Usch!

Knatade ut en sväng för att hämta morgonblaskan o kolla läget på solen.....

Första offret i vår för trafikdöden hittade jag tyvärr också, väntar bara på nästa.......

Titta inte om ni är kräsmagad!!

 En groda såg vårsolen o sen tog livet slut......

Så tror jag tyvärr att det kommer att bli för katten Fia också, hon är ofta o spatserar på vägen! Men vi resonerar som så att hon får kila vidare lycklig i såna fall.......

image348

Här skulle jag försöka fota solen genom syrenbusken, hoppade nästan till, för ett högt jamande hördes men såg ju ingen katt! Fia liksom smälter in i omgivningen hon!

image349

Hon satt ju nedanför fötterna på mig utan att jag upptäckte henne!

Sen fick jag jaga iväg henne, men hon hann upp på vägen ändå, undrar om hon redan hade spanat in grodan?!
Fast det är tidig lördagmorgon så är trafiken tät här i lilla Trönö, förstår inte......Vart ska alla så tidigt?!?!
Man står som en annan trafikpolis o viftar känns det som, fasiken vad fort en del kör!! Kände irritationen stiga....

Fick en bild ändå av huset i morgonsol, ville ju ha bildbevis!
image350

Är banne mig förenat med livsfara att vistas här uppe! Infarten vill vi ju också flytta....

image351

Tillbaka till tryggheten igen! Och inga bilar fastnade på bild heller!

image352

Blå himmel men........såg nog molen också!

Nu ska jag läsa morgonblaskan!

Kommentarer
Postat av: Carina

Fasiken vad morgonpigg man kan vara..en hel bildserie knäppta och utlaggd på bloggen.
8.00..
vad gjorde jag då?
.....Sov som bäst ;)

2008-04-05 @ 10:16:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Margaretha

En sån härlig start på dagen du har haft.....
Hoppas att hela lördagen blir lika fridfull...o se efter Fia...jag blir lite nervös för henne....
Kram
Margaretha

2008-04-05 @ 15:09:51
URL: http://catfriend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0