Blir en lång dag idag...också!


Igår var jag väl segare än vanligt!
Utöver mina vanliga och ovanliga krämpor så har jag fått lite biverkningar av nya mediciner....not kul!
Kan bara hoppas att dom är övergående...känns nog lite bättre idag allaredan!

Jag städar....i datorn alltså...tror ingen här hemma skulle uppskatta om jag klockan 2.30 körde igång snabeldraken....fniss!

Nu blir det en blandad kompott på foton!




Mygg alltså...fniss!

Jag har börjat bakifrån i fotoarkivet...
Blir ingen ordning o reda....



Fniss...finns över 100 bilder i fotoarkivet!
Lugn...jag tar dom icke alla på en o samma gång....

Förresten...var några som undrade vad jag hade i mitt Hopkok...blir en repris också då!


Men jag kommer ju knappt ihåg...ser i allafall kokt kall spagetti, rökt sidfläsk, starka korvar, frysta kinesiska grönsaker...och sen hade jag ganska mycket stekta gula kantareller o Karl Johan...och chilisås...gott blev det i allafall!

I fredags fick vi gofika på jobbet...


Det är bara att hänga med....

Nu får ni hänga med till längst bort på min gata...
Tog nästan hela sommaren innan jag hittade vad som låter när jag går min runda med hunden...o katten...!




Så glad jag blev!
Så nära!
Men jag måste vara på rätt plats vid rätt tillfälle...och hitintills har jag inte lyckats pricka rätt en gång till!

I Trönö fanns det också några Pullor i år...skygga varelser....och en ännu räddare Tupp!



Och räddast av alla är ju självklart hunden...suck!




Så...då avslutar jag för nu med en Tuffing!



Fast här var ju Ditte tuff också...gillade Maxens risgröt...fniss!
Kramen!




Kommentarer
Postat av: Hebbe

Mors,,ja det är nästan så att jag vill ha ner den norrländsla luften,Jädrar så många fina bilder du har.Max ser tuff ut i AC^DC kepsen.Haé Kram.

2011-09-04 @ 07:33:07
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: Mia

Mooorning du ofrivilligt morronpigga...

Hehe, vilken tuffing jag ser här då! Attans så kul att följa honom genom dina bilder :-))

Härliga bilder förstås, det är som vanligt L

Vet du, jag har en granne här i byn, som köpte ekologiska ägg från COOP. Han fick för sig att genomlysa dom och såg att två var befruktade! Och minsann, efter att ha legat i äggkläckningsmaskinen (dom har andra höns o ankor också) så bidde det två hönor till! Det tyckte jag var ganska kul faktiskt :-))

Nä Rankan, jag tror inte jag orkar jobba så här, hela kroppen o knoppen skriker snart! Chefen har åkt till Frankrike nu, sen till USA, Bermudas...Å vem tror du får sköta ruljangsen då???

Jag missunnar dom inte deras bröllopsresa, men han måste ju för fan fixa personal...

Nåja, det löser sig väl...

Kram på dig!

2011-09-04 @ 07:55:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: annette

Lite väl tidigt även för Dej att vara uppe och blogga så tiiidigt på morgonen, hoppas verkligen att det är övergående med biverkningarna, för det är inte hållbart att sova så lite som Du gör!

Fast jag njuter ju av alla bilder Du lagt in förstås, blommor, höns, tuppar, Ditte och så tuffingen Max förstås, så coool i sina brillor och keps. Så kul det blir för Max att få se alla bilder på sig själv när han blir större;)

Hoppas Du kan ta det lite lugnt under dagen och kanske ta en middgslur.

Kramen!



annette

2011-09-04 @ 08:13:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anki

De morgonpiggas förening - kunde vi startat idag!!

Jag såg solen gå upp, så lugnt skönt o fint.

Fina bilder....men oj vad gör Ditte på bordet?? Tur inte våra jyckar kommer upp där, då finge vi inte plats med annat.

Hoppas dina biverkningar ger sig, så trist de där, du har väl nog med magen.

