I träda....


Tror nästan bloggen hamnat i träda...eller blivit lagd på is!
Ändå hänger jag vid datorn mest varje dag men kommer liksom inte till skott...



Igår fredag var jag jäkligt tacksam över att Maxen blev hämtad i Gävle redan på torsdagen av Bollnäsborna...
Ni som såg nyheterna på TV igår förstår varför!
Minst 70 bilar låg i diket typ utmed E4:an mellan Söderhamn o Gävle!
Totalt kaos p.g.a. snöovädret!
Som mormor gruvar jag mig varje gång Maxen ska ut o åka...! Och han åker ju varje helg...

Vi fick ju låna honom förra söndagen...lycka!


Det hade ju blivit tre veckor sedan vi senast träffades och jag var nervös över att han kanske skulle vara lite blyg....men icke! Sken som sola i Karlstad han när han såg oss!


Kröp direkt till micron...fniss!

Självklart fotade jag massor!
Och det kommer att bli mången foto på Gullungen i bloggen!



Maxen hade ju namnsdag den 1:a februari...samma dag som mamman fyllde år!


Vi firade dom lite i förskott...när vi lämnade Maxen åter på måndagen i Gävle
Mamman hade bakat smarriga tårtor....mums!
Fast Maxen var mest intresserade av presentpapperet....fniss!


Ger mig för nu...men har mången foto kvar!
Kramen!


Tror Ditte blev som valp på nytt! Lekte lite med bollen...jippi!
Eller så var hon lite svartsjuk...?

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja du Rankan nog är de jobbigt att veta när de små är på vägarna och far. Här nere hos oss är vägarna inte sebara längre o folk åker av i ett. Men idag är trafiken lugn, de som inte måste ut håller sig säkert hemma. Här snöar fortfarande...ich.

Underbara bilder på Maxen, undrar hur många man tar varje gång man träffar dom..fniss. Mina barn brukar säga till sina barn - nu kommer farmors kamera:) så snart de stiger in genom dörren. Nu är det några veckor sedan jag såg dem sist o nu får de deffenetivt inte komma hit. Där de bor har de bra väder, de bor ju i söder:)

Vilka underbara tårtor hon gjort dottern din - så fina så de verkar synd att skära i dem.



Maxen börjar väl närma sig 1-årsdagen med. Spännande de ska bli med alla papper, för de är ju just dem de gillar mest de små.



Kramiz Anki

2012-02-04 @ 09:01:11
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Hebbe

Hej du,,Kul att du fått rå om Maxen ett tag,fina bilder...Nä inte var bananerna någon höjdare,smakade väl bra,,men dom blev jäkligt kladdiga när dom tinat..Haé Kram.

2012-02-04 @ 09:04:50
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Mia

Hihi, ja tänk vad papper kan vara roligt! :-))

Förstår fullt o fast att du är orolig när han är ute på resa, man vet ju aldrig och jag läste om E4:an, det var riktigt otäckt!

Ja, nu hoppas jag och håller tummen att det här som jag hamnat i, blir nåt bra...men det verkar positivt L

Kram på dig...

2012-02-04 @ 12:50:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Barbro Eriksson

Visst är det underbart med den där första ögonkontakten, när det gått en tid sen sist, och man ser att ungen kommer ihåg..

2012-02-04 @ 14:22:20
Postat av: Anonym

2012-02-04 @ 14:29:21
Postat av: Anna ..tassar in..

Ja men lite träda är bra för blogglivet tror jag..för rätt som det är så är vi här o knapprar igen..:) sådana är vi bloggfrälsta nördar..hi hi..lite nördar är vi allt det får vi väl erkänna..även om jag bestämt vill hävda att blogga är inte konstigare än att skriva dagbok..så det så..



Lilleman han växer så go så söt som socker..lik mormor på pricken..

2012-02-04 @ 15:56:43
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja det går upp och ner med bloggandet, så är det ibland. Men du, vilken tur att Maxen inte var ute och for på vägarna i går. Det var ju förskräckligt. Han är ju så himla söt och go, härligt att få rå om honom ibland.

