Ån o lite mer..

Goa kvällen på er!

Måste komma ihåg att tacka MatMia för utmärkelsen hos henne!
Kramen söta Du!

TIdigt imorse hälsade jag på (via bloggen!) hos PiaLotta , hon var inte vaken än...

Hon tipsade om en sida där man kan göra skojiga saker med foton, Fotoflexer....
Och som jag kämpade!
Blev utslängd heeela tiden från nätet!
Till sist kom jag på att om jag lät bli att klicka på saker märkta med "nytt" gick det bra!
Testade lite, så här kommer ett foto på ån med RAM!

Är ju onsdag....
Isen har börjat lägga sig...
Har ju ingen aning om hur det kommer att se ut på bloggen!
Jag är så feg när det gäller att hålla på med datorer, är så rädd att förstöra nåt....

Men det här var så pass roligt så jag blev sittandes i morse och vips hade jag nästan missat min tid hos fotvårdsIrené!
Den tiden är helig!
Efter behandlingen ilade jag ner till staden...i flera timmar var jag där!
Inte hittade jag det jag sökte heller!

Snuvad på en del konfekt blev jag också....för många år sedan fick jag ett presentkort av Landstinget, 25-årspresent, då köpte jag mig ett guldhalsband...det blev cirka 1000 kr kvar och dom har jag glömt bort!
För tre veckor sedan var jag inom affären o frågade hur länge presentkortet gällde...i 10 år fick jag till svar och jag drog en lättad suck....har 4 år till på mig....men idag tog jag det med mig och tänkte handla....men..
Näpp, se det gick inte! Affären har gått i konkurs! Tar ej längre emot presentkort!
Surt sa räven....?!

Sen började min jakt på såna där "glorior" man kan sätta ovanpå ljuset i adventssljustaken...så omodernt det var då!
Ville också ha en sån där liten ljusstake med bara ett ljus...ett där lampan liksom fladdrar...ännu mer omodernt!
Tror jag besökte varenda affär i hela stan men nej!
På Dollar köpte jag mig en ängel istället!

Den lågan fladdrar den också...

När jag kom hem igen blev det lite middag och sen däckade jag i några timmar...så skönt!
Sen började jag riva...i kartonger! Nu ser här ut som om en tornado har gått fram!

Men en som kommer upp först är "gamtomten"!
Han har alltid hängt i nån dörröppning..ända sen jag var mycket liten o grät av rädsla när jag såg honom!

Å himlars vad stooor han blev här då!! Hi, hi!
Blev nästan lite rädd igen!

Fladder i magen fick jag nyss också....ville och ville inte öppna ett brev från Landstinget...
Redan på tisdag nästa vecka ska jag infinna mig på Hudiksvalls sjukhus...
Elaka celler!!


Kommentarer
Postat av: lisbeth

vad skönt ändå att det gick så fort att få komma till Hudik. Rin gom du vill.

Här har det tomtats ikväll så nu känns det som ryggen går av. Har också hämtat mina ljus hos Eva. Träffade hennes barnbarn,snusförnuftiga Malou och liibuddan Molly

Gonatt/ vi hörs

2008-11-26 @ 22:13:51
Postat av: Inger

Vad bra att gick så fort att komma till sjukhuset..

Men himmel vilka fina bilder du fått fram,, du är ju skitduktig...jag kan inte....

Hmm, det lät skönt med fotvård,skulle behöva det...



Vad kul att du hade både duk och ljusstake,,,Ja hardangerduken är från svärmor...det är makens farmor som gjort dem,.så det är kul...

Ha det så jättebra...kramen till dig..

2008-11-26 @ 22:28:17
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anki N

God afton!

Pust, ja vi har oxå traskat affär in o affär ut i eftermiddag. Var på Rusta bl a som öppnat nytt i Kalmar. Oh, handlar gör man fast man inte behöver, framför allt när man som jag är shoppinggalen. Vi fick främmande när vi kom hem, så mina påsar är inte äns uppackade ännu. Söt ängel du fann.



