Godmorgon!

Som ni kanske förstår så håller jag på att lära mig den här bloggen, inte lätt inte, får väl be om hjälp så småningom!

Har inte berättat något om mig, jag vet, men det finns inte så mycket att berätta heller!
Är en helt vanlig alldaglig kvinna på nyss fyllda 50. Var väl mindre roligt att bli så gammal tyckte jag.

Bor sedan snart två år i Trönö, köpte mig ett litet hus där sommaren -06. Kommer ursprungligen från grannstaden i väster, Bollnäs, men har sedan 1999 bott i den här kommunen, med ett undantag för ett litet gästspel -05-06, då jag flyttade tillbaka till Bollnäs.
Kände att jag inte ville betala dyr hyra för litet boende, hade givetvis funderat o grunnat, (blev nog inte så mycket klokare ändå), så till sist bestämde jag mig för det här skrutthuset jag bor i nu!
Jag hade sedan -99 bott i Sandarne, kärleken bodde ju där.....Jobbar åt landstinget och då får man vara beredd på att röra på sig och jag fick jobb i Söderhamn -98, så det var väl också en bidragande orsak till att jag flyttade.

Jag bor nu tillsammans med sambon från Sandarne igen, ja, ja, och trångt blev det!
Jag har två vuxna barn, en son i Bollnäs och en dotter i Gävle, tyvärr inga barnbarn än. Kommer väl....?

Sambon har två söner, sådär halvvuxna, en på snart 15 och en bonusson på 19 i år. Och när sambon flyttade in blev det till för honom att ta fram dom snickerikunskaper han besitter! Svårt i det här lutande, snea lilla huset kan jag säga! Ätteläggen kommer hit o gästar ibland, som nu, är sportlov där dom annars bor. Därför är det kö till datorn den här veckan!

Vi fick två inneboende i höstas, dotterns husdjur, hunden Ditte o katten Fia. Så mysigt det är då!

Ja, det här var en liten presentation av mig, ska försöka hålla mig kort, men jag har en förmåga att ramla iväg! Bara så ni vet!
Jobbigt morgonpigg är jag också, därav tuppen på bilden, tar den istället för ett foto på mig, kan ju skrämma någon!?
Annars är väl det här en passande bild på mig just nu
 På pricken lik, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaså, är det SÅ du ser ut!!???? ;-))

2008-03-05 @ 18:17:49
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0