Haveri

Men hej alla goa bloggvänner!
Ska försöka få till ett inlägg....men jag mår inge vidare...därav tystnaden på bloggen ibland.

Först vill jag tacka mina bloggsystrar Carina  och MatMia för överraskningen som stod ute på bron hos mig igår!!
Var jäkligt synd att jag inte kunde följa med på träffen igår!
Och lika jäkligt att jag inte var hemma när Mia var hit!


Vilken sköning!



Mia o jag språkades vid på telefon igår..tack snälla rara du för samtalet! Värmde gott!
Vi kom överens om att fråga Anna Filipendula Rudbeckia om hon vet vad blomman heter?!

Haveri har jag som rubrik idag....har haft typ två sådana i helgen.
Lilla Söderhamns bankkontor (Swedbank) hade ett stort haveri igår...ingenstans kunde man få ut pengar, affärerna satte upp anslag att det inte gick att handla på bankkortet...ni skulle ha hört alla upprörda röster ute på stan igår!
Jag upptäckte det här redan vid sjutiden på lördagsmorgonen när jag skulle ringa o kolla av kontot...räkningsdags ni vet.
Hade typ 40 kronor i kontanter i pluskan...jisses! Hur långt kommer man med det?!
Hade tänkt köpa lite vårblommor att ha ute men av det blev det alltså inget....

Säger då det; ibland är det tur man har frikort lite varstans...på sjukan och på apoteket.
Haveri två:
I fredags när jag kom hem igen började jag känna mig konstig på kvällen...meeen!
Natten blev tung o svår.....
På lördagmorgon såg jag ut så här


Syns kanske inte så bra (har värre bilder men..)
Röda, stickande "utslag" över hela kroppen, utslag o utslag..dom liksom flöt ihop till sist....
Säger bara en sak...fy f...n !!
Velade fram o tillbaka men till sist blev det att tillbringa halva lördagen på sjukan...suck!
Shit, sa doktorn...kraftig allergisk reaktion av nåt...men mot vad?!?!
Fick genast tabletter av olika slag där på plats, sen order om att låta Örebro få ta del av det här.
Strålningen gör att min kropp inte reagerar som vanligt....vilket jag redan har märkt!

Det enda "nya" jag vet att jag stoppat i mig är EN liten tablett mot dålig mage...den tog jag på fredag morgon innan jag skulle iväg på den sista strålningen för veckan...var lite orolig att bli dålig i magen på tåget hem.
Jaha, sa doktorn, då är det nog den medicinen....men, den är receptfri, har ätit dom tidigare och aldrig fått nån reaktion, men som sagt, kroppen är inte som vanligt...
På tåget åt jag en skaldjursallad...har ätit många såna tidigare...kroppen igen?

Men, jag har även en annan teori....hade ju feber i tre dagar förra veckan, av okänd orsak....sen kommer utslagen...kan det vara "tredagarsfeber"?! Man kan faktiskt som vuxen få den barnsjukdomen!
Ja, ja den som lever får se....måste ju ha medicin mot diarrén om den slår till...kommer då att märka om det är den medicinen jag inte tål sa doktorn....
Det är roligt nästan jämt....

Tror nästan jag höll kroppen uppe i går enbart av ren o skär viljestyrka!
Vill inte vara dålig när jag är hemma! Men......
Sambon fick skjutsa oss ut i skogen en stund....med hunden, som jag längtat!

Go´hjärtat hade längtat hon också!


Här rullar hon sig i vårskiten igen...och..hon hade lyckats fånga en liten näbbmus och bitit ihjäl den upptäckte vi sen!
Det var den doften hon gned in i skinnet! Urk.........



Hm...ni tror väl inte att alla foton på hunden in action blir bra...
De flesta blir så här!

Risig, suddig bild på henne när hon far fram som en vilde bland blåbärsriset!

Jag var helt slut efter lilla skogsturen men...
Måste ju till fårhagen o kolla lite också!


Nu har de blivit fler!


Ulltussar!
Jag fick det till sju lammungar, fast fick inte alla på bild....


Så söt!

Annars går våren sakta o säkert framåt här....


Några fler krokusar hos mig i lilla Trönö...

I Örebro blommar så mycket mer...

Snart exploderar Magnoliorna i parken!

