Skyddsängeln


Vill visa den vackra skyddsängeln som svärmor fick av begravningsbyrån



Den stod på svärfars bår och ljuset brann så fint...



Har en annan bild som jag också gärna vill visa


Svärmor o svärfar.....
6:e juni 1958

Svärfar somnade in på guldbröllopsdagen....6:e juni 2008
Namnsdag hade han också den dagen och Nationaldag var det också...
 


Vid kaffet efter begravningen så läste prästen upp en vacker dikt - den dikten hade sambons kusin hittat för längesedan  o sparat, passar så bra som tröst......

" När jag dör är jag alls inte borta
fast min kropp blivit aska min vän
Ty med allt som susar och sjunger
skall jag komma tillbaka igen


Genom fåglars kvitter i träden
genom fjärilars fladdrande slag
Och genom snöflingors dans på din ruta
skall jag ge dig en hälsning var dag



Och när björklöven spricker om våren
och du känner en varmare vind
Skall du ana min själs odödlighet
när jag dunlätt kysser din kind



Och då vet du
Jag är inte borta
Nej, mer nära än du kan förstå
Genom allting som susar och sjunger
skall min hälsning med kärlek dig nå "





Kommentarer
Postat av: Gitsie

Otroligt vacker dikt och skyddsängeln var jättefin. Saker som tröstar i en svår stund.

2008-06-29 @ 10:33:11
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Carina

Så vacker och tröstrik dikt och skyddsängeln är också en symbol som ger tröst sådana stunder.

Så lik sin far han är din sambo ser jag tydligt på det kortet ;)

2008-06-29 @ 10:46:54
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Busvisslingar

fina bilder och text

Postat av: Pialotta

Mycket vackert. både dikt och alla blommor.. nu för tiden så gör många sina sista hälsningar till så vackra minnen av personlig karaktär .. ljuvligt vackert minne kan det bli:-)

Ha de kramkram

Postat av: Mia

Oh, vilken fin dikt...och ett så fint brudpar! L

2008-06-30 @ 11:31:49
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0