Ljus i höstmörkret...

Go´ungen har liksom snöat in på att mamman ska tända ljus...och ALLA ljuslyktor!
Försök inte hoppa över en enda...han har full koll på hur många dom har! Och vart värmeljusen finns...elddonen når/vet han inte vart dom finns!
 
1 år o 7 månader är gossen nu...och vet vad han vill, fniss!
Vi var o hälsade på hos dom i Gävle på lördagseftermiddagen...tänk om han hade varit med oss på onsdagen när vi var till Ljustorget i Ljusdal...då hade han väl som mormor nästan blivit lite vimmelkantig av alla fina ljus som fanns där!
 
 
 
Underbart fikabröd hade dom också!
 
Fler foton därifrån och på Maxen kommer alldeles säkert sen!
 
Underredsbesiktningen gick bra...och nu glesnar återbesöken till var 6:e månad...
Gyndoktorn var mer orolig sa hon för andra saker hos mig...vissa provsvar lyste röda på dataskärmen...men jag orkar inte ta tag i dom än...gör så gott jag kan en stund till
 
Igår hade vi födelsdag här i huset!
Ditte Tax fyllde 7 år!
(Och Fia Katt blev firad hon också eftersom vi inte vet när hon "fyller år"...vet bara att hon är något äldre än Ditte)
 
 
Vi bjöd dom på godsaker igår...själva åt vi "ap-mat"...leverbiff...men hunden gillade det med hon!
Kramen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Go morgon i stugan:) Tänk vad de växer de små du. Jag min prins här är ju yngst bara 17 månader:) de e stor skillnad på honom o prinsessan som är 21 månader, alltså närmar sig 2 år...otroligt vad de går.
Klart Max gillar ljus, finns de något finare så här nu när de är ganska mörkt tidigt på kvällen o länge på morgonen.
Oh ett litet födelsedagsbarn - Ditte hela 7 år. De växer också fort djuren, tur vi åldras lite mer långsamt o varligt:)
Idag ska vi hämta mor - ha de gott i gott.
Kramiz

2012-10-23 @ 06:54:31
URL: http://anki-nilsson.blogport.se
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Tack för Dina rader hos mig.Tack för komplimangen.Det är knepigt med både ock. Måste hitta något som fäster i plåt, silvertape kanske inte går till allt.Stora nätet är i garn, medskickat plugg o.skruv.Funkar inte i plåt o.stål.
Max han växer och blir stora grabben, men Ditte och Fia växer inget alls fast de blir äldre.

Ditte 14 år men en katt räknas väl på annat sätt.Kanske med nio

Fint med alla tända ljus, undrar om det går nu med Prinsen och hans väldigt långa morrhår.
Älskar att titta på fåglarna o.då jäbbar han åt dom.

Må så gott och hoppas det inte är något allvarligt med röda lampvarningen.

Kram Mi

2012-10-23 @ 09:34:31
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: camilla

jag tycker om naturgodis ;) de är de goaste som finns . Vad söt hon är Ditte :) ha en underbar dag kram Camilla

2012-10-23 @ 10:52:14
URL: http://camie.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Oj, har han redan blivit 1 år och 7 månader....såfort tiden går och fort växer de små...
mysiga foton ! och så fina ljus !!
den med svanarna är så vacker..
skönt att det gick bra hos Gyndoktorn, och hoppas det som visade sig på provsvaren blir bra snart också.
Kul med vovvens och kissens födelsedag, och bilderna är så mysiga
stor kram

2012-10-23 @ 15:43:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Tänk att barn är så fascinerade av ljus!! Fast, jo det är ju vi vuxna också, när jag tänker efter... *L*
Vad skönt att gynundersökningen gick bra, men....?????
Ballongvidgningen har gjort verkan, så den smärtan har jag inte längre, mer än i ljumsken där dom gick in...tänkte ge detta en vecka, sen får vi se..Ska ta kontakt med en annan vcoch be dom kolla höfter och knä...
Kram, vännen...

2012-10-23 @ 17:53:48
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna ..smyger in..

Ditte Tax..jag smälter när jag läser dig Rankan..du är så äkta så härlig som bara du kan..Max...what..redan stora karln förstår jag :)hi hi ja dom lär sig fort minsann att ta för sig i livet.

Så skönt att il doctore finns ..och när allt bara blir bättre blir man ju sååå glad..

2012-10-23 @ 18:39:50
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Suss

Hej och hå vad tiden gått sedan jag var här sist. Kan det bero på att jag mest arbetar hela tiden? Kören och jazzklubben tar också tid och bloggen är inte prio 1 alla dagar. Rolig läsning har det varit i alla fall och underbara bilder på Maxen och djuren. Tack för en stunds underhållning och ha det så gott Ragnvi tills jag tittar in igen. KRAM!

2012-10-23 @ 19:53:08
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: soffie

gullungen där:)så fina bilder du visar. kramen i höstmörkret från mej

2012-10-23 @ 21:40:12
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Nädu nu får du allt ta detta på största allvar! Inga rödblinkande lampor hörru, det vet du! Inte för att jag vet vilka värden vi pratar om, men helt klart måste du göra som den gode doktorn säger!
Jag ska till doktorn den 8 november, fick för mig att yrseln kanske kunde bero på förträngningen i halsådern. Dock kan det vara något helt annat. Borde ha andra skor nu än mina "vippskor" för de gör världen än ostadigare, hihi
Kramen

2012-10-24 @ 21:30:14
URL: http://paulaz.se
Postat av: Britt Inger

Sååå andaktsfull han ser ut den lille herr´n !!
Stor har han blivit också :)
Ha en fin resterande vecka… kram, kram….

2012-10-24 @ 22:17:10
Postat av: Nilla

Nu blev det så där långt emellan igen...hinner inte med. Det är så mycket som ska göras under de lediga dagarna. Och vips ska det jobbas igen. Men emellanåt tittar jag in i alla fall. Har inte glömt bort dig.
Kram

2012-10-26 @ 15:52:07
URL: http://nillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ninni

HIHI han är alldeles fascinerad =) Men LJUS är härligt speciellt nu i Höstmörkret.

Hmm låter inget vidare med ditt Gynbesök, får du reda på vad det är??

Ha en fin kväll, kramen

2012-10-28 @ 17:27:23
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: annette

Tänk att det skall behövas tända ljus för att se bilder på när Max är lugn och står still, kan ser helt andäktig ut!
Vackra ljus på Ljustorget, men köper jag sådana så vill jag inte elda upp dom, så numer köper jag inte så mycket sådana ljus;)
Grattis till Ditte och Fia lite i efterskott!
Röda provsvar, ja Du gör säkert så gott Du kan åt detta och lite till!!

Kramen

2012-10-28 @ 18:57:01
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Britt Inger

Måste fråga dig Ragnvi…. Använder du Bollnäsbloggen nu också eller gör du inte det ? Jag får upp den som att du skulle ha skrivit för ett par timmar sedan väldigt ofta. När jag går in så är det inget nytt :( Varför blir det så måntro ?
Ha en bra dag i vårt "vinterväder" Kramen….

2012-10-30 @ 06:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0