Ditte spanar!

Godmorgon på er! Idag ska det bli varmt....sägs det. Nu på morgonen är det mulet o plus 14 i lilla Trönö...

Blir det för varmt håller jag mig inomhus med hunden....jo, så är det.

Igår kväll tog vi en kvällspromenad vid 8-tiden, då var det lämplig temperatur att promenera tyckte vi.
Var en helt underbar kväll....hörde göken från två håll, fråga mig inte från vilket väderstreck...har noll koll!
Tranorna galade dom med och faktiskt är här en trana med två smååå ungar, härligt att se!
Fyra-fem rävungar leker ute på åkern....bor tydligen i en gammal lada intill ån! Så roligt dom hade i kvällssolen...inte ofta man får se ungar på ganska nära håll! Dom jagade varandra, hoppade o skuttade så det stod härliga till!
Sen mötte vi två pojkhundar också.....o, så intresserade dom blev av lilla Ditte! Hon löper fortfarande....Husse till pojkarna fick verkligen slita i kopplet och tog en annan väg.....Efter det mötet var Ditte inte intresserad av nån mer promenad, fick typ släpa henne att fortsätta framåt! Men sen gick det bättre så vi tog en lång promenad, var inte hemma igen förrän vid 10-tiden och då däckade nästan jag...och hunden.

I torsdags så var det ju full rulle hela dagen skrev jag, och kvällen blev fullspäckad den också.
Vi for till Bollnäs o besökte gravarna som sagt, åkte då förbi hotellet där Bollnäs ungdomar firar sin balkväll inför studenten och vi såg några vackar ungdomar utanför. Vilken kväll dom fick! Underbart väder och vacker omgivning!

Förra året var vädret annorlunda, regnigt, blåsigt och endast plus 9, vi höll på att frysa ihjäl när vi stod o väntade på ungdomarna! Visar en bild på två sagolikt vackra prinsessor från förra året
image695
Patricia o Eva! Såå vackra dom var/är! Bollnäs Lucia har dom varit båda två, åren efter varandra!
Årets prinsessor o prinsar var säkert lika vackra!

Efter den titten åkte vi till kyrkogården och sambon planterade o jag fotade
image696
Pelargoner, bacopa o lite annat smått o gott!
image697

Så stilla o vackert det var på kyrkogården......
image698
Är så skönt att sitta på en bänk o minnas....

Efteråt åkte vi på björnspaning i Åsbacka!
  
Som hon spanade, DItte! Men inte såg vi nån björn....

Vi kom inte hem förräns sent på torsdagskvällen, var över 11, sicken torsdag....

Kommentarer
Postat av: caroline

gud va fina dem va :)

Ha en bra dag!

Carro

2008-05-31 @ 08:20:09
URL: http://carrobruden.blogg.se
Postat av: Mia

Inget w längre, hoppas jag. Så kan det gå när man slarvar! ;-)
Hoppas du får en fin helg, Ragnvi!

2008-05-31 @ 11:35:47
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: eva sturesson

hej bråda dagar nu hinner inte läsa nåt tycker jag. Värre blir det till veckan, studenten oh va jobbigt. Var Tommy din bror? Visst var det en olycka? Och han bodde i Hällbo?

2008-05-31 @ 20:04:28
URL: http://evasturesson.blogg.se
Postat av: Mia

Hej Ragnvi! Jag kommer att jobba helger också, och misstänker att det kan bli mycket i sommar, hoppas jag har fel! *L*

2008-05-31 @ 20:36:35
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0