Sent omsider...



Sent omsider är jag här igen...inte blir det ofta inte!
Skärpning Rankan!

Söndag den 15 juli idag...och imorgon börjar min semester!
Firade med ett litet glas rött ute på Bron i fredags!


Igår var det regnfritt hela dagen...vågade hänga ut tvätt på tork...glömde att ta in den....och inatt har det ösregnat så klart! Och mer väntas idag...suck!

Semester....som vanligt ska maken o jag ingenstans...kanske till Loos då...dit skulle vi ju i midsomras också men den resan slutade på en vägtoalett i Ljusdal där Rankan spydde som en gris i en papperskorg sittandes på toa....fick vända bilen o åka hem igen...magkatarr plus penicillin är inget för min mage!

Maken o jag har inte åkt nånstans sen jag blev sjuk...sista gången vi var iväg några dagar var 2008!
Sen har vi ju djuren att tänka på också....får lov att gå ändå!

Nu har vi dragit igång med lite stök o bök här hemma....väggen som revs för två år sedan har återuppstått, ja inte den gamla då, den är uppeldad, fniss....men en ny har satts upp! Så nu har vi fått ett sovrum till...och förlorat matrummet. När vi rev väggen visste vi inte att Liten Max skulle anlända året därpå...nu får han ett eget rum här kombinerat gästrum. Och det rummet genomgår totalrenovering nu! Äntligen åkte korkmattan från 1959 ut igår! Och jag var iväg o köpte tapeter på rea....både till gästrummet o till Krilles rum, summa: 880 kr för 18 rullar! Som ni förstår så är det inga superduper tapeter men allt är bättre än vad som sitter uppe nu! Nytt golv köpte vi redan för två år sedan men det har inte blivit av att byta....!
Kanske rivs en annan vägg i sommar också....fniss!

Nu blir det några foton på när Maxen var här förra veckan!


Fotot ovan är när vi hämtade honom hos Morfar´n i Bergby...
Katten Pelle i Bergby kom också med...han som passade på att spöa Ditte!


Det bästa man har sätter man på....hinken, fniss!


Kom då mommo så åker vi!


Han gillar nyckelknippor!

Ryggsäcken var lite tung tror jag...fniss!



Han hann både bada o köra bil innan vi lämnade Bergby o for hemåt med gossen!
Bilder från här hemma kommer senare!





Kramen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Men jisses vad go han är, lille Maxen! Jag bara ler åt bilderna och blir nästan kär i honom när han har kepsen på sig! Sååå härlig liten "gubbe"!!!! =))))

Hoppas det slutar regna hos dig snart, tror alla mer eller mindre är less på det här nu...det känns inte som sommar precis...

Kram på dig, fina du och var rädd om dig, slit inte ut dig under semestern!

2012-07-15 @ 07:27:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: annette

Då börjar och slutar vi semestern på en och samma gång, vi får väl göra det bästa av väderläget, för gnälla kan vi ju inte göra hur länge som helst. Mellan störtskurarna är det ju riktigt fint tycker jag, och regnkläder har jag! Underbara bilder på goa Max, han är så fin i sin keps, och köra bil verkar han redan förstå hur det går till, NI får nog gömma dom nycklarna;)

Ha nu en fin semester och slit inte för mycket, Du skall vila oxå!!

Kramen

annette

2012-07-15 @ 09:04:54
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: camilla

Det regnar här på morgonen :( vill ju ha lite sol..va söt han är lill maxen :) ha en fin söndag kram

2012-07-15 @ 09:49:57
URL: http://milla76.blogspot.se
Postat av: Eva Stureson

Tack snälla du för dina ord i min blogg. Men du är lika beundransvärd och har gått igenom lika mycket som jag gör nu. Och jag har mina dagar där allt är mörkt men måste hämta energi för att klara mig. Vore roligt om du hittade hit nån dag. Men det är så otroligt vad likt Jessica Max är. Kram

2012-07-15 @ 10:08:42
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hej-Hej!



Fanns en tid när vi inte heller kom så långt på våra semestrar, för vi hade djur att passa och ungar som inte ville följa med oss osv. De somrarna blev det mycket snickrat här också. :-) Byggmaterial är makalöst dyrt, men det är roligt att se vilken skillnad lite färg och nya golv och tapeter gör. Och allra roligast är det ju att ändra lite på planlösningen och så där. Härligt att Maxen får eget rum nu!! :-)



Hoppas vädret blir bättre nu när du ska börja din semester! Här är vi i halvtid nu.



Ha det gott!!! :-)

2012-07-15 @ 10:11:53
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in..

Hmmm det är trist Rankan men när man inte må så där på topp är det ju trots allt bättre att vara hemma..hi hi jag älskar lille Max när han bär keps..så charmig så man svimmar... :)



Här har vi lite dagens efter liksom ..vi hade stor släktfest igår..oj så härligt det är att träffas o grilla..massor av människor som man tycker.



Jag har två veckor kvar av mina fem..oj du jag ska ta vara på varje minut.

2012-07-15 @ 11:29:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén

Hej!

Det är väl din namnsdag idag?

Så fina bilder på barnbarnet,hund och blommor!Hoppas att du mår bra.