Kram

2012-02-04 @ 16:32:20
URL: http://nillasdagar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

wow vilka tårtor,å goaste Maxen med, ha en mysig lördag goaste du:)

2012-02-04 @ 21:01:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Likadant här, har ingen lust att skriva, för det känns inte som det finns något mera intressant.

Men det kommer väl.

Jag har dragit med en flunsa som dragit ner mig totalt.Orkar inget mer än att ta hand om utfodringen till katterna.Ut tre ggr för byte av vatten, jobbigt värre.Snuvan vill inte ge sig.Jag som trodde jag inte kunde få något med vaccin och allt.7:e dagen.Men all värk i benet är puts väck efter jag smorde in mig med Imebutin gel,och har en korkhäl 5 mm.i högra skon,stövlarna,tofflan.



Lille Max han är så go.Jo det är klart att Ditte är lite avis.Men bollar gillar ju hundar.

Hoppas Du mår någorlunda hyfsat.



Kram Mi

Postat av: Inger Maryissa

Det verkar vara så att många bloggar lite mera sällan den sista tiden

Samma hos mig..

Men skönt att kunna se när mina bloggvänner har skrivit något.



Ja, usch så många bilolyckor det har varit p.g.a kylan, snön och isen på vägarna

Det är ganska läskigt faktiskt



Så söta foton på lille Max, och kan tänka mig ni är glada över när ni får ha honom hos er

kramar

2012-02-04 @ 22:47:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ninni

Skriva ska man göra när man känner för det=)



Härliga bilder på söta Max.

Ha en skön söndag.kramen

2012-02-05 @ 10:28:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: annette

Ja Ni skulle ju inte få så mycket snö, skulle väl komma mest nedanför Stockholm,men här kom det bara ett par cm;)

Du får visa hur många bilder Du vill på Max, bara Du visar DEj på bloggen, njuter varje gång av att se hur Max växer och utvecklas, han är så sööööt, skönt att han ännu njuter av presentpapper, kommer väl andra tider när han skriver önskelistor som gör att Ni måste spara ett helt år för att få råd att köpa det han önskar sig;)

Vilka fina tårtor, rena rama mästerverken, hoppas Ditte fick smaka lite oxå;-))



Kramen!



annette

2012-02-05 @ 15:25:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Suss

Jag ligger också lite i träda nu och då, det måste vara årstiden. Jag är trött hela tiden och avskyr kylan! Tur jag har Max på din blogg att pigga upp mig med, det går inte att låta bli att le hela tiden. Vilken sköning han är! KRAM!

2012-02-05 @ 23:59:34
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Hej! Jovisst läste jag om vägeländet, och visst är man orolig!

I Finland hade dom en krock med 100 bilar inblandade, en hade filmat och det såg inte roligt ut. Och folk som fick stå utanför bilarna och vänta på bärgning i sträng kyla, burr!

Nä nu ska bara Vasaloppet klaras av o sen får våren komma! Nu när kylan släppt så blåser det halv orkan istället, vet snart inte vilket som är värst

Du ska se att bloggen också tinar upp snart när det blir varmare, hihi

Kramen

2012-02-06 @ 13:22:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger

åh så kallt det såg ut, men vackert. och vilka goda tårtor...

Lilla Max blivet 1´år.. Festligt för igår var vi hos Melvin och firade honom, fast han blir 1 år den 16, men hans mamma fyllde år,,,det är ju barnbarn och barnbarnsbarn till maken,....jämför din Max lite med vår Melvin eftersom de är jämngamla..kuligt,,men hjälp så fort det går...



Man kommer lite längre ifrån när det är barnbarnsbarn. Det är ju morfar som är det viktigaste. Vi får stå tillbaka lite..men han är så gosig, reser sig och kryper,,,så nästa gång går han nog....Det där med oro när barn och barnbarn ska ut i trafiken är jobbigt..skulle önska att jag inte bekymrade mig så mycket. Men man är som man är...

Oj nu blev det lång idag min vän..

Kram och nospussen...

2012-02-07 @ 19:05:43
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0