Kontoret



Morning!
Lite så här är det i min databas/hjärnkontor just nu...

Återbesöket i Hudiksvall gick bra...inga nya elakingar!
Ska göra en ny datortomografiundersökning om några veckor...och nytt återbesök om tre månader.
Men...jag skulle lämna prover...min önskan...OK från doktorn...och så glömmer vi bort det!
Igår var ingen telefontid så jag får ringa på måndag.
Jag är lite fundersam över mina "värden"...tappar otroligt mycket hår - min frissa trodde jag genomgått cellgiftsbehandling, vilket jag INTE gjort...men håravfallet är stort ändå! Kanske har jag nån "brist" på nåt...


Brist på "friskluft" har jag inte....
Det är så mycket här hemma just nu...måste bara stänga dörren om mig o ta med hunden ut i skogen...vara ensam ibland.


Svärmor mår för tillfället bra mycket bättre...men hon är tyvärr allvarligt sjuk.
Vi ska besöka henne lite senare idag...sambon är där mest varje dag.
På måndag ska hon läggas in på Gävle sjukhus och genomgå fler undersökningar.
Sen får vi vänta o se...sjukdomen är obotlig....men kanske går det att lindra o hejda den lite...tungt är det.



Junior - sen jag fick mitt utbrott har han varit i skolan...missförstå mig inte...men det är inte alltid så lätt att vara "styvmor"!
Förresten...styvmor...jag har mer varit "hon"...eller "den där" i vissa ögon...så ÄR det.
Belagd med munkavle har jag också varit...men nu vägrar jag!
Utbrottet jag fick - det var mer riktat mot föräldrarna!
Junior o jag är INTE osams! Än....
Hoppas bara han förstår allvaret!


Jag har börjat sopa/damma rent lite i hörnen..mycket gammalt finns det...men dammvippan är ny!
Hm...dåligt försök att skämta till det lite kanske...?!

Så!
Nu har jag skrivit av mig lite...på gott o ont!
Kan hända får jag "lida" för det efteråt...det visar sig!

Tur vi har Go´hjärtat!


Och nya kaffekoppar/muggar har jag köpt!
Inte hos Majas Café...utan på ICA!
Och jag gillar dom!
Använder oftast bara koppen/muggen...


Kramen!

 


Kommentarer
Postat av: Eva Sturesson

Ja duibland måste man bara få skriva av sig och du vet vad som du tycker är sant och då måste man få ventilera det.Hoppas det går bra med alla prover för du har haft det tufft och behöver lite lugn och ro nu. Tänker på dig ibland när jag gnäller om nån liten krämpa att jag har tur i alla fall som sluppit det du gått igenom kramen på dig

2009-08-29 @ 08:53:47
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: anki

ja men visst är det skönt att ta hundarna och låsa dörren och gå till skogen? man rensar skallen rejält där det är tyst och bara vinden hörs i trädtopparna. :-) man måste vara själv emellanåt annars bli man tokig.



att vara styvmor kan vara svårt men jag tror nog att du klarar det bra och styvsonen kommer en dag att inse (om han inte redan gör det) att du vill hans bästa. Det löser sej och det är skönt att ni inte är osams, ryka ihop kan man göra för att rensa luften men sen bli vänner igen,,, :-)



tråkigt med svärmor, känns tungt förstår jag, jag hoppas det går att lindra och ev. heja symptomen lite... men skönt att ditt återbesök gick bra i alla fall......... :-)



tappar hår?hm, kan det inte vara av mediciner som du har ätit eller äter? någon biverkning av det hela,,, det borde dr. veta tycker man eller så har du fått någon brist som medicinerna har slagit ut..



ha en skön dag

2009-08-29 @ 09:12:23
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Boman

Vilka häftiga foton du har. Taxen är ju bara för underbart fin! Klappar!

2009-08-29 @ 09:32:08
URL: http://bomanskassar.wordpress.com
Postat av: Carina

Jämna plåger....:/

Men vem har sagt att livet är dans på rosor, ja inte är det någon tröst.

Kram

2009-08-29 @ 09:39:15
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: åsa

Att vara "styvmor", det kan inte vara lätt alla gånger och speciellt inte om man har åsikter...

Om det nu är så, att det finns de som reagerar negativt på det du skrivit, ja, då är det väl så och kanske ett bevis på att du har rätt...

Förstår så väl, att du behöver "ventilera" ibland och nu är det ju din blogg och du skriver vad du vill i den...eller..?

Synd om din svärmor, hoppas att det finns möjlighet att minska hennes besvär, även om det inte går att bota.

Håravfallet, tror också, att det kan bero på medicinerna du äter/ätit..

