Stel....

Morning!
Yr i bollen...stel i nacken...rinnande variga ögon...Veckan börjar bra!
Var iväg i torsdags o fick influensaspruta...tillhör ju riskgruppen...och det här hör väl till antar jag?!
Och ni som ser mig på FB vet också att jag ändå hade tur den dagen!
Strax efter jag klev ur hissen blev det ett stort elavbrott i Söderhamn!
Jag var nog den enda patienten dom kunde behandla då...en spruta i armen i ljuset från fönstret...sen kliade sig både läkare o sköterskor med flera i huvudet, fniss!
Så beroende vi är av elen!
 
Den här har då gjort sitt...
 
Igår hade jag en årsdag...
Ett år sedan hjärtinfarkten...
Jobbigt år men jag har i allafall överlevt!
 
Om en timme ska jag ringa o kolla så att Lilla Faster är vaken...hon ska idag läggas in på sjukan och imorgon genomgå en operation...83 har hon fyllt och jag tycker det är så trist att hon måste göra detta...
 
Makens Junior har ju flyttat till eget litet boende...vi var dit o fredags och jag håller med; det var litet!
Han följde med hem och åt...och fick matlåda med sig hem....igår kom han också och fick fler lådor med sig.
Jag har svårt att lära mig att endast laga mat åt mig o maken, fniss!
 
Fast Ditte äter gärna med oss...hm!
Hon ser välmående ut hunden...men hon är inte överviktig säger veterinären!
Men hon har en konstigt hängande buk...kan bero på dålig muskulatur eller nån sjukdom...
Och ett medfött hjärtfel har upptäckts...men hon är pigg o kry för övrigt så inget behöver göras än!
Vi har varit till veterinären med henne två gånger nu på grund av liten öroninflammation...hon är bra i den nu!
Lite dyr i drift är hon....undersökning, medicin o vaccinering...cirka 2500...men det är det värt!
Hoppas vi får behålla henne i många år till!
Kramen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Morning! Är det sviter efter sprutan som kommer nu, tro...har hört att man kan få lite förkylningssymptom av den..??
Ja, nog 17 hade du tur med hissen! OCH att du skulle ha en spruta, det går ju faktiskt att göra utan ström, men visst fasen är man beroende av el, det är ju oftast inte bara ljuset som slocknar, kan vara både värme o vatten som försvinner!
Lilla Ditte då, jag förstår preciiis hur hon känner det, det där med magen alltså...jag har också fått sån där konstig hängbuk med åren ;-)))) I övrigt är hon ju jättefräsch, det lilla grynet!
Jepp, nu blir'e halvtidspension om Mia får bestämma...jisses vad skönt det ska bli! Det kändes som en befrielse när jag klistrade igen kuvertet till Pensionsmyndigheten *L*
Kram på dig, fina...pigga på dig nu!

2013-02-11 @ 07:22:29
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Hebbe

Mors..Nä då ingen fara,jag mådde faktiskt riktigt bra på söndagsmorgon,,lite håröm kanske..
Man blir ofta sån efter den sprutan..
Visst är vi elberoende,inget snack om det..
Hoppas du får bli helt kurant nu..Haé Kram.

2013-02-11 @ 08:07:14
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: "LillaSyster"

Lilla hunden, värd varenda krona hos veterinären, djuren blir ju som familjemedlemmar så är det bara! Man hoppas ju alltid på att få ha dem länge. Varje morgon säger jag: Akta er för bilarna! (Då de två små liven har bråttom ut för att kolla läget.) Jag ska stilla din nyfikenhet - jag bor i Östergötland, men jag har en väldigt tacksam södersida, men nu är det vitt där igen.... men håll ut det kommer en vår!

