Envis...


Intet nytt under månen här...inte under solen heller!
Hostan o febern hänger envist kvar!
Maken har kommit till nysstadiet...
Mina luftrör...låter som om jag har ett fågelbo i dom säger maken!
Ljudet är så pass störande så jag har svårt att somna!

En gång tidigare när jag var så här så krävdes det två penicillinkurer innan jag var OK igen!
Minns att just den gången blev jag sjuk sista arbetsdagen innan sommarsemestern! Första veckan offrade jag...var inte bättre den andra utan var tvungen till doktorn, första medicinkuren...då var det augusti.
I december var jag fortfarande inte bra i luftrören!
Skulle operera gallan...narkosläkaren lyssnade på mig...blev hemskickad! Ny medicinkur...blev opererad i februari året efter!
Givetvis har jag varit sjuk efter det också...både influensa o förkylning...
Senast tror jag det var när jag åkte på lunginflammation efter bukoperationen...fast då hann jag inte ens med att jag var sjuk!
Ja, ja...det visar sig väl med tiden hur det blir den här gången...?!



Igår tog jag mig ut för första gången denna veckan...råttan hade hängt sig i protest i kylskåpet, fniss!
Jämrans vad jag flåsade o svettades!
När jag ändå var klädd så följde jag hunden ner till sjön...sen däckade jag resten av dagen!
Orken är lika med noll!!


Söta bakdelen!

Fler söta foton...!


Maxen o mormor...fniss!
Lite lika är vi allt!

Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jaaa, ni är faktiskt lika varandra L

Tror du har smittat mig, Ragnvi...sitter o nyser här, men hoppas det går över fort!

Jag ska tillbaka 26:e, så då får vi se om jag får medicin...det var ju bara en sköterska jag träffade nu...så hoppas jag de andra värdena är bra också...

Kram på dig!

2011-09-17 @ 07:30:53
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Mors,,det är väl själva den oxå,att du inte frisknar till..Ja nu har han tryckt upp ett gäng av kortet att ha med när han är ute på spelningar..Jo visst ser man likheter på er båda..Haé Kram.

2011-09-17 @ 07:45:34
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Rang-Vi !

Kan Jang stavas med J inte Y som jag skrev.Tror jag ska köpa Blutsaft/Chi san, är också himla trött.

Ruskig förkylning som drabbat Dig och maken.Snuva o.host fy vale.



Ser släktdraget.Otroligt lika.



Lika fin blogg med de vackra inslagen av blommor och Ditte.

Kram och krya på Dig, Du jobbar väl inte ?

Äter Du vitamineraler.

Det har jag gjort i fyra år nu och peppar,peppar ännu ingen förkylning. Har jag tagit vaccinationssprutorna som är gratis för pensionärer i tre år mot influensorna.Kanske underlättar.

Postat av: Anki

Uch o fy, de var en rejäl förkylning du åkt på. När jag läser dina rader känns min helg okey, ja nästan som jag inte vore förkyld :)

Hoppas nu du kryar på dig och får krafterna åter. Ät massa vitaminer också!! Har jag inte hela tiden sagt att Max är jätte lik dig o dottern din är också jättelik dig så Max är alltså också lik sin mamma...fniss. Ni är faktiskt som tre kopior av varandra.

Härliga bilder men VARFÖR visa Ditte oss baken..:)

Kramiz Anki

2011-09-17 @ 08:54:38
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: kats

Lika som bär :)) sicken solstråle han är :)

2011-09-17 @ 09:00:49
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Anna ....tassar in..