Jag fick vänta på min tur här...en kille med värsta utrustningen med kameror o lampor hade spanat in lilla trädet han också! Åsså kommer jag men min lilla kamera...men det får duga!



Avslutar för nu det här lååånga inlägget med en blå skönhet...

Den får jag tillägna svärmor som idag fyller år!
Vete sjutton om jag orkar ta mig dit..kanske ikväll...
Till Er som läser o följer min blogg så tackar jag för alla goa kommentarer och för att ni orkar med mig....
Kikar in till er lite senare....
Kramen!

Hi, hi...svårt att sluta!
Nån som vet vad denna vippa tillhör för träd?!
Nu är det slut!


Kommentarer
Postat av: anki

jisses, mycket strul, men värst är väl allerigska reaktionen,, jobbigt att inte kunna säga, det är det jag inte tål eftersom kroppen är upp och ner vänd.. isch... men du håller humöret uppe,, det är ett gott kämpartecken.. så go girl... :-)



fina bilder, ja inte lätt att fota en hund in action, hur många misslyckade bilder som helst blir det.. :-)



hoppas du får en skön söndag ..bättre är lördagen då.. :-)

2009-04-19 @ 09:53:36
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anette

Ja du lilla Rankan, vad ska man säga...........det var inte kul med alla utslag, men det kan ju vara som du säger att kroppen reagerar annorlunda nu. Hoppas det blir bättre med dig i veckan!

Härliga bilder som vanligt. Ja, hundar är inte alltid så lätta att fånga på bild. Åh, dessa rullningar i "läskiga dofter". Varför kan de inte rulla sig i lavendel i stället ler

Sista bilden kan vara en Rönnsumak.........men jag är inte säker. Ha det så bra det går! Kram Anette

2009-04-19 @ 10:13:35
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Anna

Rankan..men himmel..du..jag blir helt matt av ditt inlägg här..nu är det inte lätt du..vet du den där allergiska reaktionen den tror jag är kroppens försvar att tala om att nu är det för mycket..att leta orsak till den är ju förstås något man vill men kanske är det så att det är just för mycket..hoppas det bättrar sig..det brukar ju blomma upp och sedan lägga sig liksom.Åh..men du Mia har ringt på din dörr o du var inte hemma..då förstår jag hur du känner det..skulle det hända mig så skulle jag väl svimma typ..det är så härligt med Mia dessa dagar du..



Mmmmmmm en sådan limekrämig Krysantemum som du har fått..mmmm den var läcker du..det finns väl typ tusen varianter på kryss..och jag är 99 på att du fått en underbar variant av den här..



Dina bilder Rankan..mmmmm dom är goa..du är unik med ditt sätt att presentera får lamm och Ditte..ditt underbara lilla go'hjärta..jag tycker du är ett litet go'hjärta med..massor av värme och kramar från Anna..tänk om jag ringer på dig dörr en dag..öppnar du då? :D

2009-04-19 @ 10:17:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Jenny

-Hehe...JAG VET, JAG VET!!!!

RÖNNSUMAK....



Jaha ja....såg precis att jag inte var först...Hehe!



Men usch och fy, vad du tycks få allt skit nu då!



Nässelutslag är ju bara för jä..gt...!

Hade du dom överallt din stackare??

MÅSTE ju vara något som fått blodet ditt att reagera som fasen.

Det kan inte ha med extrablodet du fick, att göra?



Jag är ingen "sjukvårdare"....men bara klurar ändå, för allergier och "chocker" av detta slaget har både jag och ungarna haft (fast oftast i samband med livsmedel eller antibiotika).

Och man VILL ju gärna försöka ta reda på mot vad det är man reagerar, eftersom man INTE vill chansa i onödan..

Så jag kan förstå hur du tänkte när läkaren sa att "Du märker ju detta nästa gång", om det skulle vara tabletterna...GULP!



Jag hoppas verkligen du åtminstone slipper fler allergi och nässel-besvär framöver!!!!



Det låter VERKLIGEN som om du har alldeles "tillräckligt" just nu!



Och så strulet med banken!

Och du som skulle få glädjas åt lite nya plantor...



Men är det inte typiskt?

När man känner att man kan hitta någon ytte-pytte-liten glädjekälla, så sätter en sån grej som "BANKSTRUL" till det!

