Låång dag...

Gokväll på er som fortfarande är vaken!

Idag har det varit en låång dag - började tidigt med avdelningsmöte på jobbet och där vankades det smörgåstårta....mm, så god den var! (Åt tre bitar!!)
image486
Tårtan bjöd högsta hönset på, inköpt på Sjölins bageri inne i stan.

Högsta hönset slutar sin tjänst som storhöna hos oss, snyft, snyft....men hon blir ändå kvar som syrra och en annan säkert lika bra tar över.
Vi förärade henne med blomster o choklad (och en vacker dikt som jag ej kommer ihåg nu)
image487

Blev kvar på jobbet i sex timmar idag, sen iväg o handla lite, råttan hade hängt sig i kylskåpet...

Attans så varm o het jag blev i vårsolen i bilen.....är ju minusgrader på morgonen och varmt som attans när man ska hem igen! Tror jag hade hundraförtton grader i skorna! Har nu letat fram ännu tunnare skor!

Väl hemma så lagade jag mat i rasande fart, sambon fick INTE sova middag efteråt!
Åkte sen till min före detta svägerska, sambons faster, och hämtade lite plantor som hon grävt upp....skulle vara två plantor vårkragar men blev två till, lite fänrikshjärtan och något som varken hon eller jag kommer på vad det är...hoppas dom överlever så att jag får veta!

I det röda huset i Rengsjö så frodas mycket, inte bara blommor! Nu är det ju tidigt på säsongen men en del tomtar o annat smått o gott har ändå fått komma ut i det fria, och en del är ute för jämnan!
image488
Inte skyler hon sig........
image489
Och inte han heller!

Trädgårdskonst kan ju se lite olika ut, eller hur?!

image490
Dom här är sötare tycker jag!

Men ordentliga vakter står där också
image491
Hua!!
image492
Såg INTE  när jag fotade att det är ju två björnar på samma träd!

Vi fikade lite o tackade för plantorna och sen åkte vi hemåt igen, svärfar ringde o var sugen på kortspel....Och det tackar jag inte nej till! Blev lite poker och har nyss kommit hem.....grus i ögonen känns det som, skapligt trött efter en lång dag....nu säger jag godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Fy vad sugen på smörgåstårta man blev!

2008-04-24 @ 23:03:00
URL: http://kaisasturesson.blogg.se
Postat av: eva sturesson

ja jag hörde av Eva att det gick att köra ner där nu. Du är uppe före tuppen och lägger dig sent hur orkar du?godnatt

2008-04-24 @ 23:08:39
URL: http://evasturesson.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tycker tomtarna var lite häftiga.. *L*
Här utanför huset har vi en trägubbe som vaktar, gjord med motorsåg, det är väl björnarna också??
Ang mitt utbrott, det händer ungefär en gång vart 5:e år, och alla blir lika förvånade varje gång... !! Jag också ;-)

2008-04-25 @ 10:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0