Söndagmorgon

image354
Godmorgon på er!

Tänkte skriva lite om gårdagen, vilken var en helt underbar vårdag!

Tog hunden på långpromenad och glömde kameran hemma! Grrrr!

I ett dike nära mig så hittade jag vårens första tussilago, så glad jag blev!
image355

Bilden lånade jag från nätet. Dom lyste ikapp med solen i ett dike nedanför gamla kyrkan och dom hade sällskap av en nässelfjäril också! Två vårtecken på samma gång!

Är ju inte direkt hemma i dom här trakterna, vet liksom inte vart jag ska leta mer än kring rondellen vid E-center i Söderhamn, där brukar jag annars hitta vårens första tussilago!

Därför tycker jag det var extra kul att dom fanns så nära mig!

När jag letade bild på gustussarna på nätet så hittade jag det här också
image356

50-talsporslin - tussilago. Hade faktiskt ingen aning om att det fanns en servis som denna! Visste ni?

Söt är den i allfall tycker jag!

Mindre sött igår var att min bil blev väldans vårtrött
image357Tre kilometer kvar hem efter dagsutflykt till grannstaden Bollnäs, blev den väldigt dålig! Ensam var jag också......Gasade o nästan inget hände! Rullade o försökte gasa, tur det är platt i lilla Trönö!
Tog mig i allafall hem med lillvolvon och nu står han ute på gräsmattan o vilar......hoppas han kryar på sig med lite hjälp av sambon!
Vi har ju storvolvon också att ta till, men har olika tider att passa så vill ju gärna att lillen ska rulla på!
Får väl inviga busslinjen annars då.......

Nu vill katten in......återkommer lite senare o visar lite bilder från gårdagen. Och så måste jag kolla om MatMia har gått i ide! Eller?!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det fixar nog Ingemar ;)
Han köpte min rallygula Audi en gång i tiden...den var nog inte i det bästa skicket då, kan undra om han fick i gång den någon gång, eller var det bror till honom som köpte den ?...minnet sviker :/
Den gick med en väldans fart ett tag hos mig iallafall;)

2008-04-06 @ 09:15:56
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0