Och förstås precis då....när du som bäst behövde lite "roligheter" och något annat att lägga tankarna på.



TUR du har go-hjärtat, Ditte då!

Skönt att Ni fick en liten stund tillsammans i solen i alla fall.

Men jag tycker nog att hon kunde ha skippat det där rullandet till en annan gång!

Men hon ville nog bara vise dej hur smart och duktig hon varit! Haha.....dessa djur!



Vad skulle man gjort utan dom??



Önskar dej att allt går bättre den kommande veckan.

Håller tummarna!



Kram, Jenny (-:

2009-04-19 @ 10:37:55
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: åsa

Nässelutslag, det är inte roligt!

Jobbigt att inte veta, vad det är du reagerar emot, jag fick en sådan reaktion efter att ha ätit räkor en gång, trodde att jag skulle klia ihjäl mig..

Du hade ju ätit skaldjur....

Förstår, att du längtat efter en skogspromenad med älsklingen Ditte och att hon längtat lika mycket.

Förmodar att hon luktade "hänggam" efter att ha rullat sig, fast hon tyckte nog att det var en riktig "Chaneldoft"..

Hoppas du får en bättre vecka som kommer och du...var rädd om dig!

Ha dé!/Kram

2009-04-19 @ 10:56:48
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Fy stackars dig !! Va det måste klia !!

Tredagars febern... Ja det verkar rakt så.

Hoppas att det var det så du slipper det igen (om det är nått allergiskt så kan de ju komma en gång till innan du listat ut vad det beror på)

Krya på dig kramar från Glösbo

2009-04-19 @ 11:46:57
Postat av: Carina

Var så lite så....ville så gärna att du varit där med oss.

Nu pockar de på mig att vi ska iväg och shoppa.

Har tagit en kaffepaus hos dotra innan vi ska vidare.

2009-04-19 @ 11:51:37
URL: http://moanordqvist.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Oj, Ragnvi hihi.....

Jag har alltid varit dålig på matte :)

Kram igen....

2009-04-19 @ 12:18:53
Postat av: Jenny

Klart du får länka!

Det är ju bara roligt...(-:



//Jenny

2009-04-19 @ 12:45:45
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: Synne

Hejsan Rankan.

Inget vidare med haveri. Varken på banken eller på kroppen. Hoppas nu att du finner ut av vad som är galet.

Det var säkert gott att komma ut en runda i skogen ialla fall. Trots att du inte riktigt var på topp.

Men vet du, en dag är du på topp igen.

Vilken vacker blomma du fått av Carina och Mia.

Men jag har inte en aning om vad det är för nått.



Nu ska jag ut en sväng och se om vitveisen har kommut upp. Kameran medtages.

Ha det så gott nu vännen.

Tänker på dig.

Kramen Synne.

2009-04-19 @ 13:12:29
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anki N

Tar en djup suck, ibland är livet elakt, just nu mot dig min vän, man kan inte låta bli att undra varför ALLT tycks drabba dig just nu. Kanske är det så att kroppen tar emot för att sedan slå ifrån de den inte vill ha. Det sägs ju att kroppen har enorm styrka o fixar o donar med saker där inne som vi aldrig varken känner eller märker. Uch o fy, jag hoppas verkligen de finner bot o bättring på allt så du får må bra igen snart o slippa biverkningar o eländes elände!!! Tänker på dig mycket o önskar ibland att jag kunde sträcka ut handen, lägga den på ditt huvud och trolla dig frisk o glad. Men så vet jag - de kommer rosdagar, glada dagar, friska dagar, dagen då allt vad sjukdom o eländer heter är borta för att ersättas av glädje o friskhet.

Hoppas du får en ny fin vecka. Kramiz Anki N

2009-04-19 @ 13:53:23
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Förstår att du inte mår så bra då det är jobbigt med dessa behandlingar som även gör att kroppen inte reagerar som vanligt.

Men vi dina bloggvänner finns här hela tiden för dig och tänker på dig.



Oj, vilka vackra bilder på den fina speciella blomman.

Men vad jobbigt med haveriet på bankkontoret,

och att det inte gick att få ut pengar och inte heller gick att handla på bankkortet.

Sådant är jätte-jobbigt..

