Onsdag, ledig dag

Så skönt tycker jag. Jobbar endast halvtid numera, skröpliga kroppen orkar inte mer. Har då valt att arbeta 5 timmar per dag måndag och tisdag, sen är jag ledig onsdag, och arbetar således torsdag och fredag, funkar bra tycker jag. 
Imorgon har jag semester och ska då åka ner till Gävle tillsammans med svärmor. Hon ska köpa en speciell present till lilla Lukas, barnbarnsbarnet, då han fyller 2 år snart. Nu kan man ju tro att svärmor är lastgammal, är hon inte, blir 70 i april. Och hennes mamma blev 91 nyssens, 91-åringen är en av nu levande syskon, hon är yngst!!

Just nu tittar sambon in i skallen en stund, ättelägget är i stan hos kusinvitamin och själv passar jag på att sitta här en stund!
Har inte gjort många knop idag, varit ute med djuren, katten tror ibland att hon är hund också!
Träffade på ägarinnan till sommarhuset bredvid oss, Lena. Hon bor annars i huvudstaden men äger sedan några år tillbaka fina lilla röda huset. Ibland kommer hon åkandes upp till oss i Trönö och idag var hon här o ansade gamla äppelträd.
 Hon erbjöd mig att få skott på plommonträd, men se, såna har jag så gott om själv!

I somras så lät hon bygga en liten glasveranda, blev så gulligt tycker jag!


Är inte nå avundsjuk! Hela hennes hus har en gammal fin atmosfär, även om hon gjort det lite mer modernt nu.
Annat är det med mitt skrutthus, sockerlådan
 Inga krusiduller här inte!

Katten tyckte det var kul att träffa Lena, sprang glatt fram till henne och upp i knät, men hunden, hon höll sig på minst 30 meters avstånd! Jag fick nästan hjärtsnörp ett tag, trodde hon skulle springa upp på vägen, men hon vek av och tog en annan väg runt och ut på åkern! Synd om hunden är det, men.....

Sen började det osa katt...nu är ju dom goa vänner och ibland tror man dom samarbetar, sen inser väl Ditte att hon är hund och då ska det jagas! 
                                                         
                                                                    
Nu kan man ju tro att katten får spö, inte då! Ditte ger sig till slut, inser vem som bestämmer!

Sen blev det dags för lunch, ostfyllda tortelini med baconsås, mums tyckte vi, inte minst junior.

Åsså blev det dags för taximattsson igen då.....den här gången in till staden....

Strax därefter kom svärmor o svärfar, trodde nästan inte att svärfar skulle komma någe mer i vinter, för sist han var hit var här ishalka så in i bomben! När han skulle hem den gången, blev det som så att han gled in i syrenbusken med bilen och där blev han kvar tills sambon förbarmade sig och hjälpte honom ut på passagerarsidan! Månne dåligt sandat....

Nu åkte kaffet fram på bordet och snabbt som attan den här också
                                                                                           
Äntligen fick jag min Plump med trumf!
                                                                                            

Kan ju tillägga att jag föddes nog med kortleken i handen jag....

Nu ska jag ut på bloggrunda, trevlig kväll!

 



Kommentarer
Postat av: Mia

Ett tips: Om du skriver in ditt namn, e-postadress och din bloggadress i fälten ovanför kommentarrutan, samt klickar på "Kom ihåg mig?" så behöver du aldrig fylla i det nåt mer, det kommer automatiskt varje gång du lämnar en kommentar. Dessutom så blir det enkelt att komma in på din blogg, bara att klicka in sig! *L*

2008-03-05 @ 19:05:18
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Så lätt det gick att titta in här nu...MEN nu ser jag att blogg.se har problem med sina servrar, allting börjar gå trögt, det här händer lite då o då tyvärr, så jag ger upp för ikväll!
Ha det så gott!

2008-03-05 @ 19:57:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Hejsan svejsan. Jag måste säga att du valt en snygg design på din blogg. Välkommen in i bloggensvärld, man blir lätt beroende. :)

2008-03-05 @ 21:10:03
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Carina

Ser att Mia håller på att introdisera dig in i bloggvärlden.....måste bara komma med en liten varning innan det är försent:
DET ÄR BEROENDE FRAMKALLANDE
och kul med många sköna bekantskaper.
VÄLKKOMMEN ;)

2008-03-05 @ 21:10:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: eva sturesson

ja nu är du på gång igen orden bara kommer till dig du skulle bli författare du. Har du slutat med den andra jag har inte varit in där idag.

2008-03-05 @ 23:14:27
URL: http://evasturesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0