Konfetti

Hunden gör då allt för att skapa lite feststämning hon!
image199

En stor bit har hon lyckats gömma också, kan ju vara bra att ha senare!
Sambon fyller ju år idag och då ska det vara konfetti tycker Ditte!
Katten jamar instämmande!

Annars blir det inte mycket firande idag........junior kommer igen på torsdag, sen är det ju påsk, så nu är det bestämt att firandet blir nästa vecka. Men vilket hallå för 46 år! 
Bror hans fyller på torsdag, 50, då kan jag förstå firandet...........Men han o familjen rymmer fältet......jaha, firar väl lite sen då trodde jag........icke, om man rymmer fältet gäller det inte föräldrar, syskon, syskonbarn med mera, kommer aldrig att förstå det här jag! Så nu ska väl alla rymma efter honom - till en stuga i skogen 15 mil bort! Borde ju vara van så här efter snart 10 år, men jag lär mig aldrig vad som gäller!

Vet inte om jag upprepar mig nu, men första året sambon o jag kamperade ihop och det blev hans födelsdag, så undrade jag så klart hur det skulle gå till? Nää, vi firar inte varandra när vi fyller ojämnt fick jag till svar. Skönt tyckte jag..........Ja, föräldrarna skulle komma en sväng på kvällskvisten, det var väl inte helt fel. 
Tror det kom 17 stycken den gången! Jag jobbade hela dagar i Bollnäs då, kom hem o lagade mat o började vänta på svärföräldrarna, då rasslade det till.................Blev knöfullt! Sambon fick vackert åka o köpa kaffebröd.........
Efter den betan vill jag väldigt gärna veta ordentligt hur det ska bli, vill ja, inte alltid det blir så i allafall! 

Nog tjatat, nu ska jag tillaga fläskfilé, vitlökspotatis, beasås, så hungrig jag blir nu! Detta dagen tillära, sen avslutar vi med lilla presenten han fick idag (får riktiga sen då) image200


 

Kommentarer
Postat av: Mia

17 överraskningar på en gång, inte illa! *S*

2008-03-17 @ 19:15:03
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0