Hoppas det funkar nu, men oj vad ställd man blir när sådant händer,

för man är ju beroende av att det funkar för det är ju så viktigt.



Men oj...vad jobbigt med utslagen du fick över hela kroppen.

Hoppas de kan komma på vad det är som utlöste den allergiska reaktionen.



Kan tänka mig att det var skönt att komma ut i skogen en stund med Go´hjärtat.

Så mysiga foton från er promenad, och så fina foton på fåren och de små lammen.

Skönt att ni nu också kan börja njuta av våren, och se allt som slår ut.

Det är ju en så underbar tid.



Jätte-stora Kramar till dig.

2009-04-19 @ 14:17:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annette

Men lilla vännen så illa det varit i helgen, helgen som jag ju hoppades skulle var lite skön och vilsam för Dej och så får Du åka till sjukan och kasta bort en massa värdefull tid, ja det är ju inte lätt att veta vad Du reagerat emot, kan ju något färgämne i tablette, skaldjur kan vara luigt, och sedan har Du ju fått blodtransfusion för inte så länge sedan, kombination av allt detta och så strålningen, kroppen protesterar hej vilt just nu, hoppas Örebro kan reda ut det här åt Dej så det inte händer igen.

Du är så stark ändå som orkar ge Dej ut i skogen och försöka njuta lite tillsammans med vofsen och sambon, Du är beundransvärd!!!!!!!!!

Hoppas veckan som kommer blir aningen bättre för Dej!



KRAMAR i mängder!



annette

2009-04-19 @ 16:03:15
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Carina

Hallå där....vad är det du sätter i min dotter.

Mammor SKA veta det mesta och får snoka..eller :))

Hoppas du kryat på dig under dagen, själv har jag möra föttter just nu.

Beställt lite kinamat som vi ska äta i studentlyan innan vi far hem....tutar när vi kommer förbi hos dig ;)

2009-04-19 @ 16:39:23
URL: http://moanordqvist.blogg.se/
Postat av: Ninna

Vilken "kämpe" du är, trots motgångar som dyker upp. Viljan är nog det viktigaste när man måste kämpa och den verkar du ha mycket av.



Er tax är för söt och likaså lammen (Gotland; lammungarna), som du passerat.



Hoppas irritationen i huden har lagt sig och du kommit på vad du ska undvika - om det går.

2009-04-19 @ 17:18:28
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Kära lilla Rankisen.....vad du kan hitta på....

Nässlutslag !!! Var det nödvändigt nu?????.

Sicken otur du har.... Det räcker ju med "resten"..

Härligt att kunna komma hem på helgerna förstår jag...särskilt när lilla vovven o sambon väntar....

Och du så fina bilder på lammungarna.... Värsta "Lambireklamen"....fniss... fattades bara en lite toarulle där bredvid lammungen...

Jag håller tummarna för att nästa vecka blir lättare för dig...du vet ...allt jämnar ut sig... Efter regn blir det solsken och efter oflyt blir det värsta "räkmackan"....

Vi hoppas på räkmacka nu...eller hur???

Kramar i massor

Margaretha

2009-04-19 @ 17:26:52
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: britten...

jaa ingen kan som du så är det bara ....jag önskar av hela min kropp och min själ att dte ska gå bra nu i Örebro..och att du snart är hemma hos gohjärtat igen.....tänk om jasg kunde fota moffi som du fotar ditte.....måste ut och prova ...kramiz

2009-04-19 @ 17:32:33
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej, ja mamma flyger på datorn när hon kommer hem till mig bara för att blogga lite. Tack för gratulationen! Och mamma är så nyfiken, så jag säger inte så mycket bara för de oxå!

Ha de bra!

2009-04-19 @ 17:34:45
URL: http://moanordqvist.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Oj vad mycket fina bilder :-)

Magnoliorna gillar jag jättemycket.

Vilken allergireaktion..usch och fy.. Du är av med det nu hoppas jag

Ta hand om dig!!

2009-04-19 @ 18:28:36
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Och du som nyss la till mej...bland bloggvänner...



Tyvärr är min "Bloggresa" slut här, vännen!



Jag önskar dej verkligen allt gott och att dina behandlingar ska göra dej frisk och stark igen så att du får många sköna promenader i solen med Ditte i sommar.



