Vad seeg jag är!

Godmorgon på er! Junior har ju varit här över Valborg, datorn upptagen....

När jag får plats att sitta vid datorn så läser jag mest andras bloggar.....och kommenterar!

Har ett annat bloggliv också,  http://www.bollnasbloggen.se/start/  (boren50) och där hos mig höll jag på att få spader igår!! Och idag!!

Gav fullkomligt tusan i datorn igår, struntade också i resterande tvåbenta varelser och åkte till grannstaden, till väninnan Marita. Dom köpte förra sommaren ett fallfärdigt ruckel, men oh, så fint där är nu!

Så klart så jobbas det utomhus nu i det fina vårvädret! Marita har ju en arbetshäst till fästman hon, (annat med mig)! Duktig är hon själv också, men nu har hennes rygg sagt ifrån igen....stackarn, förstår precis hur hon känner sig!

Grundmaterialet dom har att arbeta med är inte fy skam, är sååå avundsjuk!
image550
När dom röjde undan all vegetation så kom allt det underbara fram att arbeta med!
image551
Arbetet är ju bara påbörjat, men visst kommer det att bli fint!?

image552
Snacka om att dom har resurser att ta av! Ju mer dom röjer desto mer kommer det fram!
image553

Ja, där hos dom var det gudagott att vara igår! Tog en liten prommis ned till ån som rinner i närheten också, jag promenerade o Marita linkade....stackarn!
image554
Hör ni dånet?!
image557
Passade man sig inte kunde man få en liten dusch!

Några grannar bor ju underbart
image555
Mmmm....liite översvämningsfara ändå....
Tror det är Galvån som rinner förbi här....

Blev erbjuden ett glas vitt o en säng för natten...men, tackade nej, tror nog erbjudandet står kvar till en annan gång!
Tog lillvolvon o bilade hemåt i den vackra vårkvällen....så underbart det var igår ändå....

Men där vid Huset vid Vägs Ände har dom ytterligare en sak jag gärna skulle vilja ha ibland
image556
Trodde först att det var en jätteskalbagge....självgående gräsklippare är det, piper till o sen klipper den!

Teknikens under.....

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Hihihi, gillar gräsklipparen, sån vill jag ha på min 60 kvm :-)
Ha en toppendag i det vackra vädret.

2008-05-04 @ 08:53:44
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Mia

Fasen, nu blev jag påmind om gräsklippning...får nog testa det idag på lotten annars blir det att vänta på slåttergille!

2008-05-04 @ 09:14:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: carina

De har jobbat bra ser jag.
Vet själv hur det är att anlägga damm, men att lägga stenkanter är kanske ännu tuffare :/
Kommer att bli snyggt där.

2008-05-04 @ 09:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0