Måndagmorgon

Godmorgon! Här i lilla Trönö skiner solen! Jipii!! Minus 2....o frostigt ute, men ändå!

Idag blir det en låång dag på jobbet, jobbar heldag. Kollegan har semester i två dar så jag lär väl få fullt upp, men hellre det än att sitta o rulla tummarna!

Jag har en fråga till er därute, många av er är ju blomfreak, vad gör jag med detta, SKA jag göra något?!
image630
Ranunkeln börjar bli så lång o tanig tycker jag...första gången är det också som jag provar en sån!
Nån som vet? Ska man kanske toppa den....?

För längesedan satte jag dahlior - o, så fina dom var, satte dom år efter år, samma knölar varje gång, var så tacksamt! Hade ett växthus där jag torkade dom på hösten innan dom skulle sova vintersömnen - men sista hösten dom levde så regnade det in där, utan att jag visste om det - och där låg dom o druknade!
Kommer inte ihåg om jag gjorde nåt med dom när dom visade sig på våren......

Men, nu glömde jag ju - TACK för alla snälla kommentarer om gårdagen! Klart man ställer upp!!
Nästa gång kan det vara jag som behöver hjälp - det är mitt motto!

Nu ränner tiden iväg......men avslutar detta med att önska MatMia lycka till idag med bilköpandet!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Godmorgon:)

2008-05-19 @ 05:58:45
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Mia

Tack gulle dig! Har kompis Lasse med mig, han är också en sån som ställer upp, det är inte klokt vilka fina människor det finns! Stor kram till dig!!!
Ställer du ut ranunklen på dagarna? Dom blir kraftigare då...

2008-05-19 @ 07:27:18
Postat av: carina

Jag säger som Mia, ställ ut den på dagarna så blir den nog knubbig och fin.....som oss ;)
Ha en bra dag på jobbet

2008-05-19 @ 07:34:30
Postat av: Mia

Är inte helt säker på om du behöver toppa den...
A åker hem kl 9 idag, han ska jobba inatt.
Sen blir det långpendling :/

2008-05-19 @ 07:54:00
Postat av: Trolda

Godmorgon! Och vad HÄRLIGT att läsa om så generösa och godhjärtade handlingar som DINA! FLER av din sort Ragnvi och Världen blir ljusare! =D Jag tror heller inte du skall ta av din ranunkel utan gör som de andra sagt, ställ ut den så blir den kraftigare och fin! Ha en fin vecka!

Trolda - kramar!

2008-05-19 @ 09:42:45
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Mia

Pustar ut...den andra försäljaren önskade mig i alla fall lycka till, så det var inte så farligt att ringa och avboka köpet, hade nerverna lite utanpå där.. :-)

2008-05-19 @ 14:46:57
Postat av: Jessica

Jag jobbar, såg att jag hade ett missat samtal från okänt nummer. Jag menade inte att jag ska åka nu. Jag vill kunna åka utan att oroa mig för timmar, men det går ju oftast inte...
Kanske åker jag i början på juni, är ledig en vecka då innan jag börjar på schema.

2008-05-19 @ 15:49:16
URL: http://sandert.blogg.se
Postat av: soffie

Tror ej du ska klippa den men som övriga säger ställ ut den på dagarna!
hoppas du får någon ordning på den tillslut!

2008-05-19 @ 20:38:25
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0