Vänl.Inger i Örebro

2012-07-15 @ 11:37:34
URL: http://chintohs.blogspot.se/
Postat av: Kerstin

Regnar här också... vilken sommar!

Härlig kille Maxen, verkligen på alerten, kommer att gå långt!

Ha en skön semester*

Kramar

2012-07-15 @ 11:37:51
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Undrar om ditt semesterväder blir bättre än mitt ??

Skit va det öste ner i natt. Undrar hur mycket det kommit ner sammanlagt i sommar....

Kan inte påstå att man blir pigg psykiskt av allt grått....

Men det finns värre saker så varför gnälla....

Roligt att du skrivit här igen, åååååh va jag önskar att du fortsätter med det !!

Han är såå söt den lille :)

Ha det gott, vi ses snart hoppas jag....

Kramen

2012-07-15 @ 13:07:54
Postat av: Ninni

Hej med mig/oss är det bara bra, har tillbringat ännu en dag i Umeå, vi åker hem med nattåget idag. Ska bli skönt att få komma hem=)



Men vi har haft det bra. Men slitigt med alla olika sängar fniss

Förstår att det är jobbigt att resa bort med din mage, jag tycker även det med min IBS gudskelov för Imodium då&då.



Nu ska vi få grillat, mums. Söta kort på Max såklart, kram

2012-07-15 @ 18:50:16
Postat av: soffie

cooolingen Max va han är goo:) här i karlstad verkar det som det måste komma en eller flera regnskurar per dag:( så himla tråkigt å det är bara runt 16 grader på kvällarna:( kramen till dej min goa bloggvän

2012-07-15 @ 19:54:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

det har varit lite glest med blogginläggen hos mig också...så du är inte ensam...

Vad härligt att din semester börjar nu och hoppas den blir riktigt fin och avkopplande

och förhoppningsvis med fint väder också

söta foton på lille Max, och oj, så stor han har blivit

kramar

2012-07-15 @ 22:01:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nelly

fin blogg :) hur når du?

2012-07-16 @ 15:15:53
URL: http://nellystighs.webblogg.se/
Postat av: I stora drag

Hej Rankan!

Så fin bild på krolliljan överst och lille Max är ju stora karlen snart! :)

Bloggar inte hellre så mycket i sommar, då måste man ju passa på att göra lite annat också.



Svar på din fråga: Jo då, det var Täppet som du trodde. Kan inte påstå att vi är där så ofta, det bara blev så nu.

Ha nu en skön semester! Inget fel på att vara hemma.

Kram Pia

2012-07-16 @ 17:48:15
URL: http://istoradrag.blogspot.com/
Postat av: Paula i pörtet

Vad mysigt ni har det med goaste Maxen, sitter och bara ler...

Åka bort ja, det kan inte jag heller längre stava till! Jag känner mig dessutom såpass osäker med alla mediciner och symptom och elände att jag inte ens är sugen på att åka utomlands. Inom landets gränser åker jag gärna, förutsatt att man har toa nära till hands.

Där är vi ju liksom lite lika..

Förut hyrde vi då och då en stuga, sen kom husvagnen in i bilden och nu...ingenting!

Men, nu är Hasse på ofrivillig semester utan lön och sedan stundar en flytt som kostar en massa extra slantar så det är bara att gilla läget! Vi gör ju våra små utflykter och jag tycker vi ändå har det bra, mat på bordet var dag!

Till helgen har vi lösa planer om ett besök på älgparken i Långshyttan, dotra vill dit och då kan vi ju hänga på

Kram från pörtet

2012-07-16 @ 19:55:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Man behöver väl inte åka bort för att man har semester, man behöver inte äns ha semster:) ja alltså de har nog inte min gubbe i år, vad han säger. Jag var på semester hos barnen förra veckan, alldeles själv med jyckarna - de e gott ibland. Denna veckan får vi semestefirare hit de e ju kul:)

När jag blir stor o rik ska jag åka till något land som har kokusnötter o palmer så jag kan ligga där under med en go drink o njuta - innan vi åker hämtar vi upp Er också:) de blir bra va:):)



Kramiz oh du slit inte ihjäl Er nu på semestern

2012-07-17 @ 06:51:10
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Åh du är väl bara för gooo Ragnvi! Du skriver så roligt o härligt om ert renoverande!!! ;-) Tänk att du fyndade tapeter så där...blir säkert VÄL så snyggt som dem jag betalade 695 kr för för 1(!) rulle...helt vansinnigt, men snyggt blev det ;-) Och såklart att SUPER-MOMMO gör ett EGET rum för sötaste Maxen!!! :) Finns det HJÄRTERUM (och det har jag förstått för LÄNGESEN att det gör hos DIG!) så finns det stjärterum!!! :)



Trolda - önskar dig/er en HÄRLIG semester och KRAM! =D

2012-07-17 @ 21:47:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Skönt med "eget rum" för lillkillen om han är hos er ofta. fanns en tid då vi var rädda vårt hus skulle vara allt för stort när barna flyttat ut, men så är det inte. Har ju i och för sig en hel övervåning (liten lägenhet) som vi inte använder men perfekt som nu när dottern och hennes pojkvän är hemma hela sommaren och jobbar.

2012-07-19 @ 11:05:04
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0