Kramiz

2011-09-04 @ 08:18:51
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Som vanligt härliga bilder..festliga kort du fått till på myggorna!



Tråkigt med biverkningar, men dom brukar ge med sig så småningom.



Festligt med tyggrisen inne hos hönorna:-)



Ha en goo söndag..kram kram

2011-09-04 @ 10:07:08
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: engelsson

Gomorron ..så tråkigt att du fått ännu mer krämpor..kramar om.. engelssons pump e inget o oroa sig för..de racklar på..men tack för omtanken..den var som en varm kram.. Härliga bilder som vanligt..o bäst gillar jag ju Max o Ditte-bilder såklart..av dem kan du aldrig sätta in för många... Ha en bra dag finaste du

2011-09-04 @ 11:07:57
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: Britt Inger

Hoppas du fick några timmars sömn efter det här inlägget....'Jobbigt att inte kunna sova, tycker uppriktigt synd om dig !

Jag beundrar dig med denna onda kropp o ändå så glad ( jo, jag vet att du gråter emellanåt ) Å att du skriver så ofta.... Du gör det så inninorden bra :)

Många fina bilder har du o vilka färger på blommorna :) Härligt !

Lilltuffingen... Ser ut att kunna hantera en pilbåge så småningom :) Han ser ut att ha rätta handlaget....

Ha det gott, så gott det går iaf....

Massor av pigga på kramar från Britt Inger

2011-09-04 @ 11:48:58
Postat av: åsa

Vad synd att du fått biverkningar utav medicinen, hoppas det är övergående..

Jättefina bilder som vanligt och lillprinsen, han växer och frodas, gud så sköna lår han har!

Tänk, så fort tiden går..

Ditte, hon är modig hon som törs smaka av prinsens mat och det på bordet!

Ha dé!/Kram

2011-09-04 @ 13:04:57
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Men Rankan då, har du Ditte PÅ bordet!!! Söt Max!!!!

2011-09-04 @ 14:11:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så härligt! Vilka bilder!

Och hönsen! Gud vad jag saknar mina pullor och tuppar!!!

Kramen på Dig!

2011-09-04 @ 17:26:12
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Inte kul med biverkningar av mediciner...

Hoppas att biverkningarna går över.



Mysiga foton av de söta blommorna och av tuppen och hönsen

och kul bild av de flygande myggen...

att fånga dem på bild kan inte ha varit lätt :-)...bra gjort..



och maten / hopkoket ser och verkar väldigt gott



Fesligt att vovven är rädd för hönsen :-)



och så söta foton på lille Max,

och han ser lite förvånad ut då vovven Ditte käkar hans risgröt :-)

du visar och berättar så roliga saker... :-)



kramar

2011-09-04 @ 19:34:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

underbara underbara underbara

2011-09-04 @ 19:38:37
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas nu att biverkningarna ger sig snart så du bara mår bra av medicinen,vilka vackra blommor å fniss skrattade gott åt den sista bilden med Ditte på bordet:) Cool han är fina Max. kramen

2011-09-04 @ 21:52:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Suss

Dina blomsterbilder är helt fantastiska och till slut bestämde jag mig för att den första är en tagetes. Stämmer det? Du, hoppas du börjar må bättre, det är trist att mediciner kan ställa till så mycket elände med nattsömn och välbefinnande. KRAM!

2011-09-04 @ 22:19:42
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar rakt in.

Du kämpar på Rankan så pass..mmm jag känner med dig ska du veta..



Himmel vilka charmiga hönor..jag är ju bara så glad i höns..jag är säker på att jag i nåt tidigare liv haft höns..för jag känner mig så bekant med dom liksom..



Ditte verkar väldigt förtjust i max på många sätt..:)

2011-09-05 @ 18:00:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Vicke

många fina bilder som vanligt, ha en fin kväll nu

Postat av: Inger

Åh underbara bilder,,,hoppas du hann sova något iaf.

Jag gillar nog hönsen, Maxpojken och Ditte bäst iaf..fniss...men allt är sååå fint..

Sköt om dig vännen...kram och nospussen.

2011-09-05 @ 19:25:07
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0