Vingslag....

I morse när jag åkte till jobbet och kom till en annan långåker, den utmed gamla E4:an i Norrala, så såg jag för första gången i år svanar! Så härligt det var, blir liksom lite mer vår då!
Vet ju att snart kommer dom åkrarna vara fulla av liv, fåglar av alla sorter o läten!

image114
Bilden kommer från Ljustorget i Ljusdal

Senare på eftermiddagen när jag var ute på min långåker o rastade hunden så såg jag ett gäng kanadagäss och lite längre bort fyra vita vackra svanar!

Efter en stund lyfte svanarna och flög rakt mot oss, jag hörde då vingslagen i luften, så bra det kändes!
Dom ändrade riktning och landade en bit bort närmare ån och jag hörde dom o andra fåglar länge, länge när jag gick hem igen! 
(Vet också att jag är mindre road längre fram i vår, när allehanda flygfän träffas o gapar på min lilla åker tidiga mornar!)
Typiskt! Hade ingen kamera med mig idag...........

                                                image115 


Kommentarer
Postat av: eva sturesson

hej jo sonen blev 18 år i agusti 07 ja du han är nog mest lik på jans sida jans systerhårfärg och ljusa hy han är rödhårig. Mysigt med svanar nu.

2008-03-10 @ 23:39:55
URL: http://evasturesson.blogg.se
Postat av: Mia

Då finns det hopp om vår...tyckte jag hörde tranor igår *L*

2008-03-11 @ 13:15:24
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0