Några vårblommor....

Hej o gokväll på er o tack för alla kommentarer! Jo, jag känner att jag lever...nej, blev inte så farligt ändå, bara sådär lite lagom ont i baken o låren, sådär så att man känner att nu är våren här!!

Slutade redan kl 13 idag, hämtade upp sambon och sen fort som attan hem o släppa ut djuren!

Efterlängtad är man....

Fixade lite att äta, hade redan ugnstekt kyckling kl 6 i morse, så det var fort gjort......men sen tog orken slut en stund. Och för sambon blev det ryggläge i ett par timmar.......igen.

När han kvicknat till så åkte vi till Håkes blommor, därute i Mo, och höll banne mig på att blåsa bort! Inte var det sköna vindar heller!
Hade hunden med, och sambon......då leker sambon Följa John och hunden är bara rädd.....varför åkte jag inte själv...

For sen vidare till Bollnäs o besökte mina föräldrars gravar där. Tog bort allt efter vintern och satte dit lite vårblommor istället, fast jag planterade inte, utan ställde ner en grupp i kruka. Har faktiskt aldrig tidigare gjort vår så pass tidigt där, en gång gjorde jag det till sista april och det var tidigt tyckte jag, nu är det bara att hålla tummarna att dom överlever! Fast penseér är tåliga...

image474

Köpte med mig en liten kasse hem också.....och en ranunkel....nån kruka ute ska jag väl ändå kunna ha mitt i lervällingen! På trappen i allafall....
image475
Än har jag inte lärt mig hur kameran funkar......om inte bilderna blir för ljusa så blir dom mörka!
Sorry.....
Nu har jag letat fram min kära blombok ur skåpet och blomsterkalendern jag fick av dottern
image476
Orkar jag ska jag bläddra lite i dom.......
Men vill ju kolla era bloggar också, är alltid lika roligt att läsa!

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

jaha du var uppe före tuppen och stekte kyckling du.Tur inte tuppen var vaken då kanske han blivit arg haha natti med dig

2008-04-22 @ 23:13:38
URL: http://evasturesson.blogg.se
Postat av: Kattis

Godmorgon!
TAckar.
Ska försöka få ner kameran någonstans, just nu ser det lite svårt ut.
Ha det gott!
Kram

2008-04-23 @ 06:16:15
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Oh en bok för mig latmans trädgård!

2008-04-23 @ 06:41:06
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Mia

Godmorron! Skönt med ledig dag, eller hur? Min semester är slut nu men jag har också ledig dag idag, i morron börjar allvaret igen *L*
Ska plantera min julros på lotten idag, så blir det väl lite fortsatt rensning...

2008-04-23 @ 07:23:23
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0