Anki N

2008-11-26 @ 22:30:10
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Mia

Vet du, jag känner en sorts lättnad över att det gick så fort att få komma till Hudik för dig. Bättre det än att gå och vänta lääääänge!

Du, jag lade in den sidan som favorit, men glömde bort det! Attans också! Nu vet jag inte om jag ska testa ikväll eller vänta till i morron....jag brukar ju sova vid den här tiden så det får väl bli i morron då! L (Är ledig...igen...)

Ditt foto på ån blev ju så himla bra, Ragnvi!

Kram på dig!!!

2008-11-26 @ 22:30:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: michaela

Dagens sammhälle behöver en tankeställare.



http://michaelaa.webblogg.se/2008/november/ackligt-sa-javla-ackligt.html



Vad tycker du om dagens ideal?

2008-11-26 @ 22:36:27
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så fint fotot blev med ramen.

Det är toppen att det finns sidor på nätet där man kan mixtra med foton,

och ja man kan bli sittades länge, för det är ju så kul...

Jag vet själv hur det var förut när jag inte var så van att göra saker i datorn, och var rädd att föstöra något...

Men man lär sig...



Men vilken otur att fast ditt presentkort inte hade gått ut så kunde du inte andvända det p.g.a affären gått i konkurs...

1000 kronor är ju ganska mycket pengar...



Kan tänka mig att det kändes i magen när du fick brevet från Landstinget.

Kommer att hålla tummarna hårt för dig när du ska till sjukhuset nästa tisdag.



Stor Kram



2008-11-26 @ 23:40:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: eva sturesson

ska de operera då eller frysa bort ska tänka på dig. Det kommer att gå bra

2008-11-27 @ 00:05:38
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Nämen vad ser jag Tomten.. ja du nu så är det snart dags att kolla igenom tomtekartongerna;-)

Så kul jag kunde hjälpa till med lite.. visst är det roligt att sitta och pyssla med sina bilder ibland.. gratis är bra:-)

Ramfotot så vackert..

kram på dig o du ska veta jag tänker på dig och läkarbesöket.

2008-11-27 @ 01:09:34
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är ju så härlig du..omodernt ha ha ja ibland kommer man på saker som inte existerar du...ja men du det var väl fint med ramen där..kul kul..och gamtomten...jag gillar dialekter..kan nästan höra dig ibland. Ahh..brevet..men du det är ju bättre att få det gjort snarast ju...jag tycker du verkar så tapper och att du orkar med bloggen är fantastiskt...det tror jag är sååå bra för dig att kunna ventilera och förströ dig lite på detta sätt. Jag tänker så galet mycket på dig ska du veta...hela jag vill dig så väl. Massor av Annas värme går till Rankan..m mmm så är det bara.

2008-11-27 @ 05:56:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Godmorgon!

Förstår att du fick " fladder i magen " över brevet!!!



Och jag blev också nästan lite rädd för tomten!



Duktiga du! Fotot på ån blev ju riktigt, riktigt bra!



Om du är rädd att förstöra, så gör en backup! Det har jag lärt mig är ett måste, innan jag börjar greja!



Hoppas du får en fin torsdag!



// Många kramar

2008-11-27 @ 07:46:09
URL: http://annalundberg.org
Postat av: marie

det måste ändå kännas skönt att du fick tid så snabbt, men jag förstår dej när du har brevet i handen.....



kul sida detta med att sätta ramar runt sitt foto ;)



och, du jag är inte så farlig nu.....men du besöker mej på egen risk, hehe ;)

2008-11-27 @ 07:57:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag förstår mer än väl att du var rädd för den tomten, han såg allt lite ilsk ut!

Förstår att det kommer att pirra fram till tisdag nu, men det är bara positivt att allt går undan, det finns nog inget värre än väntan....

Hoppas du kan njuta av den första advent, tända dina fina ljus och ta en glögg med pepparkaka till

Kram från pörtet

2008-11-27 @ 14:24:03
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0