September 2014

 
Fyra sorgsna månader har passerat sen Go´hjärtat somnade in...
Jag pratar med henne varje kväll vid läggdags.....Urnan med hennes aska står på en hylla i sovrummet, vi har ännu inte kunnat besluta hur vi ska göra med den.
Ditte Tax....som vi saknar henne.
 
Nu måste jag skriva om nåt annat....sitter bara o grinar annars.....
 
Söndag morgon.....Maxen har sovit här....och kom nyss upp o var kissnödig....nu sover han jämte maken....
Han har hunnit bli 3,5 år redan! Vad fort det gått!
 
En liten Emil är han...full i bus...och har ett hiskeligt humör! 
Men är lika ofta snäll o go!
 
Maxen o mamman har nu flyttat från skrutthuset i Trönö...har under sommaren bott hos Morfar´n i Bergby men har från oktober fått en ny lägenhet i Gävle....
 
Maken, kattan Fia o jag...vi bor kvar i Norrala...än så länge
Maken har efter 10 år äntligen fått fast jobb! Visserligen ett år framåt men förhoppningsvis blir det ännu längre!
 
För övrigt har sommaren varit underbar...när den väl kom!
Dom första två veckorna på min semester frös jag o fick elda för värmen...men sen blev det varmt minst sagt!
Har varit sol o bad mest hela tiden!
 
 
Jag skulle kunna visa hundratals foton...för fotat har jag gjort, fniss....men ska nu försöka posta det här inlägget!
Kramen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tråkigt! En del som kommenterat hos mig kan inte jag kommentera hos!
Ragnvi

2014-09-21 @ 06:25:45
Postat av: Mia

Jaa du fina vän...det har runnit mycket vatten under broarna sen du bloggade senast...både sorgsna och trevliga, nu hoppas vi att det trevliga ska överväga framöver, jättekram till dig, goa du!

2014-09-21 @ 10:24:57
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: AndreasLundqvist

Hej Ragnvi!

Mänga varma kramar till er allihop och jag tänker på er och Ditte! <3

Hälsa Ingemar och gratta till jobbet, jättekul tycker jag!

Gullungen Max blir bara större och större. Jag ser i dina underbara foton att han och Ingemar verkligen funnit varandra och är bästa kompisar, det värmer i hjärtat att se. Åh det som han sade till Ingemar för ett tag sedan om Ditte, så klok och underbar liten kille, jag grät när jag läste.

Kramar igen till er allihop!

Vänliga hälsningar
Andreas

2014-09-21 @ 19:49:53
Postat av: TT

Åh, vad roligt att se att du är tillbaks! Förstår så väl att du saknar Ditte.
Vad stor Max har blivit!? Hur gick det till! :)
Kram!!

2014-09-21 @ 20:26:37
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Hej på dej! :-)

Så roligt att se ett blogginlägg igen från dej - även om det till viss del är ett sorgligt inlägg... Förstår att Ditte har lämnat ett enormt tomrum efter sej. :-(

Desto trevligare med makens jobb - härligt!!!

Och goa Maxen bara växer och växer! :-)

Ha det gott!!!

2014-09-22 @ 16:02:17
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Soffie

Usch måste vara jättestort efter Ditte saknaden går nog aldrig över, vas roligt att maken fått besked om fast jobb, å godaste Max vilken härlig kille, kramen

2014-09-23 @ 22:08:26
URL: http://sofie69.blogg.se
Postat av: Soffie

Skrev fel adress såg jag

2014-09-23 @ 22:13:28
URL: http://sofie69.blogg.se
Postat av: Soffie

Igen skrev jag fel men nu är det rätt

2014-09-23 @ 22:14:02
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Att mista, att veta att man aldrig ses mer, att veta eller inte veta hur de har de - de som dött, gör oss ledsamma o sorgsna. Lilla Ditte, förstår du saknar henna,jag behöver bara blunda o tänka om mina tjejer försvann - uch läskiga tanke, men en dag händer de, så är de i livet, en dag slår döden till för oss alla. Inte en enda varelse undgår den.

Kul ändå att se ett inlägg från dig igen. Jag tycker de är lite tråkigt att de flesta redigt gamla bloggvänner (nu snackar jag inte ålder på person..hihi) inte längre bloggar. Hoppas få se lite inlägg från dig då och då igen.
kramiz

2014-09-26 @ 08:32:13
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Anna

Hej hjärtat!
Kan inte föreställa mig den sorg och saknad och tomrum som du känner efter din fyrbenta vän! Krullpojken är med mig varje dag, det är 4 år sedan han gick bort. Hans urna står på tv bänken. Familj och vänner försöker få mig att begrava den. Deras argument " hur ska han kunna få frid "... Pratar också med honom varje dag. Nu har jag, sedan två år tillbaka ett nytt lyckopiller!

// Kram


Svar: Hej Anna! Hoppas du nån gång läser det här...Tack för dina rara ord hos mig...du har ju själv gått igenom helvetet....Är så glad för din skull att du har ett nytt Lyckopiller! Kanske får jag också ett så småningom....Kramen!
Rankan

2014-12-28 @ 15:37:30
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0