Skallebank...

Måndagmorgon...och jag är ledig!
Självklart ska man ha skallebank då...men det brukar gå över bara jag fått i mig några koppar kaffe och är i upprätt ställning!
 
Förra helgen var Maxen här...och han blev lite sjuk...och gissa vem han smittade?!
Men den här gången blev det inte så farligt för mig...huvudvärk o täppt näsa och ett evigt rinnande därifrån...Jag har inte känt mig speciellt sjuk....lite konstigt ändå för i fredags var jag på återbesök på gynmottagningen i Hudiksvall....doktorn känner som alltid på lymfarna o lyssnar på lungorna....då säger hon att jag är tät i bröstet! Missade hon näsan eller?! 
Hur som haver; hon lyssnade igen och jo...du är tät sa hon...blir du sämre ringer du husdoktorn....det har jag inte behövt göra, har inte haft nån speciell hosta ens denna gången! 
Sen blev det den obligatoriska gynundersökningen...och allt verkade bra! 
Fyra år har nu gått sen cancern upptäcktes, nej, mer än fyra, blir fem till hösten......men fyra år sedan operationer o strålning....nu behöver jag bara besöka gynmottagningen två gånger per år! 
 
 
Ja...nu blir det vinterbilder på Maxen, fniss!
Från den ena veckan till nästa blev det ju vår!
Förra helgen blängde Maxen på snön i lekparken....denna helgen tinade den fram så när han kommer nästa helg kan han nog leka där!
 
 
 
 
Mycke Maxen blir det....fniss!
 
 
 
Han är förtjust i Blåa Hinken...skall alltid släpa med den, fniss!
 
Jag är mer förtjust i Hinken på Bron...
 
Vårfin!
 
Kramen!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Måste fnissa jag också...barn har de märkligaste idéer om vad som är roligt ibland :-)))) Men en blå hink är alltid bra att ha med sig, man vet ju aldrig vad man kan hitta...
Skönt att du inte blev så hårt smittad den här gången, nu börjar du kanske bli immun mot de elaka barnbarnsbacillerna! De snälla blir man aldrig immun emot, alltså dom som skapar behovet av att träffas o mysa :-) (Säger jag, som inga har)
Magen är så pass mycket bättre, har inte bett om medicin än, men är beredd att göra det om det skulle hända igen...Kram goa du!

2013-04-22 @ 06:10:32
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, det var vårfint hos dig! Härlig liten Max.

Jag vet inte hur täta kontroller du haft på gyn tidigare, men måste vara skönt att få litet längre mellanrum. Krya på dig! Skallebank är inte trevligt, inte att vara täppt i näsa eller bröst... Tänk vad doktorer upptäcker innan man själv gör det... :-)

2013-04-22 @ 08:23:04
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Men nu har ni inte så där massa snö kvar väl?? här är all snö helt borta, vi har ju haft kanonväder ganska länge nu (mer än en vecka) o de är så skööööönt. Gubben hade semester förra veckan o den var perfekt vädermässigt.

En hink är bra att ha med, tänk vad den rymmer om mormor ex skulle köpa godis på vägen, eller om man hittar fina stenar får morfar tungt att bära hem:) barn är underbara.

Så gutt att du är återställd efter cancern, tänk jag minns de som igår, tiden går så fort. Minns jag alltid sa till dig att allt skulle lösa sig o blir bra, de blev de o de e jag så glad för. Hoppas din mage också är bättre nu.

Kramiz Kramiz

2013-04-22 @ 09:07:39
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Det var en vårfin kruka! Man blir lycklig då man ser sådana på förstukvisten! Ta du med dig lite kaffe och gå ut i friska luften, så kanske huvudvärken släpper.... Ha en skön ledig måndag! =) Kram

2013-04-22 @ 10:19:24
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Jag tycker också mer om hinken på bron ;) tur det inte är den han också gillar mest, skulle nog vara rätt tung för honom att dra på :)
Han är för go den ungen ;)))
Ha en fin dag, kramen….

2013-04-22 @ 12:01:50
Postat av: Hebbe

Hej du,,Tror att även jag gillar hinken på bron..Ja våren stormade in fort i år,med en massa vatten som inte hann undan..Nu har det sjunkit undan en del 1,5 dec kanske..Jag har följt dessa fåglar några år,kul när dom återkommer till samma boplatser år från år..Haé Kram.