2013-02-11 @ 15:19:45
URL: http://mittskogsliden.blogg.se
Postat av: annette

Så sent Du tar sprutan, influensan grasserar som värst nu, i alla fall här i Östergötland, visst väldigt länge sedan det var så här många fall, men det är klart tre olika influensor som går, så då blir det kanske så här, hoppas Du mådde bättre ju längre dagen gick.
Grattis på årsdagen, förstår att Du tänker på den hemska dagen då Du rasade ihop och sedan fick opereras.
Vad gör Junior nu, jobbar han som kock, eller ahr Du tagit hans tjänst;-))
Lilla Ditte måste ju finnas kvar i massor av år, blir det för dyrt med vetrinären så ordnar vi en insamling!!
Ha nu en bra vecka!

Kramen

2013-02-11 @ 18:18:47
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Jag läser.. jag känner... jag nickar och ler. Ja du ser jag är med dig i vartenda ord du knapprar ut.

Ditte ...hon är min idol.

Kramilikram på dig Rankan.

2013-02-11 @ 19:29:16
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: soffie

hihi Ditte i full fräs :) hon är så goo, jag är genomfyrkyld inne på dag 4 nu, hoppas du slipper influensan nu då du tog vaccinet vad sent de ger er sprutorna hos er här har de slutat ge den för några veckor sen,hur gammal är Ditte och jag hoppas hon får massor av mer år hos er. kramen

2013-02-11 @ 21:25:30
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

oj, att du fick såna biverklningar av influensa-sprutan.

kan tänka mig att det varit ett jobbigt år efter hjärtinfarkten, men är så glad att du mår bättre nu

Håller tummarna för att din fasters operation går bra
och ja, det måste vara jobbigt att behöva genomgå detta vid hennes ålder

Mysiga bilder av er goa vovve Ditte
och ja, hoppas ni får behålla henne i många år till
stor kram

2013-02-12 @ 15:44:26
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Suss

Jag tar inte den där sprutan längre, jag blev sjuk vartenda år och hade feber, vilket man inte skulle kunna få enl expertisen. Till slut blev jag avrådd från att ta den och det har gått bra hittills, så vi får väl se hur det blir på ålderns höst? Du måste ha känt dig som en VIP-patient när det bara var dig de kunde behandla.
Jag hoppas också att Ditte hänger med länge än, hon är så mysig och du skriver så bra om henne, för att inte tala om bilderna. KRAM!!

2013-02-12 @ 20:01:44
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Ninni

Sprutan tog jag i höstas jag tillhör också riskgrupp =(

Söta Ditte ja dom är dyra i drift dom små liven!!
brukar göra matlådor till min son med, det gillar han =)

Ha en skön helg, kram kram

2013-02-16 @ 11:06:32
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Bara lilla jag
Hur har du det
Nu är jag pigg till 100% efter en lång förkylning'
kram

2013-02-20 @ 23:34:53
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Vad har det tagit åt mig, som inte varit inne hos Dig på en vecka.
Då har Du sviter efter flunsan Du skriver om här.Goda tider så dyrt hos vetten, hoppas verkligen inte Prinsen /Lille gubben var är Du, blir krasslig, sådana pengar har inte jag till övers. Men han verkar frisk hittills, är ju ganska ung än.
Ditte verkar vara en jättegullig hundtjej.Älskar strävhåriga taxar, ja hundar, synd jag inte hade råd med en.Men nu får jag roa mig med katten som ligger hos mig om natten. Det är så rart.

Kram och god bättring !

Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Här är jag o tassar runt lite..kollar upp om det har hänt nåt..mmm jag ler när jag ser Ditte komma rusande. Tiden rusar med..snart är det mars igen..underbart.

2013-02-23 @ 15:54:04
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Ingrid

Här är det stelt utan influensaspruta. Har fått ny medicin som skulle hjälpa lite i leder men det känns tveksamt. Ja, du jag vågar inte räkna på vad vår hund kostat detta år.. 10-15 tusen säkert och så mediciner och specialkost på det livet ut.. Hon är bara fem år. Men vad gör man

2013-03-02 @ 08:21:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0