Ha dé!/Kram

2009-08-29 @ 09:43:49
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch du verkar ha det tufft..skickar en stor styrkekram

2009-08-29 @ 11:57:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: matte

Kram!

2009-08-29 @ 13:29:17
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Kerstin

"Livet är en evig strid", blev ett mantra mellan min dotter och min far och mig, då för tiden när han levde bland oss.

Nu lever han i oss!

Jag tappar håret efter en färgning... kan det vara orsaken?

Varm kram

2009-08-29 @ 14:53:45
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: britten...

så så bra att dina prover var bra...Att du tappar hår kan nog tror jag vara en reaktion på att det varit tungt och mycket för dig...det brukar komma i efterskott....B vitaminer är ju alltid något som rekomenderas annars vid hårförlust, men sen tror jag också att medeciner i allmänhet slår ut en del....jag tappar också otroligt mycket hår i perioder...visst är det skönt att kunna stänga dörren ta hunden och gå ut i skogen för att andas och rensa hjärnan....tyvärr så uppvisar moffi ganska mycket ålderskrämpor nu och ska vi gå till skogen som han älskar så får vi ta bilen....annars är han trött när vi kommer fram till skogen....ska ta honom på ett nytt läk besök till veckan...



Att vara " Styvmamma " är inte alldeles självklart lätt kan jag tänka....jag har på det viset haft tur. jag älskar min mans dotter , men så är hon inte så mycket yngre än vad jag är....

Så tråkig med din svärmor, förstår hur du har det tror jag ...min svärfar som var mycket älskad blev också så väldigt sjuk innan han dog....och det var en tung resa....så underbart skönt för dig att du har en evigt älskad och trogen Ditte...som är bara fööööör underbar....stor kram till dig min vän....

2009-08-29 @ 17:30:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Mjaoooo...så fina nya koppar !!!

Tungt med din svärmor....det har varit lite väl mycket av den varan tycker jag....suck...

Jag saknar min väninna så otroligt mycket...

Har till och med varit på kyrkogården....det är väldigt ovanligt för att vara mig...

Vackra bilder på svamparna du.... skönt att ha naturen så nära.... Det hjälper mycket att ta sig en sväng i skogen....eller hur ???

Varmaste kramar till dig

Margaretha

2009-08-29 @ 18:03:40
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: UllaMona

Jag hoppas verkligen att dina prover är bra...nu får det vara nog med tråkigheter.

Jag brukar också gå ut i skogen när det blir för mycket...sätta mig ner och tomtitta.



Hälsa go Ditte från mig och kram på dig.

2009-08-29 @ 19:19:43
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Skönt att Hudik-kollen var bra !!

Förstår att du har det jobbigt omkring dig och hoppas av hela mitt hjärta att det blir lugnt och skönt snart !! Det är du värd !

Snygga koppar, visst är det roligt att få byta lite så´nt ibland :)

Om jag kommer o ringer på dörren nå tag i framtiden, får jag lite kaffe i en blå då :)

Kram på dig Rankan....

2009-08-29 @ 19:38:53
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: annette

Så skönt att Ditt läkarbesök gick bra, att Du tappar hår kanske beror på Dina besvär Du har med magen, Du har troligen inte fått behålla så mkt näring när allt runnit rakt igenom, extra näringstillskott kanske inte vore så dumt.

Skönt att Du har möjligheten att gå ut själv och stänga dörren bakom Dej, för att vara stymamma är nog ngt av det svåraste man kan vara, inte våga säga vad man egentligen vill säga blir ju så frustrerande så till slut spricker man!

Vill han inte gå i skolan eller vad handlar det om? Tala i så fall om för honom att det finns inget annat val idag om man skall få ngt jobb!

Tråkigt med Din svärmor,Du skulle behöva ha lite lugn och ro i Ditt liv nu efter Din egen pärs under året, men ibland vill tydligen någan annan att det skall jäklas ordenligt.

Hoppas ändå Du får en skön lördagskväll!



KRAMAR!



annette

2009-08-29 @ 20:28:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att återbesöket i Hudiksvall gick bra

och så skönt att veta att det inte finns nya elakingar.

Men kan tänka mig att du är fundersam över att du tappar så mycket hår.

Ja, kanske det är brist på något...vitaminer eller mineraler.



Skönt att din svärmor mår bättre men kan tänka mig att ni är oroliga för henne och att det känns tungt.



Mysiga och roliga bilder av svamparna osv. och din vovve är ju så gullig.

Kramar

2009-08-29 @ 22:55:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: soffie

men ååå va bra att strålningen tagit bort elakingarna å inga nya syntes guuu va skönt för dej,

men vilka skojjiga svampar du hittat å kanske några goda med,

å din fina vovve som alltid gör mej så glad,

vad säger läkarna ang håravfallet för du har ju inte fått strålningen där men det påverkar väl hela kroppen så det kanske är vanligt!