Själv "orkar" jag inte mer nu. Jag bär på "sorger" som allt oftare lyser igenom i min blogg, och jag känner att allt blir "fel" när jag skriver.



Orkar inte bära mask mera.



Krya på dej fort nu och lova vara rädd om dej...

Kram, Jenny

2009-04-19 @ 18:29:27
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: Inger

Nej fyy för nässelutslag...men så vanligt i samband med mediciner....

Jag har en tanke oxå kring dina räkor..det framkallar oxå allergi, kanske sambandet räkor och strålningen..Jag är inte doktor,, men kan en del kring allergi...vi har i hela släkten..



Men åhh himmelska tider vilka vårblommor de visar..och vilken tur i naturen du hunnit med..och dessa söta lammungar, och sedan lilla Ditte,,så söta..hoppas du fick en liten glädjeinjektion av prommisen...krya på dig ...stor kram till dig..

2009-04-19 @ 18:40:22
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

nej men fy vilken reaktion din kropp fått,hoppas du slipper sånna läskiga grejjer mer,

Är diareen en biverkning av strålningen?

Fyy va jobbigt för dej,

Men din fina vovve piggar upp dej trots sina små doftrackartyg

hon är ju för härlig din hund,

må nu så gott å ha en bra söndagskväll.

styrkekramar till dej

2009-04-19 @ 19:32:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marma

Men usch, va tråkigt! Hela tiden något nytt elände.

Hoppas de kommer på vad det är Du reagerar på så det kanske går att undvika.

Ha det nu så bra Du kan under veckan!

Tusen kramar/marma

2009-04-19 @ 20:04:01
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Ja du har det inte roligt du nu. Men det måste väl vända nå tag kram kämpa på

2009-04-19 @ 20:09:27
URL: http:// evasturesson.blogg.se/
Postat av: marie

usch vad otrevligt med utslagen, när man inte vad det är.

du kanske reagerar lätt på sånt du har tålt förrut.

du kankse får bättre svar av örebro när du ska tillbaks.

fina besök du missade och fina bilder du visar...

2009-04-19 @ 20:43:12
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Usch, för såna där allergiska reaktioner... Och för mediciner som man måste ta för att lindra andra mediciners biverkningar och det ena med det tredje. Magproblem är ju det sista man vill ha dessutom! :-(



Hoppas det är så att läkarna kan balansera medicinerna mm på nåt vis lite längre fram i behandlingen (när ni vet lite mer hur din kropp reagerar på strålningen osv), så att det går att motverka bieffekterna bättre.



Himmel vilket kaos det blir när bankkort plötsligt inte går att använda...! Vårt samhälle är verkligen sårbart... Själv hade jag förresten bara en 25-kronors återbäringscheck från Ica + 50 öre i plånboken i eftermiddags när jag skulle på fotbollsmatch. Det kunde jag inte lösa inträde med - men som tur var hade maken lite mer kontanter i sin börs. <:-)



Go´natt-kram! :-)

2009-04-19 @ 21:13:37
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Thalina

Det var roligt att se dina bilder som alltid är så fina.hoppas nu att du blir av med utslagen.Ha det så gott varma kramar Thalina

2009-04-19 @ 22:14:55
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: paula

Fina blommor du visar oss.. Visst reagerar kroppen konstigt en tid framöver. jätte konstigt är det.. jag minns att jag frös alltid samma kväll och dagen efter gör du?? Jag skall snart på återbesök å ser inte fram emot det är lika nervös varje gång. snart å snart i början av maj ärdet.. Ha det så bra Tänker på dig oftare än jag är här inne... Kram kram

2009-04-19 @ 23:07:03
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Diana

Vilka vackra bilder, men vilken tuff tillvaro för dig. Man tycker att det verkligen räcker med det som varit. Hoppas innerligt att dina utslag försvinner och att du känner dig piggare.

