Tidig lördagmorgon...



Synd att fotot till höger blev lite suddigt...!

Morning!
Tidig lördagmorgon...endast Rankan är vaken...men nån snö har vi inte, fniss!
Endast 5 plusgrader visserligen...men det skulle bli varmare under dagen!

Förra lördagen klev jag upp ur sjuksängen en sväng...tog med hunden ut på en liten turne...hon behövde se nåt annat än skogen här hemma! Jag också...

Första stoppet...


Hos julskinkorna i Kungsgår´n...



Sen till Trönö...


Där låg kossorna o idisslade....



"Smög" försiktigt upp till Hönshuset...


En enda gång vågade sig Tuppen ut! Sicken fegis han är!





Jag hade fortfarande lite feber då...men orkade knata vidare upp till Söderblomsgården...ville njuta lite av sensommarfägringen!


Malvorna blommade för fullt!

Vi var faktiskt dit tidigare en gång i augusti också...fotade givetvis men har ej visat nåt foto från den gången?!
Blir lite nu istället då...




Dom här fotona var från den 24 augusti...då blommade fortfarande penséerna vid Skrutthuset i Trönö!


Långlivade saker....
Precis som Skrutthuset som fortfarande är i min ägo...tyvärr!

Men dom här lever inte längre...inte efter förra söndagens frostnatt!




Nu ska jag avsluta det här långdragna inlägget....
Men måste bara visa ett foto som fanns kvar i kameran...!

Är man nå´sööööt då?!
Den lille alltså.....fniss!


Kramen!




Kommentarer
Postat av: Hebbe

Mors,,Oj ber om ursäkt,,var inte meningen att du skulle bli så tvärhungrig,bara lite..Ja den lille är en goding,hoppas jag får träffa honom senare i dag.. Haé Kram.

2011-09-24 @ 08:00:18
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragn-Vi !



Goda tider så mycket fägring på en gång.Griseknoens bakdel är lite mager för att bli julskinka.Grisfötter älskade jag som barn/ung inlagda i gele´smaskens.

Fasligt vad Max växer, och fort dessutom,vackra bilder.Det har Du alltid.



kram Mi

2011-09-24 @ 08:45:43
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jisses vilka fina bilder! HEMLÄNGTAN!!!!!

Malva var min pappas älsklingsblomma, så det nyper lite extra i hjärtat att se dom...

Hmm, lille Max, han är inte så liten längre, himmel vad han växer! Men det är ju som det ska vara, det första året händer det ju så vanvettigt mycket! Snart knallar han omkring L

Haha, jo vi har rätt kul på bloggen... =)))

Kram på dig vännen!

2011-09-24 @ 09:15:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

otroligt vackra bilder,å va härligt det är att det fortfarande blommar så vackert ,å den vackraste blomman var den lille Maxblomman;) kram å ha en underbar lördag

2011-09-24 @ 10:17:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Härliga vackra bilder...



Va fina frostbilderna blev!! Ha nu en ljuvlig lördag..hoppas du är frisk och kry nu...kramen

2011-09-24 @ 12:23:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Tack för inbjudan Ragnvi :) Jag hoppas att jag kan komma o meddelar dig innan så du vet....

Sötnosen är med o det tycker jag om ! Jag (o säkert många med mig) vill följa honom o se hur han växer :)

Hoppas du får en bra helg, kramen Britt Inger

2011-09-24 @ 12:58:09
Postat av: paula i pörtet

Tänk du gör mig aldrig besviken, när man längtar efter blommor och blader då ska man kika in hos dig!

Som extra bonus brukar det finnas en liten glad skit som heter Max på bild också, däremot tycker jag det börjar bli lite för få bilder på en viss taxdam!

Vi hade -0,7 inatt sa gubben, så vi får nog börja elda lite oftare för att slippa kalla fötter på mornarna.

Ha en riktigt skön helg o hoppas solen lyser på er

Kramen

2011-09-24 @ 13:48:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna ....tassar in..

Julskinka...jag smälter rankan..du är bara fööör rolig trots att du har feber..eller är det p.g.a febern? Du är kanske lite yr..hi hi..jag skojar..men du det är ju bara så roligt att läsa dig, du är bäst!!!Jag tycker de där två herrarna på slutet ser makalöst goa ut.

2011-09-24 @ 19:24:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Men Ragnvi tänker du på julen redan...hoppas du inte sa det högt så grisen hörde vad du tänkte när du såg rumpan ;)

Fina blomster bjuder du på...älskar stockrosor men här hemma ville de inte växa.

Trevlig fortsättning på helgen

Kram <3

2011-09-24 @ 19:45:20
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: åsa

Så du har fortfarande "skrutthuset" i din ägo...

Har det inte kommit några tyskar till Tröno i sommar?

Ja, som tycker att "skrutthuset" är allt de drömt om, det ligger ju perfekt med ån/bäcken bakom och lagom avstånd till "civilisationen"...

Håller tummarna att du får det sålt.

Tycker att de är lika fina båda dina prinsar..

Ha dé!/Kram

2011-09-25 @ 00:08:07
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Kerstin

nerifrån o upp:

Han är en "going" den killen!

Så underbara bilder!

Jag får väl kalla mitt osålda hus "skrutthuset" också!

P.g.a. oklippta gräsmattor har den nye mäklaren inte kunnat ta bilder så det lär väl dröja innan det kommer ut till försäljning igen! Strategi?

Ha en fin dag!

2011-09-25 @ 09:24:41
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: annette

Härligt att Du kunde börja jobba igen och klarade av det oxå, tack för underbara bilder på både lommor, grisar,höns, Ditte och så underbart goa lilla Max, det piggar verkligen upp att komma in till Dej och få njuta av bpde text och bilder.

Sjäv är jag TRÖTT så in i h......, kommer aldrig att rekommendera någon att välja sjukvård som yrke framöver, detta trots att jag i grunden tycker om mitt yrkesval och nog får fortsätta fram till pension.

Trodde aldrig jag skulle längta efter pensionen men det gör jag!

Ha en bra start på veckan!



Kramen!



annette

2011-09-25 @ 18:01:18
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: engelsson

Underbar promenad man fick följa med på här.. O avslutningen var ju bara bäst..lille Maxen.. Du ang låsningen av min blogg...så tanken e följande..Att den nuvarande bloggen fortsätter som förut..med foton o så..det som tillkommer blir en låst underblogg dit bara ni mina mest betrodda har lösen.. O det e där jag kommer att känna mig fri att skriva om mer känsliga saker..som jag inte vill att en del otäcka typer ska kunna läsa..

2011-09-25 @ 18:44:44
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Söta foton på humlan, och det högra ser så kul ut...

ser ut som om humland krampaktigt hålles sig fast i grässtrået :-)



Oj, har det blivit så kallt där...men kan tänka mig det är skönt att det inte kommit någon snö än

av den varan får man säkert nog av på vintern



Kul foton av grisarna / julskinkorna :-D

de skulle bara veta :-)



fina foton från Trönö också och av hönsen

och de fina blommorna...tänk hur mycket vackra blommor det finns även på hösten

Det verkar som om försommaren och början av hösten har de mesta och vackra blommorna



och mysigt foto av Max och din make..

kramar

2011-09-25 @ 23:07:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0