Min kompis genomgick en cellgiftsbehandling ifjol å hon hade hår ända till rumpan ,jag sa åt henne att klippa sig kort innan behandlingen å det va tur det för redan efter första beh.så ramlade håret av tänk om det hade varit en meter hår då,

Nu har hon hår igen å det har blivit krulligt hon har alltid haft spikrakt hår,knepigt hur det kan bli,

kram

2009-08-30 @ 01:18:03
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! "En olycka kommer sällan ensam" sägs det ju, allt elände kommer hand i hand efter varann, va tråkigt med svärmor. Vi får hoppas hon slipper ha ont i alla fall.

Styvsonen, skolkar han kanske? Det gjorde äldsta barnbarnet i våras, i åttan gick han, o fick plötsligt bara för sig att annat var roligare än plugget. När det var dags för första betygen hade han....två godkända! Kan du begripa? Andra ämnen kunde inte betygsättas för han hade ju inte varit på lektionerna! Dottern ilsknade förstås till, dels på skolan som inte haft någon dialog med föräldrarna, o dels på grabben som fick gå i sommarskola! Nu håller jag tummarna för att han grejar nian....men så säker är jag då rakt inte!

Trist att du tappar hår, hade frissan ingen teori om varför?`En del blir ju gråhåriga av mycket bekymmer, andra kanske tappar håret?

Ta nu med dig Ditte till skogen så ofta du kan, andas djupt, sätt dig på en stubbe och bara njut av höstens klara luft!

Massor av kramar från pörtet

2009-08-30 @ 10:13:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Så skönt att det inte fanns några mera dumma bakterier!!! glaad



Har ju också börjat rota i hörnen lite grann. Det började jag med redan i våras.



Hoppas det blir bra med junioret!



Ha en skön söndag! Underbar vän!



// KRAM

2009-08-30 @ 12:13:21
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Ingrid

Det var fina koppar du köpt... jag är inne mycket på blått nu för tiden.

Stackars din sambo för hans mor som är dålig ..hoppas det går att lindra lite.

Kram Ingrid

2009-08-30 @ 17:47:30
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Belgo

Mycket fin kopp måste jag säga! Kanske jag måste ta mig till Åhlens här och se om de kan ha likadana?!



Hoppas håravfallet ger sig!



Det där med mina och framförallt andras barn är ju inte lätt. Men förhoppningsvis kommer insikten..om att man inte gör saker för att jävlas!



Håller även tummen för svärmor så att det kan bli lite stopp på eländet...och ni kan få lite mer tid med kvalitet!



Kramar i mängd till dig!

2009-08-30 @ 20:32:26
Postat av: TT

Det är bra att du står på dej och sätter ner foten när det gäller Junior!!

Rätt som det är är det för sent...

Trist med svärmor men skönt för dej att allt var bra.

Vad gulligt av dej att kika in till sonen och gratulera! :o)

Kram!

2009-08-30 @ 21:17:49
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Heson

Hej! Meeen vad skönt att det inte fanns några fler "elakingar"!! Så tråkigt med din svärmor...hoppas att det finns något som kan lindra. Förstår att det inte alltid är så lätt att vara styvmor, men det är nog viktigt att säga ifrån och lägga sig i ibland. Ha det gott! Kramen!

2009-08-30 @ 21:39:33
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: engelsson

Men vad tungt med såna besked ang din svärmor..huua vad jobbigt kram..



Sen att vara styvförälder kan vara en enorm glädje men oxå ett helsicke..man jobbar verkligen i motvind..ibland så e man verkligen mitt i skottlinjen från alla håll...



De där muggarna tillhör min favvoservis..jag har te muggar o tallrikar..men skulle gärna ha hela servisen..har du sett tekannan..jättefin..

2009-08-30 @ 23:42:28
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det är ingen dans på rosor fostra upp egna barn o rakt inte lättare andras.. Sen är det väl lite så att det är inte alltid accepterat "lägga sig i" MEN det är det som visar på kärlek o omtanke!! Att inte bry sig kan alla göra men att bry sig är det viktigaste och det som vinner i längden. Stå på Dig!! Kram

2009-08-31 @ 21:56:35
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: wiper

Hej!

Jag hittade likadana kaffekoppar med asiett på Second hand och fick betala 80 kr för 4 kaffekoppar, fat och asiett. Vad fick du betala för dina? skulle vara roligt att veta om jag gjorde ett fynd eller ej ;). Det är en tupp under men det står inget märke

Ha en skön dag
Vänlig hälsning
Malin

2014-08-26 @ 10:59:51
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0