Varma nattkramar från Småland

2009-04-19 @ 23:47:12
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-20 @ 05:28:34
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anna

Rankan jag tänker på dig nu är du då kanske ska ner igen..du vet att jag är med dig i tankarna..kram på dig från Anna

2009-04-20 @ 05:48:08
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-20 @ 05:54:20
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

sv; ojdå, önskar dig lycka till :)

gör du då+

2009-04-20 @ 06:33:16
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sabina

Usch sådana utslag fick jag också en gång, inte roligt när man inte vet vad det är för nåt. Och sen att det spridit sig när man vakna på morgonen och tänkte SHIT!!!! Hoppas allt är bra och hoppas du får en fin dag :)

2009-04-20 @ 07:03:57
URL: http://junglebranch.blogg.se/
Postat av: Sabina

Nej vad hemskt :/ Lycka till får jag säga då :) Kram

2009-04-20 @ 07:47:25
URL: http://junglebranch.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Nej nu får det räcka med otur för din del, en allergisk reaktion på allt också! Nu ska turen vända åt ditt håll!!



Tänker på dig! KRAM

2009-04-20 @ 08:15:21
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: isa

Har du något bra bok tips till en 17 åring tjej? eller ha du en favorit bok? :)

2009-04-20 @ 08:43:39
URL: http://isaisaisa.blogg.se/
Postat av: MILKSHAKE ♥

Fina bilder du tar :D

2009-04-20 @ 09:13:40
URL: http://milkshake.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Hej vännen!

Nej nu räcker det med elände, inte kul att få allergisk reaktion på nått man inte vet på vad?

Hoppas du mår bättre nu!

2009-04-20 @ 10:09:29
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj, vad trist att du fått en allergisk reaktion. Men det är väl det där med immunförsvaret som spökar och gör dig extra känslig just nu. Så det kan kanske vara bra att vara lite försiktig med vad du äter en tid framöver. Skickar dig en varm kram och hoppas det snart vänder!



Jättefina bilder förresten! :-)



2009-04-20 @ 16:01:08
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror att du har rätt vad gäller utslagen....men hoppas dom kan ge dig nåt i Örebro...!

Goaste Ragnvi, snart har du gjort halva tiden...vad skönt det ska bli sen!

Kram, kram!!!!!

2009-04-20 @ 16:36:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: anne

Den där allergiska reaktionen såg då inget vidare ut, tur att du kontaktade läkare om det. Har du hört om grapefruktjuice och dess effekter på medicin? Undvik grapefruktjuice om du dricker det, likaså viss hälsokostmedicin (ofarlig) kan ha konsekvenser och man vet inte så mycket om det (tex johannesört har orsakat att cyklosporin, tror jag det heter, som organtransplanterade tar för att motverka organbortstötning, förlorar effekt).



Vippträdet har vi också, tala gärna om vad det heter.



Tänker på dig och hoppas du mår bättre.



Kram!

2009-04-20 @ 17:38:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger

Tittar bara in för att ge dig en "Krya på dig Kram"

och hoppas att du har sol hos dig idag,,,det har vi, fast det är himla kallt...hua...sköt om dig...

2009-04-20 @ 19:20:34
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

Kramelikram min goa blgg vän sänder dej en styrkekramar för den här veckan,

kommer du få så här intensiv strålning flera veckor?

ha det gott

2009-04-20 @ 19:27:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Photos by Storm

Du är verkligen strong som håller humöret uppe med promenader och besök i fårhage och parker. Svårt att sätta sig in i vad du går i genom men du får massor med styrkekramar av mig/Lis

2009-04-20 @ 20:27:10
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: annette

Hoppas det gått någorlunda bra i Örebro idag!



Natti!



Kramen //annette

2009-04-20 @ 21:05:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: marma

Klockan är nästan mitt i natten och jag undrar hur Du mår!

Hoppas att det är så bra som det överhuvudtaget kan bli.

Jag tycker att Dina inlägg visar SÅN styrka och hoppas att det också är så på riktigt!

Önskar din kommande vecka ger dig kraft och håller alla tummar jag har!

Superduperkramar till dig/marma

2009-04-20 @ 23:56:43
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Mossfolk

Usch, otrevligt med utslag.

Men visst är det underbart med den blommande magnolian. Den finns nog förevigad i många hem :)

Ha nu en så bra vecka det går!

2009-04-21 @ 14:15:32
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan igen,

Kan inte låta bli att titta in hos dig och ge dig en Kram

Hoppas utslagen försvunnit och att du mår bättre, och att behandlingarna går bra.

