Helvetesnatten..

Är äntligen över....Idag mår jag icke bra. Har sovit uruselt i veckor känns det som och dom sista nätterna har det blivit minimalt med sömn....Idag är jag en gnällkärring heela dagen!

Blev lite tårar o tandagnisslan inatt....har väl vankat några km känns det som....Ännu mer tårar o rejält gnissel har det varit hela morgon på vårat eländiga nätverk! Har fått dra ut varenda j...a sladdj..el hundra gånger...och då måste jag flytta på en helv...s massa möbler först! Har noll tålamod idag!
 
Annars är jag en mästare på att klara av att få för lite sömn men idag är jag inte på det humöret....var alldeles för mycket smärta inatt! Ni som inte orkar läsa om mitt gnäll sluta nu!!!

Tänk att nåt så j..a banalt som muskelkramper kan förstöra så mycket.....Inte finns det nåt botemedel heller! Är väl för banalt för vetenskapen att forska kring det ämnet. Men att leva med eländet är så himla jobbigt!
Mina kramper har fler än en orsak....dom vanliga som dom flesta nångång råkar ut för och sen har jag en skada i ryggen som också påverkar kramperna. Inte mindre smärtsamt för det.....

Lyckades somna igårkväll och sov väl cirka en timme sen var det kört....så fort jag har försökt luta kull mig har det börjat igen! Skrämde väl både sambo o hund.....Jag är ju van men när timmarna går och det inte verkar ta slut nångång då blir det jobbigt....Försöker hela tiden att inte gråta men det är svårt....Jag förbannar mitt liv just då. Kan tala om att jag har en hel plastback med mediciner...men, jag kan inte ta dom, slår ihjäl mig om jag är påverkad när jag måste rusa upp ur sängen!  Båda låren krampade inatt, släpade mig ner för trappen...sen var det full fart! Mina tår slår alla rekord i att kunna spreta med stooora mellanrum! Ben och fot pekar alltsom oftast åt olika håll....Mitt högra ben lever sitt eget liv, stortån där pekar uppåt, med en blodig nagel som följd, fast den har jag tappat och en ny har växt ut, de lärde säger att det beror på skadan i ryggen....En del bara gnuggar sig i skallen....

Tro inte att jag inte har försökt med det mesta att få det här att upphöra! Men en del verkar inte förstå....men vem vill frivilligt vara uppe o stappla omkring illamående av smärta hela nätterna? Varför tror en del att dom vet bäst..."Du vet väl att man blir tjock om man inte sover ordentligt" ....? Ibland skulle jag kunna amputera mitt högra ben för att få sova!
Säkert tror nån här på bloggen att jag överdriver, men tyvärr det gör jag inte....nu blir jag så ledsen över det här så nu måste jag avsluta skrivandet....

Kommentarer
Postat av: soffie

tycker du har all rätt i världen att va en gnällkärring,

vissa dar får man helt enkelt va det!

fyyy va hemskt för dej att ha den där smärtan

sänder dej tusentals styrkekramar idag.

Må så gott du kan!!

2008-07-16 @ 09:38:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sara

Om jag kunde göra nåt för dig så du kkunde må bättre då:(

Hoppas du blir piggare snart!

Ja, det var kul med Bollnäsbloggen.

Visste inte om den sidan ;)

kram!

2008-07-16 @ 10:26:50
URL: http://sara78.blogg.se/
Postat av: Sara

Ragnvi, ...

hur stämplar man sina bilder, vet du?

2008-07-16 @ 10:28:38
URL: http://sara78.blogg.se/
Postat av: eva sturesson

Jag tror inte du överdriver och lider med dig det är gräsligt med värk. Och det värsta är att det oftast blir på natten bara för att man ska ligga stilla. Bara det att man blir uttröttad orkar man inte med nånting. Hoppas det släpper ska tänka på dig idag.kram hoppas du mår bättre snart

2008-07-16 @ 11:26:26
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Paula

Men söta rara, vilket elände! Klart att folk inte fattar hur det känns, dom som sover sött hela nätterna...

Jag är en riktig sömntuta, men, oftast får jag sota för det när jag stiger upp, Det tar flera timmar innan jag får igång kroppen, märker det tydligt nu när vi flyttat och jag ska gå ner en trappa för att släppa ut katterna. Man borde filma hur jag ser ut när jag stapplar nedför med bägge armarna kring ledstången och benen raka som pinnar. Uppåt går det riktigt skapligt..

Att gnälla kan göra att man känner sig lite bättre efteråt, hoppas det gjorde det för dig också! Och så hoppas jag du får en riktigt god natts sömn, endera natten...

Kram!

2008-07-16 @ 11:30:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: carina

Lider med dig :/

Klaga på du.....den som inte vill läsa om din hemska natt slipper...så enkelt är det.

Hoppas att det är bättre idag och att du får en bra natt som kommer.

Kramen

2008-07-16 @ 17:28:49
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Men snälla du...vad ledsen jag blir...det låter ju för jobbigt!!!!!

Men du vet väl att det är bland annat det som bloggen är till för...att kunna ösa ur sig...som en ventil, typ.

Jag hoppas verkligen att du får en riktigt skön sovnatt idag istället....

Massa kramar till dig

Margaretha

2008-07-16 @ 19:19:48
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Din stackare! Hoppas att det vänder och att du får en bättre natt.



Kram Karin

2008-07-16 @ 20:54:29
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Mia

Näää, kära vän! Vad är det du drabbas av???? Hemska tider... Jag har ett helvete med enda liten fjuttig tå, så hur i allsin dar orkar du med allt detta???

2008-07-17 @ 09:33:44
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0