Härliga lördagmorgon!

Godmorgon på er!
Härlig morgon än så länge...men enligt vädergudarna kommer det inte att bestå så länge, tyvärr!
Var upp med tuppen i vanlig ordning, sen ut med hunden och hon har bytt plats för sin toalett nu förtiden! Gillar inte att gå i daggvått gräs så nu gör hon sina behov på grusplan! Syns bra i allafall...Oroa er inte! Tänker inte visa nån bild!


Idag ska jag nog åka o hämta en dotter - fnurra på den där tråden igen.....

Igår behövde ingen bära ut mig med fötterna först - jag gick frivilligt!
Åskade lite för mycket här i lilla Trönö, alla sladdar drogs ur till datorn o TV:n!
Åt i allafall min goa sallad o drack ETT glas vin - som jag njöt! Farligt det där! Och just det där vinet gillar jag helskarpt..
Vi åkte till svärmor o fikade lite o spelade lite kort en stund...svärfar saknas, nu har junior intagit hans spelplats.
Tog en liten biltur senare på kvällen

Till vackra Storsand i Söderhamns skärgård
Där var inte en kotte så dags på kvällen så hunden kunde verkligen utforska området! Hon syns som en liten skit i vänstra hörnet....
Det här stället har en fin badplats som ni ser, men jag har annars en storfavorit några mil härifrån, Långvind!

Lånad bild...
http://www.langvind.se/
Här rullar stora vågor in! Mitt paradis på jorden!
Måste dit, varje sommar, även om jag inte badar så mycket nu förtiden..ryggen ni vet!
Sen har vi ju hund nu också och jag har för mig att dom får inte följa med dit...


Men har ni vägarna förbi så sväng in till lilla Långvind, finns mittemellan Söderhamn o Hudiksvall!
Då passerar ni Sveriges bästa rastplats 2007 också!

Ångersjön! http://www.angersjon.se/
Där bjuds det på mycket smått o gott! Enångerssalladen, mums!


Jag har många små smultronställen jag vill göra dagsturer till på semestern!
Annars trivs jag bra i den här också!

Nu ska jag äta frukost, läsa era bloggar och ringa dottern!
Avslutar för nu med lite morgonbilder!

Peace-rosen med morgondagg


Vit skönhet

 

Åsså några kartbilder!
 
Hallon o päron

 
Körsbär o äpple
Längre har det inte kommit i mognad här uppe i norr!

Sen finns det ju fler som står på tillväxt!

Lilla Alma - snart två månader
Barnbarn till väninnan Lisbeth i Bollnäs - avis!

Storebror Leo med lilla Alma
Var dit en sväng häromkvällen o luktade lite.....

Kommentarer
Postat av: carina

Jag dånar....den vita rosen...SÅ vacker.

Kul att se lite bilder från Långvind har aldrig varit dit, vilken pärla det verkar vara.

Mys vidare nu...du har semester :D

2008-07-19 @ 10:35:15
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Här var det härliga blommor o bedårande små barn. Alltid lika underbart med bebisar. Små mirakel helt enkelt. Ha det gott nu när du är lååååångledig.

2008-07-19 @ 10:53:56
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Va... en olycklig dotter... men då...ja jag brukar säga att det var mycket lättare förr. Bara krama på dom så blev allt bra... hoppas det ordnar sig. Kram på dig...sänder massor med medkänsla... känner du...

2008-07-19 @ 11:59:25
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist - Bollnäsbloggen

Hej Ragnvi!!! Lite fler fina bilder här idag ser jag, du fotar jättebra!!!! Jag ser att du har mängder med kommentarer här i den här bloggen, Grattis!!!! Ja, du skriver så fantastiskt bra och förgyller bl a min tillvaro så det är du mycket väl värd!!!!



Hälsa familjen!!!!!



Ha det så bra i sommarvädret!!!!

2008-07-19 @ 17:29:57
Postat av: C.V

det var många fina bilder på en gång

Postat av: soffie

du är utmanad hos mej.

ååå guuu va vackra blombilder å den där sista på barna är ju bara såå vacker.

hoppas det ordna upp sig mellan dej å din dotter.

gokväll

2008-07-19 @ 20:34:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilken vacker vit ros! Fin blogg du har.

2008-07-20 @ 10:33:43
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0