Åter igen Kram

2009-04-21 @ 15:53:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Thalina

Tittar in och ger dig en jättestor ,hjärtevarm kram Thalina

2009-04-21 @ 16:16:59
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: annette

Bara inne för att skick Dej en JÄTTESTOR KRAAAAAAM!



annette

2009-04-21 @ 20:43:42
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Paula

Hej! Är det inte typiskt att hela kroppen slås ut och man får en massa onödiga nya krämpor som man varken har ork eller lust att ta hand om! Få se vad dom säger i Örebro. Hoppas att det hellre är skaldjuren än magmedicinen! Jag förtränger varje dag att ringa doktorn, orkar inte med några fler magundersökningar...blä. Så jag kör stenhårt med Proviva och finsk surmjölk, Yes!

Du kanske skulle lyssna om du behöver tillskott av vitaminer eller mineraler nu under behandlingen? Så du orkar med!

Massor av kramar från pörtet

2009-04-21 @ 20:59:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Diana

Hej vännen! Hoppas du har blivit fri från dina utslag.

Och att du mår bra.

Kramis från mig

2009-04-21 @ 23:47:24
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tänker På Dig.....

Anki N

2009-04-22 @ 07:53:17
Postat av: Helena

Vilka underbara bilder du bjuder på.=)

Precis så såg jag ut när jag reagerade på Humirasprutan.....över hela kroppen.

Hoppas att du kommer på vad det är du inte tål.

Ha en skön dag vännen!

Kram

2009-04-22 @ 09:10:42
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Mia

Saknar dig.... Kram...

2009-04-22 @ 11:22:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: matte

Du vad tufft du har det... önskar jag kunde göra nåt.. Hoppas allt blir bättre bättre bäst fort för dig. Härliga bilder! Nu längtar man efter blomster.. men 40 kr räcker inte långt ;)

vilken vacker magnolia! Här är magnoliorna bara i knopp, små små knoppar och nu har kylan slagit till så allt har stannat av.. ett tag. Men snart kommer värmen.

Varm kram

2009-04-22 @ 13:44:30
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: marma

Saknar dig och väntar på att du ska komma tillbaka till oss andra här på bloggen!



Ömhetskramar/marma

2009-04-22 @ 15:52:33
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: annette

Saknar Dej! STOR KRAM //annette

2009-04-22 @ 18:44:49
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Carina

Hoppas det går bättre denna vecka....är in och kikar om du skriver men...du vet vilka tankar jag får när det är tomt på nya inlägg :/

Tänker på DIG min vän

KRAM

2009-04-22 @ 18:45:25
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Inger

Tänker på dig, saknar dig, sköt om dig...

Stor kram till dig...

2009-04-22 @ 19:26:50
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Stackars dig. Ja kroppen reagerar nog lite annorlunda nu så tre dagars feber är det säkert.

Du är duktig som kämpar på.

Du är värd en stor kram. Tänker på dig.

Kram Ingrid

2009-04-22 @ 19:50:33
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Hallå där lilla Rankan..

Jag var bara tvungen att titta in till dig lite.. har inte din länk i menyraden så jag fick leta lite här.

Förstår du inte mår som en prinsessa precis.. det är tufft att gå igenom det där som du gör nu.. har sett åtskilliga i den sitsen. Min mormor var det senaste, men det är ju så där 8 år sedan nu.

Utslagen.. visst kan det vara både det ena och det andra, men mest troligt det andra;_ Ingen aning faktiskt.. men det där fixar sig säkert.. inget av strålbehandlingen?

Usch ja du har det tufft nu, men så fint du kunde ta dig med hjälp till dina omgivningar och se allt det där som bara är så himla rogivande just i tiden.

Fotat har du gjort och det är ett bra tecken.. håller alla tummar och tår i världen för att du ska känna dig lite piggelinare snart:-)

Magnoliorna slår snart ut här oxså.. fotade en del idag då mannen och jag var en runda i staden.. kommer kanske eller inte in på bloggen.. vi får se hur de blev.

KRAMar till dig.. alltid från ett soligt Skåneland.

2009-04-22 @ 19:52:05
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Kom jag inte med tro.. jag som hade ett så långt inlägg;-) Kramar i alla fall till dig o hoppet sviktar sällan.

2009-04-22 @ 19:53:33
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas du får vila ordentligt under helgen! Och samla nya krafter!



Tänker så mkt på dig!



// Kram

2009-04-24 @ 09:36:14
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0