du känner dig bättre för var dag som går, men det tar tid, förstår jag...Kram till dig!!!!

2009-05-28 @ 18:06:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Paula

Samma öde har drabbat oss här, mygginvasion! Skulle plocka liljekonvaljer och har nog sällan varit snabbare ut ur skogen med två kopplade jyckar i ena handen och blomstren i den andra...

Kunde du låta murklan stå? Nu måste du ju tillbaks o se om det inte växer flera i närheten, vilken delikatess. Jag plockade ju mitt livs första toppmurklor förra helgen, och är sugen på många fler!

Jag tror att det ändå blir lättare för dig att repa dig nu när sommaren står för dörren! Allting i livet blir ju lite gladare när solen skiner och dagarna är långa och ljusa. Tänk om det varit november nu, vilket mörker! Alla reagerar vi olika det är så sant, och det kanske är en tröst att det finns dom som fått det värre...

Tiden läker alla sår kanske inte riktigt stämmer i ditt fall, men det blir bättre när tiden har sin gång, och det har du ju själv insett!

Hälsa hönsen, gubben och katten med nio liv o gohjärtat förstås!

Kramen

2009-05-28 @ 18:54:27
URL: http://paulaz.se
Postat av: Trolda

Inte tröttnar vi på dina berättelser och bilder inte...;-) Även om nu GoHjärtat såg lite "Sur-Bälts-tråkad" ut...;-) Skönt att Missan klarade sig utan en skråma, och tänk vad bra hon fått det hos er, ja. Jag hoppas verkligen du bättrar på dig snart kära Ragnvi! Tänker på vilken jobbig tid du har just nu och skickar massor med värmande kramar till dig och en "nos-puss" i retur till Bältan såklart ;-)



Trolda - kramar =D

2009-05-28 @ 21:12:04
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anki N

Smyger tyst på tå...kanske sover du....ville bara lämna en liten nattikram.

Anki N

2009-05-28 @ 23:05:03
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Diana

Du lilla Rankan inte tröttnar man på dina inlägg.

Jag är så glad när jag märker att du varit in och skrivit lite.

Ett tecken på att du har ork och vilja.

Hoppas nu att du blir riktigt bra fort.

Kramar i massor till dig från mig.

2009-05-29 @ 00:24:36
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Anna

Oj här kommer Anna..med fredagskram till Rankan..kram kram.

2009-05-29 @ 06:24:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Gomorron! :-)



Hoppas krafterna så sakterliga börjar återvända - och att du har kunnat hälsa på en liten sväng på jobbet.



Mmmm, nu är de här igen - myggen och knotten. Suck! Men trädgårdens småfåglar plockar väl i sej så mycket de orkar av åtminstone myggorna - alltid något att glädja sej åt!



Liksom att katten inte kom till skada när hon blev påkörd! Phu...! :-)



Ha det så bra du bara kan, vännen!



Kram!!!

2009-05-29 @ 07:19:10
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0