Utmaning...hmm

Idag kom en utmaning från Anna , Filipendula Rudbeckia, ni vet...

Hallå, jag bor i Norrland!!
Cirka 15 mil norr om Dalälven....
Fast isbjörnar har vi inte på gatorna här...bara vanliga!
Inte har jag varit utomlands nångång heller....flygplan=Nej! Buss=kanske nångång!
Jag bor på "landet" utanför kuststaden Söderhamn, i lilla byn Trönö sen två år tillbaka,
är född o uppvuxen i "Sveriges fulaste stad" - Bollnäs, fyra mil inåt landet....
Jag SKA svara så gott jag kan, he, he!

Elva vanor/favoriter

1. Klädbutik - Dom undviker jag i största möjliga mån!
Fast ibland måste man ju; KappAhl o Lindex finns i stan,
men även lokala förmågor som Theres´
Pris ske Gud för postorder!

2. Inredningsbutik - Tio mil till IKEA i Gävle...dit är alltid roligt att åka!
Mique hade vi några år i stan - mums!
Indiska fanns i Bollnäs - konkurs?
Bäst av allt - Majas Café i Rengsjö och LOPPISAR!

3. Godis - Osbollar, ostbollar och ostbollar!
Choklad i alla former och HARIBO!
Och inget av det där ska jag äta! Har diabetes.....

4. Stad - Är väl Patriot - STOCKHOLM! Såå vacker!
Men lilla Ö-vik där vi var på semestern platsar bra också!
Och Söderhamn ÄR faktiskt mycket vacker i city!

5. Dryck -  VATTEN! Finns inget bättre än hälsingevatten!!
(God tvåa är ÖL och VIN, mmmm!)

6. Musik - Tondöv, totalt omusikalisk!
(Men hade alltid huvudrollen i småskolan så fort det skulle sjungas o spela teater?!)
Blir radion hela dagarna - gillar det mesta, kanske inte det tyngsta....

7. TV-serie - Åh, herre min je! Såna har jag ju följt under åren!
Utländska som svenska...
En annan är ju så pass "ung" att man tittade på allt som visades ett tag - fanns ju bara en kanal från början!
Inte glömmer man Forsytesagan på ettan.....hi, hi!

8. Film - Samma sak där! Men...glömmer aldrig känslan när jag på bio såg Ömhetsbevis - glädje o sorg i härligt blandad kompott!
Mamma glömde aldrig när hon lät mig se Hjortkalven på TV - jag grinade en hel natt!
Film nu - somnar!

9. Träning - Många långa promenader med hunden.....avskyr att bli svettig!
Men hjärngympa gillar jag!

10. Bakverk - SMÖRGÅSTÅRTOR, helst morgon, middag, kväll!!
Fast mina bullar är inte dumma dom heller....och svärmors kladdkaka och....

11. Kaffe - ALLTID
Naturell....
OK, en o annan Wiener Melange har ju runnit ned....

Puh!
Det här var nog en engångsföreteelse!

Mia  och Soffie69
Anta utmaningen om ni har lust!


Min Rudbeckia som äntligen börjar slå ut!

Kommentarer
Postat av: Carina

Tjuvläst dina svar nu....vet inte vad jag ska svara på stad?....gills Alfta tro ;)

2008-08-27 @ 22:31:33
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Men så kul...bra jobbat...härliga svar...roliga svar kul,kul...vilket fint namn jag hade fått Filipendula Rudbeckia... det låter ju så pass nice...m mm jag gillar dig..

2008-08-27 @ 22:37:33
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är lika kul nu på morgonen med att läsa dina härliga svar.. ha det.. ha det...

2008-08-28 @ 05:51:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Nu är jag klar med utmaningen, usch det var riktigt jobbigt så här på morronen! ;-))

2008-08-28 @ 07:29:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Helen

Tack för din omtanke :) Känner mig lite bättre nu men värken finns där tyvärr alltid. Vänninan är opererad o strålning, ja du vet..

Vilken härlig historia man fick läsa här hehe. Ostbollar låter gott vad är det för ngt? Sorry om jag är okunnig i det ostbollsämnet ;)

Ha de gott

2008-08-28 @ 16:13:27
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: Anna

Nä...nu är jag här igen...nu får jag väl skärpa mig va... :D

2008-08-28 @ 16:31:55
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Utmanad hos mig Nu ;)

2008-08-28 @ 21:47:33
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Soffie

Tack för utmaningen men du jag hinner inte nu,men å va gla jag blir att du fråga mej...bara du ej blir lessen på mej!!

hoppas du får en bra helgm herregud det är ju redan fredag imorrn.

2008-08-28 @ 22:16:05
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0