Underbart lika är ni Rankan..makalöst kul att se..ja du vi får kurera oss på bästa sätt..jag sitter här med jeansjackan på för att cykla ner till stan en sväng..så jag är nästan helt ok liiiite hosta kvar men men..krama lite på Ditte från mig :)

2011-09-17 @ 10:20:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: engelsson

Nu finns bilderna på läkarskåpet på bloggen.. Men goaste vännen så eländigt med din förkylning..Eller influensa eller vad man ska kalla detta elände som sveper genom landet..Jag tycker mig märka att det slår hårdare mot dem som har problem med luftrören eller astma eller nåt sånt..Min ena dotter blev helt golvad o hon e inte bra ännu ,medan den andra klarade sig undan lindrigt..O just hon som blev värst drabbad har astma.. Jag hoppas att du slipper få lunginflammation denna gången,.skickar massa styrkekramar.. O du..jisses så du o Max var lika på bilderna..jätteroligt att se..kram

2011-09-17 @ 10:28:48
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Underbar bild med månen



Jobbigt att du råkat ut för en förkylning

jag råkade också ut för en, och antagligen vid ett läkarbesök

det verkar som om förkylningar härjar runt just nu...jobbigt

Hoppas din feber och hosta ger med sig snart

och hosta är jätte-jobbigt..och vill gärna envist hålla sig kvar ett tag

Så jobbigt det blev för dig den gången du hade en envis förkylning och med två pennicillinkurer

och att det strulade till det för dig just vid semestern och när du skulle operera gallan

och lunginflammation är verkligen inte roligt att få

Hoppas att du inte får det lika jobbigt denna gång

Söta foton på lille Max och ja, visst är ni lika på fotona...mysigt

kramar

2011-09-17 @ 14:31:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Men oj.... riktigt lika är ni båda :) Verkligen!!

Förkylt, hua va trist (o jobbigt) Tycker synd om dig !

Hoppas nu att du snart är på benen igen....

Foto på moppen finns nog på min andra dator, ska kolla när vi kommer hem, är i stugan nu i helgen :)

Kramen till dig !

2011-09-17 @ 15:22:15
Postat av: soffie

usch att du är dålig än ,krya på dej nu, å fina goa Max han är UNDERBAR!!!

2011-09-17 @ 21:12:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: åsa

Men, det var en enveten förkylning (influensa) du har åkt på, hoppas att du kryar på dig snart!

Visst är ni lika Max och du, det syns verkligen att ni är släkt.

Sista kortet på honom, men så lik sin mor han är på det!

Han är så fin din/er lillprins.

Ha dé!/Kram

2011-09-18 @ 09:23:58
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men kära du..vilka jobbiga förkylningar du får..har du ingen bricanylspray att ta för luftrören?? Då brukar man slippa höra pipandet.



Vila dig nu så du blir frisk..kram kram

2011-09-18 @ 12:35:28
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Var rädd om dig och gå inte för länge med det!! Kram

2011-09-18 @ 14:12:03
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag hoppas du snart är tillbaka i god form igen, det låter inget vidare och att "väsa och raspa med luftrören" så man stör sig själv låter helt galet.

Jag tycker ni ser ut som tvillingar på bilderna, du och Max, jag riktigt fnissade till när jag kom till texten. Jag trodde det var Max på båda. Krya på dig och KRAM!

2011-09-18 @ 19:21:41
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annette

Du verkar ha åkt på samma sjuka som ca hälften av mina kollegor åkt på under dom två senaste veckorna, förra veckan kändes som halva styrkan var sjuk och jag var i fyra olika städer/orter och jobbade, kostade mej ca två timmar extra varje dag i pendlingstid, gratis arbetskraft/tid åt landstinget det är väl så det skall vara !?

Visst är Du och Max lika, lika som som två bär brukar man säga och det stämmer verkligen!

Var nu hemma tills Du är ordentligt frisk, ring doktorn om Du behöver intyg! BASTA!!!



Kramen!



annette

2011-09-18 @ 19:40:30
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Carina

Det var en jäkla förkylíng som hänger hos er :(

Men Max han växer och blir stor ser jag...go gubben :)

2011-09-18 @ 21:56:54
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Trolda

Lika som bär är ni ju - verkligen!!! =D Och vilken UNDERBAR barnstol!!! Antar att den kommer från din tid som Mamma, eller kanske även äldre!?? Läste att du piggat på dig någiot från förkylningen nu iallafall...skönt! Men ta det lugnt o vila mycket så du inte blir sämre igen.



Trolda - kramar =D

2011-09-19 @ 21:16:47
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0