Mätt o belåten!

Smakade så himla bra idag med ett litet påskbord igen! Jag hade ju sluppit laga maten......

Egentligen skulle ju sambo o svärföräldrar dra iväg till 50-åringen men svärfar är inte riktigt kry tyvärr så dom blev hemma. Lika bra det.

När vi kom till Norrala så började vi med att Ditte fick springa lös i skogen ner mot sjön, det gillar hon skarpt! Tog väl sisådär 30-40 minuter, man var lagom blåfrusen innan man kom in igen!
Kollade livet i blomrabatterna och titta så sött

    
Krokusarna sprider sig för varje år som går! Lite längre fram i vår finns dom ute på gräsmattan också, så underbart att se! Kände väl där att kanske finns det hopp om liv än.....

Jag åt idag så jag nästan storknade, fick lov att vila ner maten jag också en gång, sååå skööönt!
image247

Här var jag lite för snabb med att fota, all mat var inte framställd än, men där var bl.a. pepparlax från Trollharen - så himla god den är! För er som inte vet så finns Trollharen cirka 2-3 mil söder om Söderhamn, utmed gamla kustvägen, har ni vägarna förbi så titta in där, allrahelst sommartid, så ljuvligt!
Svärföräldrarna o jag gillar inlagd stekt strömming o jag tycker mycket om den som Aina gör själv och nu kommer jag att rapa ättika i veckor!
Efterrätt fick vi också, rulltårta, frukt o grädde, mums! Sen kikade man ju in några gånger i Gullhönan!

image250

Där fanns mycket smått o gott!
Var så nöjd o belåten så jag nästan somnade av en liten stund i soffan, så skönt det var!

Piggade på mig så då kunde vi spela lite kort också! Jipii! (Helt otippat så vann jag också!)

Fick syn på några rådjur ute på gräsmattan och försökte fota dom, men blev inte bra med blixt mot fönstret, försökte utan då, blev heller inte bra
image251

Började skymma ute också, vilket inte gjorde saken bättre!

Åkte hem på kvällskvisten till ett mörkt kallt hus, fyyyy, blev nog borta lite för länge! Nu har vi eldat i kaminen så man nästan flyter bort härinne där jag sitter, men det behövs, är minus 12 ute, brrr! Mindre roligt är det att veden håller på att ta slut, måste köpa hem lite till, men släpvagnen är ju på 50-årskalas den!

50-årspresenten ja, det var en sån där gudomlig badtunna för utomhusbruk! Undrar om Göran har invigt den än? 

Nu ska jag försöka igen att titta på TV, tidigare bara somnade jag, men tror att det blir en film snart som jag vill se...

Och du MatMia, jag vill verkligen ha Bollnäs Nytt nu, har fått några hälsningar i min andra blogg! 
Vet ju i stora drag vad som skulle skrivas men är ju ändå såå nyfiken! 

Kommentarer
Postat av: vicke

Vilka fina bilder, ni hade det bra ser jag och han ligger nog i tunnan nu o njuter ska du se
Vicke

Postat av: Kattis

Godmorgon!
Jag kom på, mitt under maten, att jag glömt massor i kylen.
Laxen låg kvar och allt bröd glömde jag. hahaha
Men det gick ingen nöd på oss fördet.
Ha en bra söndag.
K

2008-03-23 @ 07:42:59
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: baristamorsan

Vilket härligt Påsk firande! Hoppas att du får en fortsatt skön påsk!
Sofie

2008-03-23 @ 08:32:22
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Postat av: Kattis

Svar: Ingen av mina kom i nån sån pubertet.
Och de ´har aldrig tewstat nåt eller gjort nåt bus. Som har kommit till vår kännedom iaf. :-)
Slappa skönt!
K

2008-03-23 @ 09:53:38
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Margaretha

Låter som du haft en riktig helkväll,skönt att bli uppassad och bortskämd ;o)
Kram
Margaretha

2008-03-23 @ 11:03:13
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Mia

Snålvattnet rinner när du skriver pepparlax från Trollharen! Mums!

2008-03-23 @ 18:16:32
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0