De vita....



Men sicket ruggigt väder det är! Opålitligt dessutom...ena dagen sol nästa regn...och kalla vindar!
Men igår söndag njöt vi....hunden o jag!
Tog en promenad i koppel...länge sedan sist, fniss!
Mycket fotande av vitsippor blev det!









Blev lite varmt åt hunden så hon tog sig ett magdopp i ån...som för övrigt har ökat p.g.a. regnet!





Sen orkade hon en stund till!







Så...nu har jag gjort mig av med de flesta vita!

Kan ta ett gult som avslutning....




Avslutning på middagen igår blev nybakade kladdmuffins med frukt o grädde....mums!



Förresten....maken o jag rökte igår! Ett varsitt bloss....och jag trodde jag skulle kvamna!
Smakade illa gjorde det också....som tur var, fniss!
Jag tänker inte börja röka igen....aldrig att jag skulle utsätta mig för att tvingas gå igenom abstinensen en gång till! Men smaka kommer jag säkert att göra fler gånger!
Kramen!


Nappungen...

Kommentarer
Postat av: camilla

Fin blogg och fina bilder :) ha en bra dag.

2012-05-14 @ 08:25:39
URL: http://milla.bloggspace.se/
Postat av: Ankii

Vitsippan ute i backarna står o där ser vi hur Rankan med hunden går....hör du att jag sjunger:)

Fina bilder. Aj aj, passa dig, smaka cigg ibland är inte så bra, lätt att falla tillbaka - jag vet!!



Kramiz o ha en bra dag

2012-05-14 @ 08:35:40
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ankii

Vitsippan ute i backarna står o där ser vi hur Rankan med hunden går....hör du att jag sjunger:)

Fina bilder. Aj aj, passa dig, smaka cigg ibland är inte så bra, lätt att falla tillbaka - jag vet!!



Kramiz o ha en bra dag

2012-05-14 @ 08:35:55
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: madeleine

Vilka underbara bilder du bjuder på :) Vilken tur att det smakade illa den lilla stinkpinnen.

Ja håller med dig om att vi har ett konstigt varannan dags väder, ingen värme direkt fast vi har jobbat oss in i halva maj.

Iågr fick man att sitta i lä om det skulle vara skönt.. idag är det ju storm kombi med regn.



Ha en underbar dag! kram kram

2012-05-14 @ 11:35:16
URL: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
Postat av: Mia

Tänk, inte en enda vitsippa har jag sett än! Dom kanske inte växer här uppe...det är sånt som gör att jag kan få hemlängtan L Så galet....

Idag har det varit skitväder här och jag har varit alldeles flummig...besökt vårdcentralen också, nu blir det magnetröntgen för mig, eftersom det inte syntes nåt på vanlig röntgen...Nu måste jag få ordning på benen och höfterna! Blir så avundsjuk på dig, när du skriver att du gått till jobbet, jag klarar inte 100 meter ens... :-((

Men det blir väl bättre! L

Kram fina du!

2012-05-14 @ 16:23:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Javisst finns det mycket fint att njuta av nu..jag har fullt upp att bara ta in allt jag ser ute...alla blommor och allt grönt..

Klokt av dig att inte röka,,men visst var det väl konstigt med ditt bloss. Kommer oxå ihåg men det är över 35 år sen jag slutade..men just att det inte var gott med ett bloss när han hållit upp ett tag..

Mmmm muffinen såg goda ut. Det är ju det värta när man slutat röka, man får mera sötsug..och slutar aldrig fika.,..hihi...

Må så gott och kram och nospussen..

2012-05-14 @ 21:18:16
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Nej nej Rankan, inte leka med elden! Jag har inte tagit ett bloss efter rökstoppet, jag törs helt enkelt inte! Jag skulle säkert åka dit så det tjöt om det även om jag annars anser mig vara avvand...

Jag är nog en ickerökande nikotinist, forever!

Tänk man kan bara inte låta bli att fota de underbara vitsippsbackarna, gång på gång, pekfingret liksom trycker av sig självt, det är ju så himla fint!

Nu har vi snusat bebbe för ett tag framöver, sen får vi se vilka som dyker upp i pörtet under sommaren

Kramen

2012-05-14 @ 21:20:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Suss

Vart tog min kommentar vägen? Jag gör ett försök till. Det var mycket vitt och vackert du visar upp här, det är en härlig tid just nu. MEN, Ragnvi, du får INTE röka, det är livsfarligt och lätt att åka dit, även om du bara smakar. KRAM från en som vet!

2012-05-14 @ 23:11:32
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annette

Underbart vacker promenad, så fina blomor och så en del lite förfallna hus/lador, det gillar jag skarpt;)

Bra att cigaretten inte smakade gott, men det är lite farligt att smaka för ofta tror jag, vips så tycker Du kanske att det är gott!

Ha en bra dag!



Kramen

2012-05-15 @ 05:17:50
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: lisa

Visst får alla sippor o andra blommor blomma länge när det är en kall vår. Men mördarsniglarna har vaknat med besked. Usch o fy. Ha det så gott o kramar från Lisa o Sigrid.

2012-05-15 @ 08:30:58
Postat av: Inger Maryissa

Här har det också varit blandat väder med regn och sol

Fina och mysigt foton från din promenad

och vitsippsfälten är så fina, och så mysiga bilder på er goa vovve

Vad bra att test-rökningen smakade illa :-)....det hjälper nog att fortsätta vara rökfri...

och så sött foto på lille Max

kramar

2012-05-15 @ 14:06:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tänk på Maxen när du får röksug!!! Han behöver sin mormor LÄNGE till!!! Kram

2012-05-15 @ 17:06:04
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Neeej Ragnvi.... Du har gjort det sååå jättebra, prova inte igen... snälla !! Tänk så du har våndats o mått skit, tänk om du trillar dit igen....

Ja, jag ska ju inte kommar med några moralpredikningar för jag vet ju inte ens hur jobbigt det är att sluta, har ju tack o lov aldrig rökt....

Han är bra söt lillkillen som f.ö. håller på att blir stor :)

Sitter o småfryser o ska ta mig i kragen o plocka in lite i Tobbes gamla rum som nu är nytapetserat :)

Ha det så gott, kramen....

2012-05-15 @ 19:42:32
Postat av: Mia

Morning! Nu har jag läst på lite om spinal stenos, och det skulle ju faktiskt kunna vara det! Tack Ragnvi...Kram på dig!

2012-05-16 @ 06:33:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in..

Kvamna...himmel jag har aldrig hört det ordet innan..:) nääe..basta och röka..:) vilken tur att det smakade illa..



Våren är vansinnigt vacker Rankan..jag är ledig idag o tänker njuta till max..på tal om Max..han är ju så fin o go..och lilla Ditte-bus..hi hi..



Gofika..jo men det ska jag med ta mg en idag..din glaskupa är läcker..

2012-05-16 @ 07:55:26
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0