Inga foton!

Besökte ju fotoaffären igår, saknade foton....men, fick inga bilder!
Semestertider...?!
Efter diskussion så bestämdes det att jag skulle återkomma om nån timma, gjorde så men icke!
Maskinen och nätet krånglade....ingen av personalen visste riktigt hur dom skulle göra heller...
Dom ringde till grannstaden Bollnäs för att få hjälp men....inga bilder!
Men betalat det har jag!
Blev bestämt att dom 23 bilderna som fattas får jag (sambon) bränna ner på en CD och åka in till dom imorgon igen och ta ut dom på plats. Jaha, så blev det med det.

Åkte på Dollar o köpte fotoalbum, 10 kr styck, 200 bilder i varje!
Annat det än på fotoaffären där dom kostar en bra bit över 100 kr styck!
Hade ansträngt mig den här gången och beställt mindre foton, då hittar jag billigare album!

Köpte en present till svägerskan också, FAST hon inte vill bli uppvaktad på tisdag!

Måste köpa en åt mig själv också nångång....Grönt är skönt, eller hur?!

Svärmor följde med hem till oss o åt lite mat, resterna åt sambon o jag idag...
Efter maten stoppade vi svärmor o hund i bilen och tog en sväng...
trots att svärmor tjattrade heeela tiden somnade jag nästan i framsätet!
Hon märker inget......hi, hi

Sista stoppet gjorde vi vid vår "gamla" stuga

Lite vemodigt...men ingen mening med att gråta över spilld mjölk....
I tre år hade vi den och varenda blomma som finns där har jag planterat!
Äppelträdet som jag satte hade blivit stort och bär mycket frukt såg jag

Det mörknade fort när vi var där så äppelträdet skymtas bara i bakgrunden
Blev ändå glad när jag såg att i år så verkar någon sköta om stugan o tomten...
Andra år har gräset varit knähögt och ingen har varit där....

Visst saknar jag den ibland.....

Blev sena kvällen innan vi var hemma igen och då började sambon bära in överblivna möbler efter flyttdagarna!
Bland annat den där stora fula TV-möbeln, som inte fick plats på väggen som det var tänkt!
Nu står den där och jag får väl göra det bästa jag kan med den, sen "sväljer" ju lite i allafall!

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Sån otur du har med dina foton....det verkar ju helknäppt att man skall behöva köra fram och tillbaka på det där sättet....

Du borde FÅTT ett fotoalbum gratis när dom e så handlingsförlamade!!!!

Det måste kännas konstigt att se sitt gamla hus så där.....Jag som inte ens kan tänka tanken på att skiljas från "mitt" lilla paradis.....

Ha det riktigt gott

Margaretha

2008-08-03 @ 17:24:16
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anna

Hmm mm ja det blir o bränna på nytt då.. jag har börjat ta med på usb- minne så smidigt så. Ja men du visst känns det väl i hjärtat när man ser sin f.d stuga det förstår jag... så söt den var...

2008-08-03 @ 19:07:21
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist - Bollnäsbloggen

Du skriver så otroligt bra Ragnvi!!!!! Jag tycker du skriver allra bäst på Bollnäsbloggen!!!!

2008-08-03 @ 19:16:07
Postat av: eva sturesson

vart hade du den stugan och varför sålde du?

2008-08-03 @ 20:32:18
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Carina

Den afären kan gärna bjuda på framkallningen om de vill ha dig kar som kund :/

Stugan ser lagomt stor och med sjöläge.

I bland får jag lust att flytta till mindre boende och ha en lite stuga på sommaren istället...är det åldern som börjar göra sitt :/

2008-08-03 @ 20:43:35
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: soffie

nej va typiskt att det krånglar,hoppas ni får det billigare.

Men guuu va fina fotoalbum å vilket pris.Då är det kul att handla.

va trevlig liten utflykt det blev till er gamla fina stuga.

GONATT

2008-08-03 @ 21:54:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Men så mysigt med den stugan..!!! Synd att det inte är nån där som sköter om den, trist.

Dålig stil av fotoaffären också, som inte fixar så det blir rätt från början!

2008-08-04 @ 08:37:55
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0