2013-04-22 @ 13:33:21
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

en så mysig bild av de söta Tussilagona
jo, det går fortfarande en hel del influensor och förkylningar, och skönt att det inte blev så farligt denna gång
och skönt att vid undersökningen hos doktorn att allt var bra
och oj, tänk att det är 5 år sedan cancern upptäcktes och är så glad över att allt har gått så bra
Söta bilder på lille Max
och så fint med hinken med violerna
stora kramar

2013-04-22 @ 14:09:34
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Ninni

Jobbigt med huvudvärk=( Hoppas den släppte!! Skönt att du inte blev värre sjuk och skönt att behöva springa på gyn allt för ofta.

Härliga bilder på Max, till helgen kommer jag/vi att få träffa vårt nya barnbarn..ska bli så kul!

Kramen

2013-04-22 @ 15:30:57
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: lisa

Du har verkligen gjort vårfint i zinkhinken. Känns väl skönt efter genomgången igen. Skönt att andas ut. Kul med Maxen. Han gllar blått både i kläder och accessoarer. Men nu har väl snön smält hoppas jag. Ha en go kväll. Kram Lisa.

2013-04-22 @ 17:13:06
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

SÅ härligt Rankan att du inte behöver fara så tätt längre på undersökningar..lite näsdropp kan man ju fördra..

Hi hi Maxen är nästan mindre än hinken..

Så fiiiint med penséerna på bron..

2013-04-22 @ 18:47:52
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: annette

Var ett blandat inlägg som jag skulle kunna skriva mycket lång kommentar till;-))
Maxen är ju så mysig, han kör sitt race och släpar runt på en stoooor blå hink;)
Skönt att Du inte behöver besöka gyn så ofta nu, själv fått svar på en röntgen idag som oroat mej rejält, men nu är det kontrollröntgat och allt ser ok ut!
Dina blommor är ju ljuvliga, det är så mycket vår i den bilden så jag nästan glömde bort snövallarna som syns på en del andra bilder;)
Ha det gott!
Kramen

2013-04-22 @ 19:58:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: soffie

tjohooo va kul han har Max,härligt att allt har gått bra med skitcancern ,skönt att du bara behöver kolals upp 2gånger/år, kramen till dej

2013-04-22 @ 21:19:25
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: engelsson

Good morning. Härliga bilder på Max..så fort han växer den lille mannen..mitt barnbarn fyllde till min oförställda häpnad ett år redan.. Man hinner ju inte med..tisdagskram åt dig o ha en bra dag..hoppas förkylningen inte blir värre.

2013-04-23 @ 10:44:24
URL: http://engelsson.blogg.se
Postat av: Gardenhouse

Så många Tussilago du hittat!
Vackert vårigt ;)
Maxen är ju så söt, med blå hinken och allt. Vilken solstråle.
Skönt att undersökningen var bra! Att få gå på kontroller med jämna mellanrum måste ju ändå kännas tryggt. För fy vilken sjukdom...
Pappa kom ju in alldeles för sent. Men mamma hade bröstcancer då jag var barn och hon mår prima än idag :)
Då bor du lite söder om mig iallafall...
Kramar till dIg och hoppas huvudvärken gick över.
Sussi

2013-04-23 @ 13:27:57
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Ingrid

Har inte fått till någon uteplantering än hade ju tänkt det denna veckan, men ryggen tyckte annat..

2013-04-24 @ 19:27:42
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej vännen! Årets upplaga av trädgård hos mig är ju två balkonger, modell minimal! Har ju köpt ett nedfällbart bord till den ena balkongen, den andra används inte, trist att dom är bredvid varandra fast ändå med mellanrum, hade gärna haft den andra på andra väggen bara för att få lite variation på utsikten! Sen hoppas jag förstås att myggen inte ska vara så på här uppe på tredje våningen!
Helgen närmar sig, o Maxen med den!
Kramen

2013-04-25 @ 16:32:51
URL: http://paulaz.se
Postat av: Trolda

Hej käraste Ragnvi! :) TÄNK att Max har blivit 2 (!) år!!! GRATTIS i efterskott!!! Linus var ju 2,5 den 21 april...hujedamej va tiden går!?! våren dröjer också här...den där RIKTIGT goa värmen uteblir...men visst FINNS det vårtecken! :)

Trolda - kramar :)

2013-04-27 @ 21:20:00
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Eva

Oj vad stor han blivit lille Max. Ja det är på de små som man märker hur fort tiden går :-)
Kram,
Eva

2013-04-28 @ 17:12:01
URL: http://detspokar.blogg.se
Postat av: Inger

Ja jag föredrar oxå din kruka.
Men den blå var rejäl och bra..
Men tänk att det gått över 4 år. Fattar det inte.
Skönt att det var bra. Sedan får man nog dras med förkylning när man har barnbarn iaf de som är på dagis...Vad mycket kul max verkar ha när han är hos er...underbara bilder....njut av den lille mannen...
Kram och Nospussen..

2013-04-28 @ 18:51:00
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0